PracaGrupypl.praca.dyskusje › 505 Greencardowcow z Polski

  • 1. Data: 2002-08-02 12:22:00
    Temat: 505 Greencardowcow z Polski
    Od: "SJ" <s...@N...klub.chip.pl>

    http://wyborcza.gazeta.pl/info/artykul.jsp?xx=958696
    &dzial=0115
    ************************

    Maleje liczba zagranicznych informatyków zainteresowanych uzyskaniem
    zezwolenia na podjecie pracy w branzy komputerowej w Niemczech.
    Od 1 sierpnia 2000 r. do konca czerwca biezacego roku tzw. zielona karte,
    uprawniajaca do podjecia legalnej pracy w branzy komputerowej, uzyskalo 12
    309 zagranicznych specjalistów - poinformowal w czwartek Centralny Urzad
    Posrednictwa Pracy (ZAV) w Bonn. - W tym roku wydajemy tygodniowo od 60 do
    80 zezwolen na prace, podczas gdy w roku ubieglym liczba wydawanych
    tygodniowo zielonych kart wynosila 150 - powiedziala rzeczniczka ZAV.

    Niewielkie zainteresowanie praca w Niemczech panuje wsród polskich
    informatyków. Od poczatku programu zawarto 505 umów ze specjalistami z
    Polski - poinformowalo PAP niemieckie ministerstwo pracy.

    Najliczniejsza grupe informatyków pracujacych w Niemczech z zielona karta
    stanowia obywatele Indii, Rosji, Bialorusi, Ukrainy i Rumunii.

    Niemiecki rzad wprowadzil dwa lata temu ulatwienia dla zagranicznych
    specjalistów pod naciskiem firm informatycznych, narzekajacych na brak
    rodzimych fachowców.

    Starajacy sie o zielona karte musza miec ukonczone studia informatyczne lub
    wykazac sie zawarta z pracodawca umowa, gwarantujaca im wynagrodzenie w
    wysokosci co najmniej 100 tys. marek rocznie. Niemiecki rzad zamierza wydac
    lacznie 20 tys. zielonych kart dla zagranicznych informatyków.

    Zielone karty stana sie zbedne w przypadku wejscia w zycie ustawy
    imigracyjnej uchwalonej w czerwcu przez niemiecki parlament. Przewiduje ona
    ulatwienia w osiedlaniu sie i podejmowaniu pracy dla zagranicznych
    fachowców. Los ustawy jest jednak niepewny z powodu zaskarzenia jej przez
    CDU/CSU do Trybunalu Konstytucyjnego.
    *******************************

    Czy ktos wie jakie to maja byc "ulatwienia w osiedlaniu sie i podejmowaniu
    pracy dla zagranicznych fachowców" ?

    Pozdrawiam,
    Slawek

  • 2. Data: 2002-08-02 15:21:33
    Temat: Re: 505 Greencardowcow z Polski
    Od: kingram <k...@N...net>

    SJ wrote:

    > http://wyborcza.gazeta.pl/info/artykul.jsp?xx=958696
    &dzial=0115
    <ciach - calosc>
    > Czy ktos wie jakie to maja byc "ulatwienia w osiedlaniu sie i podejmowaniu
    > pracy dla zagranicznych fachowców" ?

    "Zadne" - mam na mysli przperowadzona ostatnio rozmowe z Head Hunterem z
    powazniejszej firmy rekrutingowej w Niemczech.
    Jej zdaniem, nawet to, ze ktos juz byl i pracowal przez 5 lat (okres
    trwania aktualnie "zielonej karty") nie ulatwi delikwentowi pozostania w
    Niemczech na stale.
    Ze zacytuje ta Pania (chodzilo o odpowiedz na pytanie: Czy sadzi ze Rzad
    Niemiecki bedzie tego typu "zasiedzialym" ludziom z intelektualnej
    awangardy, pomagal sie naturalizowac a nie wykopie ich jako juz
    zbednych...:
    " Watpie w to, a jesli nawet to zalezec to bedzie tylko i wylacznie od
    Pozycji Danego Przedsiebiorcy Na Rynku, Starajacego Sie (o ile wogole) o
    Przedluzenie Pobytu dla danego informatyka"...

    Rece mi opadly (kwalifikuje sie do pierwszej 100-ki polakow ktorzy 2
    lata temu skorzystali z oferty niemcow) - no ale coz, nie od dzisiaj
    wiadomo ze: " U nas w Deutschland wszystko jest najlepsiejsze, Alles ist
    betoniert!"...

    --
    with Best Regards

    Krzysztof Ingram, Ottobrunn

    "Smart Brains are very limited resources...
    Don't waste them, be GPL !"

  • 3. Data: 2002-08-02 19:25:16
    Od: kingram <k...@N...net>

    "A.B." wrote:

    > fach
    > >

    > Gratuluje samooceny.
    Zazdorscisz czy roscisz do czegos pretensje?
    Zawsze mozesz byc tym 506-tym... ;o)

  • 4. Data: 2002-08-02 20:10:12
    Od: "kerberos" <k...@p...fm>

    > Niewielkie zainteresowanie praca w Niemczech panuje wsród polskich
    > informatyków. Od poczatku programu zawarto 505 umów ze specjalistami z
    > Polski - poinformowalo PAP niemieckie ministerstwo pracy.

    Ciekawe gdzie mozna dostac jakies statystyki. Np. ilu bez wyzszego ;)

  • 5. Data: 2002-08-03 14:18:37
    Od: "Pawelek" <p...@g...net>

    Witam

    "Beny" <b...@p...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > - placil regularnie podatki (i to wysokie) i placic bedzie
    > - regularnie je placic bedzie
    > - jego praca daj prace innym (bo kreci handlem przeca wydajemu kase i to
    > duza)
    > - nie polezie na bezrobotne, albo sprowadzi do kraju kolejna porcje
    > islamskich imigrantow
    > - wyksztalci dzieciaki w niemieckich szkolach (gdzie je naucza ze II WS
    > wywolali Polacy prowokacjami w Gliwicach - to ja dodalem)
    > - asamiluje sie i z nalezyta powaga traktuje niemiecki Ordnung
    >
    > W sumie racja, co wiecej za 4 lata to pan Stroiber bedzie juz historia

    W przypadku mojej firmy delikwent, ktory chce sie zwolnic,
    dostaje na dzien dobry, jako zachete, 20% podwyzke gdyby jednak
    zechcial zostac. A ci z reguly odchodza do innych firm na stanowiska
    menadzerskie w Niemczech (miedzynarodowe doswiadczenie, dluuuuga
    lista szkolen i certyfikatow)

> [...]
    fach
    > Polakow wyprowadzilo sie z kraju (na jego szkode).

    Jejku, ciarki przeze mnie przeszly. Czuje sie podbudowany.

    > Beny

    Pozdrawiam
    Pawelek

    GG3848729