PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy przysluguje mi ekwiwalent?

  • 1. Data: 2004-12-31 10:04:00
    Temat: czy przysluguje mi ekwiwalent?
    Od: "Holden Caulfield" <m...@p...fm>

    Rozwiazalem z firma umowe za porozumieniem stron z 3-miesiecznym okresem
    wypowiedzenia i zwolnieniem ze swiadczenia pracy od poczatku tego okresu.
    Teraz minely 3 miesiace, nie pracowalem, dostawalem pensje, ale pozostalo mi
    14 niewykorzystanych dni urlopu. Dostalem z firmy swiadectwo pracy i prosbe
    o podpisanie wniosku urlopowego za 14 dni w okresie wypowiedzenia. Na razie
    nic nie odsylalem.
    Jesli dobrze rozumiem, firma probuje wcisnac mi ten urlop w okres, kiedy
    bylem zwolniony ze swiadczenia pracy. Czy ma do tego prawo? Czy raczej
    powinienem zabiegac o wyplacenie ekwiwalentu?

  • 2. Data: 2004-12-31 11:46:38
    Temat: Re: czy przysluguje mi ekwiwalent?
    Od: "Agnieszka" <a...@b...pl>

> [...]
    > bylem zwolniony ze swiadczenia pracy. Czy ma do tego prawo? Czy raczej
    > powinienem zabiegac o wyplacenie ekwiwalentu?

    dobrze rozumiesz :)
    zwolnienie ze swiadczenia pracy to jedno.. a urlop to drugie...nalezy Ci sie
    ekwiwalent

  • 3. Data: 2004-12-31 14:19:14
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 31 Dec 2004 11:04:00 +0100, "Holden Caulfield"
    <m...@p...fm> zakodował:

    >Rozwiazalem z firma umowe za porozumieniem stron z 3-miesiecznym okresem
    >wypowiedzenia i zwolnieniem ze swiadczenia pracy od poczatku tego okresu.

    Nie ma czegoś takiego - albo wypowiedzenie (wtedy jest okres
    WYPOWIEDZENIA), albo za porozumieniem i wtedy nie może być okresu
    WYPOWIEDZENIA.

> [...]
    >14 niewykorzystanych dni urlopu. Dostalem z firmy swiadectwo pracy i prosbe
    >o podpisanie wniosku urlopowego za 14 dni w okresie wypowiedzenia.

    Zależy, czy było to porozumienie (wtedy wszystko powinno być spisane w
    porozumieniu) czy wypowiedzenie (wtedy pracodawca może pracownika
    posłać "na siłę" na urlop).

    KP
    Art. 167^1. W okresie wypowiedzenia umowy o pracę pracownik jest
    obowi?zany wykorzystać przysługuj?cy mu urlop, jeżeli w tym okresie
    pracodawca udzieli mu urlopu.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2005-01-02 01:47:42
    Od: "Holden Caulfield" <m...@p...fm>

    "Kaizen" <x...@c...sz> wrote in message

    > Nie ma czegoś takiego - albo wypowiedzenie (wtedy jest okres
    > WYPOWIEDZENIA), albo za porozumieniem i wtedy nie może być okresu
    > WYPOWIEDZENIA.

    Wypowiedzenie ze zwolnieniem ze swiadczenia pracy + podpisana przez firme
    pisemna prosba o zmiane trybu odejscia na "za porozumieniem".

  • 5. Data: 2005-01-02 11:19:21
    Od: "Paweł Sz." <p...@i...pl>

> [...]
    >
    > Nie ma czegoś takiego - albo wypowiedzenie (wtedy jest okres
    > WYPOWIEDZENIA), albo za porozumieniem i wtedy nie może być okresu

    No właśnie, a jak wygląda to w moim przypadku, gdy ja złożyłem WYPOWIEDZENIE
    z jednoczesną prośbą o skrócenie okresu wypowiedzenia o jeden miesiąc i szef
    napisał mi
    na tym "zgoda" ? Faktycznie zamiast 3 miesięcy siedziałem na wypowiedzeniu 2
    i zaraz
    potem dostałem świadectwo pracy. Nigdzie nie miałem użytego wyrażenia "za
    porozumie-
    niem stron"... Zaczynam mieć wrażenie, że moje odejście z poprzedniej firmy
    coś nie do
    końca było załatwione O.K. pod względem proceduralnym...
    Czy de facto zostałem "zwolniony ze świadczenia pracy" w ostatnim miesiącu
    wypowiedzenia
    czy jest to porozumienie stron ?

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 6. Data: 2005-01-02 13:01:17
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Paweł Sz.
> [...]
    > wyrażenia "za porozumie-
    > niem stron"... Zaczynam mieć wrażenie, że moje odejście z

    A co masz napisane na świadectwie pracy? Gdzieś na początku (3 albo 4
    punkt) powinno byc napisane na jakiej podstawie -pownienien być podany
    artykuł Kodeksu Pracy (a jeżeli z wypowiedzeniem to powinno być
    zaznaczone która strona wypowiedziała).

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2005-01-02 13:26:26
    Od: "Paweł Sz." <p...@i...pl>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > punkt) powinno byc napisane na jakiej podstawie -pownienien być podany
    > artykuł Kodeksu Pracy (a jeżeli z wypowiedzeniem to powinno być
    Fakt ! Tam stało jak byk, że "wypowiedzenie przez pracownika" ! Czyliż
    znaczy to, że za ten ostatni miesiąc, w którym nie chodziłem już do pracy
    mogę oczekiwać wypłaty pensji ??? Bo skoro nie było to rozwiązanie umowy za
    porozumieniem stron to okres wypowiedzenia mi się nie skraca... ech, czuję,
    że bez flaszki tego się nie rozstrzygnie... ;-))

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 8. Data: 2005-01-02 15:11:49
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 2 Jan 2005 14:26:26 +0100, "Paweł Sz."

    >skoro nie było to rozwi?zanie umowy za
    >porozumieniem stron to okres wypowiedzenia mi się nie skraca... ec

    Czemu nie?
    KP
    Art. 36.
    § 6. Strony mog? po dokonaniu wypowiedzenia umowy o pracę przez jedn?
    z nich ustalić wcze?niejszy termin rozwi?zania umowy; ustalenie takie
    _nie_zmienia_ trybu rozwi?zania umowy o pracę.

  • 9. Data: 2005-01-02 16:21:24
    Od: "Paweł Sz." <p...@i...pl>

> [...]
    > z nich ustalić wcze?niejszy termin rozwi?zania umowy; ustalenie takie
    > _nie_zmienia_ trybu rozwi?zania umowy o pracę.

    Dzięki za wykładnię prawną ! Z jednej strony nie popuściłbym mojemu byłemu
    pracodawcy ani 1 PLN, ponieważ on też ma taką samą zasadę wobec pracowników,
    a z drugiej strony naprawdę już nie chce mi się mieć nic do czynienia z tą
    firmą...

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Paweł

  • 10. Data: 2005-01-03 11:49:01
    Od: "Holden Caulfield" <m...@p...fm>

    Podzielilem sie swoimi watpliwosciami z ksiegowoscia bylej firmy i dostalem
    odpowiedziec, ze to nieporozumienie, ekwiwalent dostane, wniosek mam
    podrzec, wysla mi nowe swiadectwo :)