PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy da sie zarabiac jako webmaster › Re: czy da sie zarabiac jako webmaster
    From: jd <j...@s...WYTNIJ.TO.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czy da sie zarabiac jako webmaster
    Date: Tue, 06 Aug 2002 22:02:08 +0200

    Czesc!

    f...@p...onet.pl wrote:

    > dzien dobry,
    > z braku lepszych perspektyw mam zamiar uczyc sie webmasterstwa.oczywiscie nie
    > wiem czy sprostam umyslowo ;) ale przy odpowiedniej motywacji...
    > prosze odpowiedzcie na pytanie zadane w temacie .nie chodzi mi o jakies bardzo
    > skomplikowane projekty i ogromna ilosc kasy.moze doradzicie tez jakie kroki
    > powinnam przedsiewziac od czego zaczac, moze polecicie publikacje .za wszystkie
    > rady bede wdzieczna
    > agnieszka

    Nie wiem, co konkretnie rozumiesz pod pojeciem "webmaster", ale z Twoje postu
    wynika, ze chodzi Ci glownie o projektowanie stron internetowych od strony
    plastycznej (jestes, jak piszesz, wlasnie plastykiem). Raczej nie celujesz w
    programowanie stron, administracje serwerami WWW, itp. (to tez czesto wklada sie do
    worka pt. "webmasterstwo").

    Najwiekszy problem polega na tym, ze to zajecie na styku sztuki (plastyka) i
    techniki (informatyka), a ludzi z takimi kwalifikacjami jest, wbrew pozorom, malo.
    Informatycy swietnie orientuja sie w technice, programowaniu, administrowaniu, ale
    olewaja strone artystyczna; z plastykami z kolei jest na odwrot. Ktos, kto znalby
    sie na obydwu dziedzinach, moglby bardzo przyzwoicie zyc. Pamietam, czytalem kiedys
    wywiad z dr. Pawlowskim (rektorem szkoly biznesu w Nowym Saczu), ktory sam
    stwierdzil, ze dlugo szukali takiego wlasnie czlowieka i nie znalezli...

    Z Twojego postu wynika, ze raczej gorzej u Ciebie z informatyka. Przede wszystkim
    powinnas opanowac HTML z przyleglosciami (CSS, moze rowniez JavaScript) - polecam
    kurs autorstwa Pawla Wimmera (jest dostepny w Sieci za darmo, o ile wiem wyszla tez
    ostatnio jego ksiazka na ten temat). Przejrzyj rowniez czasopisma (najlepiej "PC
    Kurier", "Internet" i "Magazyn WWW") z ostatnich 2-3 lat. Postaraj sie wykonac
    kilka projektow za darmo (niestety, chyba nie da sie inaczej zaczac) - moze dla
    jakis organizacji charytatywnych, itp? Inne wyjscie - wejscie w kontakt z jakims
    informatykiem (najlepiej specjalizujacym sie w programowaniu aplikacji
    internetowych) i stworzenie tandemu: on bierze na siebie kwestie informatyczne, ty
    wykonujesz projekty od strony plastycznej.

    jd