PracaGrupypl.praca.dyskusje › cv i list motywacyjny a e-mail

  • 121. Data: 2002-10-04 11:00:24
    Temat: Re: cv i list motywacyjny a e-mail
    Od: "rapatang" <r...@p...onet.pl>

    ?

    --

    rapatang

  • 122. Data: 2002-10-04 15:12:42
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Wybacz, wlaśnie chrzanisz. To podstawowa technika składu.
    > Inna sprawa, że jak ktoś 'sformatuje' tak jak Ty, to faktycznie mija się
    > z celem.

    Zwykle jednak nie sklada sie CV przyslanych przez kandydatow :))))
    a czyta sie je i to zwykle takim programem jaki sam otworzy zalaczik.
    ewentualnie drukuje sie je.

    plik.txt NIE zawiera tabulatorow a co najwyzej znaki tabulacji
    (a to nie to samo o czym jak sadze wiesz)
    wszystko co pisalem dotyczy znaku tabulacji i zachowania sie roznych
    edytorow jak go zobacza w pliku .txt.

    jesli napisze tylko tak krotki fragment CV:
    Nazwisko:<TAB>Kowalski
    Imię:<TAB>Jan
    Miasto zamieszkania:<TAB>Warszawa

    to nie spotalem jeszcze edytora ani drukarki ktore po prostu to ladnie
    pokaza/wydrukuja. [polecam sprawdzenie jesli ktos watpi]
    Dlatego wole postawic spacje.

    z tego samego powodu CR/LF - zeby ladnie wydrukowac / zobaczyc
    w _domyslnych_ edytorach podlaczonych pod programy pocztowe.

    OK. Jesli Ty zajmujesz sie obrabianiem przyslanych Ci dokumentow,
    to podziwiam, wspolczuje, ale nie popieram i nie zmaierzam Twoich
    potrzeb uwzglednic dopuki nie przekonam sie, ze takie praktyki sa powszechne.
    imho powszechne jest przeczytac/wydrukowac, zaprosic pare osob, pogadac,
    a papiery/pliki do kosza. jak otworzy sie nieczytelne (jesli zaterminujemy
    linie inaczej niz CR/LF to czesto otworzy/wydrukuje sie nieczytelnie),
    to delikwent od razu traci szanse na ewentualny ciag dlaszy...

    TXT ze znakami TAB (chocby podane wyzej 3 linie) nie otworzy sie senownie
    w zadnym *znanym mi* edytorze. (co nie znaczy, ze takich nie ma)
    testowalem to pracowicie na:
    unix: vi, vim, pico, joe, emacs, mc[edit?], xemacs, KWord
    Win: word(5,7,XP), Notepad.
    wszystkich ustawionych defaultowo.

    testowalem oczywiscie tez sformatowane spacjami w/w 3 linie, i:
    takze edytory z obsluga fontu proporconalnego otwieraly txt ustawiajac
    sobie font fixed. drukowaly to tez poprawnie
    i tez niepoprawnie drukowaly TABowa wersje.

    > A ja nie zuzywam papieru - mam je na ekranie.
    tylko ze takie ze spacjami masz na tym ekranie od razu ,,ladne'' (pojecie
    wzgledne oczywiscie) a takie z TABami (ale nie TABulatorami) masz
    pokrzaczone. Jak lubisz sie bawic w ustawianie tabulatorow, odczytywanie txt
    jakimis egzotycznymi edytorami, to wspolczuje, nie popieram, ale i nie bronie,
    - *oczywiscie* masz do tego pelne prawo.

    masz prawo byc niezadowolonym otrzymujac CV sformatowane ,,po mojemu''.
    ale musisz uznac moje z kolei prawo do tego, zeby formatowac moje CV
    wysylane do nie_wiem_kogo tak, zeby sie ladnie otworzylo w statystycznie
    najprawdopodobniesjzym przypadku
    (win: *.txt -> notepad, unix: *.txt - stawiam na vi, emacs i mcedit)

    pozdrawiam

    romekk

    --
    http://naked.one.pl/~romek

  • 123. Data: 2002-10-04 15:15:03
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > jak masz dwie lewe ręce i pustą głowę, to tak.
    a myslalem, ze tylko mnie obrazasz jak brakuje Ci rzeczowych argumentow...

    > Wbrew pozorom, ich czytanie to najmniejszy problem. Trzeba je zebrać,
    > przechować, przeprocesować. Aby to zrobić ja uzywam takiej śmiesznej
    > bazy danych, do której leci tekst (same znaki). I po cholerę mi
    > 'kwiatki' HTML-owe?
    wbrew pozorom ktos kto szuka pracy statystycznie wysyla wiekszosc CV wprost
    do pracodawcow a nie firm zajmujacych sie handlowaniem danymi personalnymi.

    wiekszosc pracodawcow uzywa przyslanych papierow jednokrotnie do jednej
    kakretnej rekrutacji.

    oczywiscie jak pisze wiekszosc, to mam na mysli _znana mi_ wiekszosc...

    pozdrawiam

    romekk

  • 124. Data: 2002-10-04 15:16:51
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Widzisz, ja nie skończyłem studiów, pracę zmieniałem kilka razy. Różnica
    > jest taka, że Ty masz papier, a ja mam umiejętności.
    ...duza pewnosc siebie i totalny brak kultury i wzorcowa arogancje ;-)
    to z pewnoscia w dzisiejszych czasach bardzo pomaga.

    pozdrawiam i tak :)))

    romekk

  • 125. Data: 2002-10-04 15:19:58
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Po pierwsze, to word, jeśli mu się zmieni drukarkę, a ta ma nie daj Boże
    > inne marginesy, to szlag trafia układ dokumentu (zazwyczaj).
    i tabulatory tu nie pomoga :-)

    > Po drugie, dział HR który zbiera CV nie ma ochoty oglądać za każdym
    > razem innego dokumentu, szukać gdzi eaplikant zawarł informacje etc.
    > Dlatego wsadza się każde CV do bazy, a sprytne oprogramowanie potem
    > wyszukuje to, czego się szuka. I dlatego forma jest bez znaczenia.
    no to ma znaczenie czy nie ma?
    bo o czym ta dyskusja jak nie o formie wlasnie?

    wyglada na to, ze masz jakis system agregowania danych z CV i chcialbys
    dostawac CV w formie latwej do zagregowania - XML najlepiej?,
    albo jakies nazwa pola - separator - wartosc - koniec linii
    (no tu rzeczywiscie TAB jest genialny)
    tylko ze jednak _przecietny_ pisacz CV pisze je w zupelnie innym celu.
    i o tym innym celu pisania CV i jego formacie tu glownie dyskutujemy.

    pozdrawiam

    romekk

  • 126. Data: 2002-10-04 15:30:30
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Rada dla kogoś kto w pierwszym pytaniu chciał się
    > czegoś dowiedziec. CV pisz w Wordzie i zapisuj w formacie .doc.

    hmm ale ja jestem fachowcem od systemow konkurencyjnych dla produktow
    Microsoftu! nieetycznym by bylo dla mnie wyslac doca :-))))
    i czasem to _ma_ negatywny wplyw na moje szanse....

    ale nie bede z tym zbyt powaznie polemizowal, nawet u mojego Linuxowego
    pracodawcy jest pare Wordow na wszelki wypadek... :-\
    ale gdybym _ja_ zatrudnial (co czasem sie zdarza), to programiscie linuxowemu
    dalbym -1 *maly* punkcik za CV w Wordzie. Jesli w domu jest ,,Windziarzem''
    to znaczy ze nie kocha az tak unixow jak to jest niezbedne ;-)))

    aha. no dobra, niech juz bedzie ten Word, ale niech formt pliku nie bedzie
    z najnowszego jesli masz szczescie go posiadac... gdzies tak 6.0 albo
    starszy pls...

    no i txt otwiera sie pod widnowsem tak samo latwo jak doc
    i tak samo latow sie drukuje...
    a przy tym otworzy je tez przebrzydly pingwiniarz ;-)))

    ale to juz moje problmey komputeryka nie mikrosoftowego :-),
    gdybym byl moja zona (nieinformatyk) zdecydowanie malowalbym doce.
    i uzywalbym w nich TAB-ELEK a nie TAB-ulatorow i TAB-ow.
    w tabelce mozna _ladniej_ ulozyc.
    to co pisal _555@irc o roznych drukarkach/marginesach i jak rozwalaja
    strukture (TABowa!) zdecydowanie mialo sens. tabelka trudniej zepsuc.

    pozdrawiam

    romekk

  • 127. Data: 2002-10-05 17:08:47
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Roman Kubik <r...@p...com.pl> wrote:

    > Zwykle jednak nie sklada sie CV przyslanych przez kandydatow :))))
    > a czyta sie je i to zwykle takim programem jaki sam otworzy zalaczik.
    > ewentualnie drukuje sie je.

    A bardzio często trzeba je do jakiejs wspólnej formy doprowadzić.

> [...]

    > to nie spotalem jeszcze edytora ani drukarki ktore po prostu to ladnie
    > pokaza/wydrukuja. [polecam sprawdzenie jesli ktos watpi]

    Kwestia ustawień tabulacji.

    Wystarczy jedna prosta operacja, aby powyższe było ładne. Zrób to ze
    spacjami.

    --
    ___________ (R)

  • 128. Data: 2002-10-05 18:42:19
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Roman Kubik <r...@p...com.pl> wrote:
    > ...duza pewnosc siebie i totalny brak kultury i wzorcowa arogancje ;-)
    > to z pewnoscia w dzisiejszych czasach bardzo pomaga.

    Jeśli mówisz o posiadaczach 'dobrych' papierów, to masz rację.
    --
    ___________ (R)

  • 129. Data: 2002-10-05 18:43:25
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Roman Kubik <r...@p...com.pl> wrote:
> [...]

    > kakretnej rekrutacji.

    > oczywiscie jak pisze wiekszosc, to mam na mysli _znana mi_ wiekszosc...

    Zgadza się. Tylko chodzi o to, aby tej mniejszości, która postępuje
    inaczej nie eliminować.

    --
    ___________ (R)

  • 130. Data: 2002-10-05 18:46:19
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Roman Kubik <r...@p...com.pl> wrote:
    > no to ma znaczenie czy nie ma?
    > bo o czym ta dyskusja jak nie o formie wlasnie?

    Nie ma sensu robić 'wyszukanej' formy - dane i tak są wysysane. Warto za
    to ułatwic przeprocesowanie pisma.

    > tylko ze jednak _przecietny_ pisacz CV pisze je w zupelnie innym celu.
    > i o tym innym celu pisania CV i jego formacie tu glownie dyskutujemy.

    Dlatego też najlepsze jest takie, które umożliwia szybkoie zapoznanie
    sie z jego TREŚCIĄ. Forma, ma znaczenie drugożędne.
    --