PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wycena pewnego projektu

  • 1. Data: 2005-09-27 15:46:51
    Temat: Wycena pewnego projektu
    Od: "Plissken" <p...@p...wytnij.onet.pl>

    Witam
    Znajomy proponuje mi napisanie mu serwisu www w jezyku php. Proscizna niby.
    On chce to sobie wdrozyc nieodplatnie gdzies tam a jak sie powiedzie to
    razem z pewna firma beda to opylac roznym instytucjom. Pomysl samego
    projektu wydaje sie byc dochodowy.

    Pojawia sie wiec pytanie. Jak mam na tym zarobic ? Dostane 300 stowki bo
    tyle takie projekty kosztuja a oni masowo zarobia na tym w sumie powiedzmy
    100.000 zl to ja dziekuje. Frajerstwo z mojej strony. Czy da sie sporzadzic
    jakas umowe wedle ktorej mam procent jakis od obrotu ?? Jak tego potem
    pilnowac ??

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 2. Data: 2005-09-27 16:34:23
    Temat: Re: Wycena pewnego projektu
    Od: "Marcin" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Plissken" <p...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 100.000 zl to ja dziekuje. Frajerstwo z mojej strony. Czy da sie
    > sporzadzic jakas umowe wedle ktorej mam procent jakis od obrotu ?? Jak

    Beda "opylac" roznym instytucjom i zarobia 100 tys. na projekcie ktory
    kosztuje 300zl. Ile wy macie lat? 15?

  • 3. Data: 2005-09-27 16:40:11
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    > Znajomy proponuje mi napisanie mu serwisu www w jezyku php.

    Najpier określ swoja pozycje
    - pracownik - umow o prace = pensja
    - współpracownik - umowa o dzieło = jednorazowa kwota
    - wspólnik - % w inwestycji = % w osiągnietym zysku (twój % to np. praca)

    Niewiem co to za projekt (pewnie top secret ) ale jak FIRMA będzie miała na
    ZUS za rok to będzie dobrze
    p.s.

    fajnie teraz jest ludzie biora robote a potem pytaja o co chodzi

    pozdrawiam
    rafal

  • 4. Data: 2005-09-27 16:41:28
    Od: Witek <v...@w...pl>

    > Beda "opylac" roznym instytucjom i zarobia 100 tys. na projekcie ktory
    > kosztuje 300zl. Ile wy macie lat? 15?

    ile ty masz lat teraz rzadza studenci, za piwo zrobia ci co chcesz
    wlacznie z laska

  • 5. Data: 2005-09-27 19:39:35
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 27 Sep 2005 17:46:51 +0200, na pl.praca.dyskusje, Plissken napisał(a):

> [...]
    > jakas umowe wedle ktorej mam procent jakis od obrotu ?? Jak tego potem

    Jak to co opisujesz jest takie proste i zajebiste zarazem, ze do wziecia
    jest sto tysiecy, to nad czym ty sie zastanawiasz?? Wez to napisz i sam
    zacznij sprzedawac!

    --
    Kapsel
    kapsel(malpka)op.pl

  • 6. Data: 2005-09-27 20:11:09
    Od: "Plissken" <p...@p...wytnij.onet.pl>

    > Jak to co opisujesz jest takie proste i zajebiste zarazem, ze do wziecia
    > jest sto tysiecy, to nad czym ty sie zastanawiasz?? Wez to napisz i sam
    > zacznij sprzedawac!

    Wlasnie nad tym pracuje :))))))))

  • 7. Data: 2005-09-27 21:05:13
    Od: "mhl999 " <m...@g...pl>

    Witek <v...@w...pl> napisał(a):

    > ile ty masz lat teraz rzadza studenci, za piwo zrobia ci co chcesz
    > wlacznie z laska
    przypomina mi sie klient na woodstock'u 2004 z karteczka
    "oddam sie za 2.50 lub piwo" :)

  • 8. Data: 2005-09-27 22:16:54
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_>

    > Jak to co opisujesz jest takie proste i zajebiste zarazem, ze do wziecia
    > jest sto tysiecy, to nad czym ty sie zastanawiasz?? Wez to napisz i sam
    > zacznij sprzedawac!

    i tu jest wlasnie pies pogrzebany. W brazny IT wszystko jest stosunkowo
    latwo zaprojektowac, wykonac i wdrozyc. Robic mozna wszystko, fajerwerki i
    wodotryski, co tylko sie klientowi moze zamarzyc.

    Najtrudniej to jednak sprzedac, zwlaszcza sensownie, czyli duzym bogatym
    klientow. Nie wiem czy moj przedmowca probowal cos sprzedawac w branzy IT-z
    tego co pisze raczej nie, albno tylko na zasadzie jedna pani drugiej pani...
    .
    Na tym rynku rzadza ci ktorzy maja klienta a nie technologie.
    Aby miec klienta lub portfel klientow trzeba miec pozycje i referencje. Inny
    fakt to ze duzi nie chca rozmawiac z malymi- to kwestia stabilnosci i
    gwarantowania pewnych standardow (np czasy reakcji na reklamacje softwareowe
    i hardwareowe, serwis 24/7/365, zdolnosc do natychmiastowego zapewnienia
    npowego sprzetu w przypadku awarii, np serwera, stabilnosc finansowa
    gwarantujaca dobre wykonanie projektu/wdrozenia, mozliwosc zdeponowania
    gwarncji finansowych w trakcie realizacji projektu (np bankowa gwarancja
    dobrego wykonania).
    W polskich realiach raczej nie pojawia się juz jakies spektakularne sukcesy
    malych firm. Najczesciej male firmy technologiczne sa albo przejmowane przez
    duze, albo pracujac dla wiekszych posrednikow sa bezlitosnie wykorzytsywane
    a ich produkty sa sprzedawane pod czyjas flaga (np pod marka ComputerLand,
    Prokom lub T-Systems)
    Duzie klienci sa uszczelnieni, obstawieni i czesto lobbowani. Mali dostawcy
    raczej nie maja do nich dostepu (ISO narzucajace kwalifikacje dostawcow,
    centralizacja zakupow i centralizacja struktury (np w TPSA), wazace zdanie
    firm konsultigowych zarzadzajacych wszelkimi projektami u klientow na
    zasadzie outsourcingu.
    Wolna konkurencja to tak naprawde mrzonka, tzn niby jest ale potencjalni
    klienci sami ustawiaja sie tak aby byc niedostepnymi dla firm niebezdacych
    potentatami rynkowymi, chocby i te firmy dysponowaly technologia XXX w.
    --
    Jackare
    Bytom

  • 9. Data: 2005-09-29 12:10:13
    Od: "Marcin" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Witek" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ile ty masz lat teraz rzadza studenci, za piwo zrobia ci co chcesz
    > wlacznie z laska

    Widac ze masz takie pojecie o rzeczy jak tworca tego watku. Aplikacje, ktore
    sprzedaje sie powaznym instytucjom robia powazne firmy dysponujace zespolem
    projektowym - szef projektu, analityk, zespol programistow itd. Nawet jesli
    zatrudni sie studenta (a ktorzy cos potrafia nie robia za piwo) to i tak
    dochodzi szereg innych kosztow. Takie projekty kosztuja od kilkunastu
    tysiecy do wielu milionow. Nawet jesli teoretycznie taki student zrobi
    projekt za 300zl to myslisz ze jakas instytucja go kupi?

  • 10. Data: 2005-09-29 12:42:47
    Od: "konto" <k...@o...pl>

> [...]
    > tysiecy do wielu milionow. Nawet jesli teoretycznie taki student zrobi
    > projekt za 300zl to myslisz ze jakas instytucja go kupi?

    Ważne jak konsultant -sprzedawca przedstawi taki produkt.
    Może być napisany za 300 zł lecz potem fimowany przez firme z doświadczeniem
    i sprzedany po dołożeniu "kilku zer"/

    pozdrawiam
    rafal