PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy da sie zarabiac jako webmaster

  • 1. Data: 2002-08-02 19:56:49
    Temat: czy da sie zarabiac jako webmaster
    Od: <f...@p...onet.pl>

    dzien dobry,
    z braku lepszych perspektyw mam zamiar uczyc sie webmasterstwa.oczywiscie nie
    wiem czy sprostam umyslowo ;) ale przy odpowiedniej motywacji...
    prosze odpowiedzcie na pytanie zadane w temacie .nie chodzi mi o jakies bardzo
    skomplikowane projekty i ogromna ilosc kasy.moze doradzicie tez jakie kroki
    powinnam przedsiewziac od czego zaczac, moze polecicie publikacje .za wszystkie
    rady bede wdzieczna
    agnieszka

  • 2. Data: 2002-08-02 21:02:53
    Temat: Re: czy da sie zarabiac jako webmaster
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    pl.comp.www - ale pamietaj - ze konkurencja jest baaardzo duza.
    JEsli bedziesz chciala na tym zarabiac kokosy...
    Chociaz jesli masz dobry marketing ;) to czemu nie - poobchodzc kilka malych
    firm i zaproponowac im _calosciowe_ rozwiazanie (czyli nie tylko strona ale
    i domena, i hosting i strona i moze zalozenie modemu itp...) to szanse sa i
    to duze.

    ale jesli sie uczysz - to nie licz na duzo

  • 3. Data: 2002-08-03 13:32:18
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 2 Aug 2002 21:56:49 +0200, <f...@p...onet.pl> wklepał(-a):

> [...]
    >powinnam przedsiewziac od czego zaczac, moze polecicie publikacje .za wszystkie

    Masz tzw. zmysł artystyczny? Umiesz rysować?

    Karate Klub NATAN http://www.karate.iq.pl/

  • 4. Data: 2002-08-03 19:44:10
    Od: <f...@p...onet.pl>

    > Masz tzw. zmysł artystyczny? Umiesz rysować?
    >
    > --
    > Sławomir Szyszło  mailto:s...@p...onet.pl
    tak ,jestem plastykiem, choc nie po grafice

  • 5. Data: 2002-08-06 20:02:08
    Od: jd <j...@s...WYTNIJ.TO.pl>

    Czesc!

    f...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > powinnam przedsiewziac od czego zaczac, moze polecicie publikacje .za wszystkie

    Nie wiem, co konkretnie rozumiesz pod pojeciem "webmaster", ale z Twoje postu
    wynika, ze chodzi Ci glownie o projektowanie stron internetowych od strony
    plastycznej (jestes, jak piszesz, wlasnie plastykiem). Raczej nie celujesz w
    programowanie stron, administracje serwerami WWW, itp. (to tez czesto wklada sie do
    worka pt. "webmasterstwo").

    Najwiekszy problem polega na tym, ze to zajecie na styku sztuki (plastyka) i
    techniki (informatyka), a ludzi z takimi kwalifikacjami jest, wbrew pozorom, malo.
    Informatycy swietnie orientuja sie w technice, programowaniu, administrowaniu, ale
    olewaja strone artystyczna; z plastykami z kolei jest na odwrot. Ktos, kto znalby
    sie na obydwu dziedzinach, moglby bardzo przyzwoicie zyc. Pamietam, czytalem kiedys
    wywiad z dr. Pawlowskim (rektorem szkoly biznesu w Nowym Saczu), ktory sam
    stwierdzil, ze dlugo szukali takiego wlasnie czlowieka i nie znalezli...

    Z Twojego postu wynika, ze raczej gorzej u Ciebie z informatyka. Przede wszystkim
    powinnas opanowac HTML z przyleglosciami (CSS, moze rowniez JavaScript) - polecam
    kurs autorstwa Pawla Wimmera (jest dostepny w Sieci za darmo, o ile wiem wyszla tez
    ostatnio jego ksiazka na ten temat). Przejrzyj rowniez czasopisma (najlepiej "PC
    Kurier", "Internet" i "Magazyn WWW") z ostatnich 2-3 lat. Postaraj sie wykonac
    kilka projektow za darmo (niestety, chyba nie da sie inaczej zaczac) - moze dla
    jakis organizacji charytatywnych, itp? Inne wyjscie - wejscie w kontakt z jakims
    informatykiem (najlepiej specjalizujacym sie w programowaniu aplikacji
    internetowych) i stworzenie tandemu: on bierze na siebie kwestie informatyczne, ty
    wykonujesz projekty od strony plastycznej.

    jd