PracaGrupypl.praca.dyskusjecv i list motywacyjny a e-mail › Re: cv i list motywacyjny a e-mail
    From: Roman Kubik <r...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: cv i list motywacyjny a e-mail
    Date: 4 Oct 2002 15:12:42 GMT
    Sender: Roman Kubik <r...@f...sb.gov.pl>

    > Wybacz, wlaśnie chrzanisz. To podstawowa technika składu.
    > Inna sprawa, że jak ktoś 'sformatuje' tak jak Ty, to faktycznie mija się
    > z celem.

    Zwykle jednak nie sklada sie CV przyslanych przez kandydatow :))))
    a czyta sie je i to zwykle takim programem jaki sam otworzy zalaczik.
    ewentualnie drukuje sie je.

    plik.txt NIE zawiera tabulatorow a co najwyzej znaki tabulacji
    (a to nie to samo o czym jak sadze wiesz)
    wszystko co pisalem dotyczy znaku tabulacji i zachowania sie roznych
    edytorow jak go zobacza w pliku .txt.

    jesli napisze tylko tak krotki fragment CV:
    Nazwisko:<TAB>Kowalski
    Imię:<TAB>Jan
    Miasto zamieszkania:<TAB>Warszawa

    to nie spotalem jeszcze edytora ani drukarki ktore po prostu to ladnie
    pokaza/wydrukuja. [polecam sprawdzenie jesli ktos watpi]
    Dlatego wole postawic spacje.

    z tego samego powodu CR/LF - zeby ladnie wydrukowac / zobaczyc
    w _domyslnych_ edytorach podlaczonych pod programy pocztowe.

    OK. Jesli Ty zajmujesz sie obrabianiem przyslanych Ci dokumentow,
    to podziwiam, wspolczuje, ale nie popieram i nie zmaierzam Twoich
    potrzeb uwzglednic dopuki nie przekonam sie, ze takie praktyki sa powszechne.
    imho powszechne jest przeczytac/wydrukowac, zaprosic pare osob, pogadac,
    a papiery/pliki do kosza. jak otworzy sie nieczytelne (jesli zaterminujemy
    linie inaczej niz CR/LF to czesto otworzy/wydrukuje sie nieczytelnie),
    to delikwent od razu traci szanse na ewentualny ciag dlaszy...

    TXT ze znakami TAB (chocby podane wyzej 3 linie) nie otworzy sie senownie
    w zadnym *znanym mi* edytorze. (co nie znaczy, ze takich nie ma)
    testowalem to pracowicie na:
    unix: vi, vim, pico, joe, emacs, mc[edit?], xemacs, KWord
    Win: word(5,7,XP), Notepad.
    wszystkich ustawionych defaultowo.

    testowalem oczywiscie tez sformatowane spacjami w/w 3 linie, i:
    takze edytory z obsluga fontu proporconalnego otwieraly txt ustawiajac
    sobie font fixed. drukowaly to tez poprawnie
    i tez niepoprawnie drukowaly TABowa wersje.

    > A ja nie zuzywam papieru - mam je na ekranie.
    tylko ze takie ze spacjami masz na tym ekranie od razu ,,ladne'' (pojecie
    wzgledne oczywiscie) a takie z TABami (ale nie TABulatorami) masz
    pokrzaczone. Jak lubisz sie bawic w ustawianie tabulatorow, odczytywanie txt
    jakimis egzotycznymi edytorami, to wspolczuje, nie popieram, ale i nie bronie,
    - *oczywiscie* masz do tego pelne prawo.

    masz prawo byc niezadowolonym otrzymujac CV sformatowane ,,po mojemu''.
    ale musisz uznac moje z kolei prawo do tego, zeby formatowac moje CV
    wysylane do nie_wiem_kogo tak, zeby sie ladnie otworzylo w statystycznie
    najprawdopodobniesjzym przypadku
    (win: *.txt -> notepad, unix: *.txt - stawiam na vi, emacs i mcedit)

    pozdrawiam

    romekk

    --
    http://naked.one.pl/~romek