PracaGrupypl.praca.dyskusje › cofnięcie umowy wypowiedzenia o prace za porozumieniem stron

  • 1. Data: 2010-05-14 17:04:50
    Temat: cofnięcie umowy wypowiedzenia o prace za porozumieniem stron
    Od: =radek= <j...@t...pl>

    Witam,

    nie wiem czy trafiłem na dobrą grupę, ale mam nadzieje, że ktos mi
    poradzi...
    Czy jest możliwe, a jeśli tak to w jakim terminie i na jakich warunkach,
    wycofanie umowy rezygnacji z pracy za porozumieniem stron?
    Dodam, że osoba, która takie wypowiedzenie złożyla, działała niejako pod
    presją pracodawcy, tzn. grożono jej dziwnymi konsekwencjami, sądem i
    podobnymi argumentami.
    Ewentualnie, czy taka umowa o rozwiązanie, na której nie widnieje nazwa
    pracodawcy, a jedynie data, dane osobowe osoby wypowiadającej, a nie
    pracodawcy (imie, nazwisko, adres) oraz wola rezygnacji z pracy (nawet bez
    wymienienia stanowiska) ma jakąkolwiek moc prawną?

    Z góry dziękuję za odpowiedź,
    R.

  • 2. Data: 2010-05-14 18:01:02
    Od: "Palik" <p...@T...pl>

    Użytkownik "=radek=" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy jest możliwe, a jeśli tak to w jakim terminie i na jakich warunkach,
    > wycofanie umowy rezygnacji z pracy za porozumieniem stron?

    Cięzka sprawa.Ale jeśli możesz to podaj treść pisma [bez nazw i nazwisk].
    Palik

  • 3. Data: 2010-05-14 18:12:25
    Od: =radek= <j...@t...pl>

    Dnia Fri, 14 May 2010 20:01:02 +0200, Palik napisał(a):

    > Użytkownik "=radek=" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Cięzka sprawa.Ale jeśli możesz to podaj treść pisma [bez nazw i nazwisk].
    > Palik

    To coś takiego:

    Uprzejmie proszę o zwolnienie mnie z pracy (albo umowy o pracę-pamięć
    zawodzi :)) za porozumieniem stron z dniem ...

    I tyle.

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2010-05-14 19:58:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    =radek= wrote:

    > Uprzejmie proszę o zwolnienie mnie z pracy (albo umowy o pracę-pamięć
    > zawodzi :)) za porozumieniem stron z dniem ...

    I co zgodził się na porozumienie? :-)

  • 5. Data: 2010-05-15 05:38:59
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    W dniu 2010-05-14 19:04, =radek= pisze:
    > Czy jest możliwe, a jeśli tak to w jakim terminie i na jakich warunkach,
    > wycofanie umowy rezygnacji z pracy za porozumieniem stron?

    To chodzi w końcu o umowę, porozumienie stron czy wypowiedzenie?

    Generalnie, zgodnie z KC, to oświadczenie woli można odwołać, jeżeli
    odwołanie dotrze wcześniej lub równocześnie z odwoływanym oświadczeniem
    woli.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 6. Data: 2010-05-15 06:43:07
    Od: =radek= <j...@t...pl>

    Dnia Sat, 15 May 2010 07:38:59 +0200, Kaizen napisał(a):

> [...]
    >
    > Generalnie, zgodnie z KC, to oświadczenie woli można odwołać, jeżeli
    > odwołanie dotrze wcześniej lub równocześnie z odwoływanym oświadczeniem

    Chodzi o wycofanie się z pisemnego wypowiedzenia o rezygnacji z pracy za
    porozumieniem stron.
    Pisemne wypowiedzenie umowy o pracę za porozumieniem stron było pisane pod
    dyktando pracodawcy. Jest tylko jeden egzemplarz i to u pracodawcy.

    Oczywiście to wyklucza opcję dotaracia odwołania wcześniej lub równocześnie
    z owym odwoływanym oświadczeniem woli. Czyli nie ma mozliwości odwołania
    tego? Dobrze rozumuję? Czy też są jakies szanse?

  • 7. Data: 2010-05-15 06:53:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    =radek= wrote:

    > Pisemne wypowiedzenie umowy o pracę za porozumieniem stron było
    > pisane pod dyktando pracodawcy.

    "Wart Pac pałaca"

  • 8. Data: 2010-05-15 07:00:12
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Sat, 15 May 2010 08:43:07 +0200, =radek= <j...@t...pl> wklepał(-a):

    >Oczywiście to wyklucza opcję dotaracia odwołania wcześniej lub równocześnie
    >z owym odwoływanym oświadczeniem woli. Czyli nie ma mozliwości odwołania
    >tego? Dobrze rozumuję? Czy też są jakies szanse?

    Można podważyć to oświadczenie w sądzie:
    http://www.rpo.gov.pl/?md=1035&s=1

    Ale z drugiej strony, nawet jeśli ta osoba otrzyma z powrotem ten dokument, to
    pracodawca może i tak wypowiedzieć jej umowę w normalnym trybie (no chyba, że są
    tu jakieś szczególne okoliczności, ale tego nie napisałeś).

    --
    Sławomir Szyszło

  • 9. Data: 2010-05-15 08:10:29
    Od: =radek= <j...@t...pl>

    Dnia Sat, 15 May 2010 09:00:12 +0200, Sławomir Szyszło napisał(a):

> [...]
    > pracodawca może i tak wypowiedzieć jej umowę w normalnym trybie (no chyba, że są
    > tu jakieś szczególne okoliczności, ale tego nie napisałeś).

    Dziękuję za odpowiedź.
    Chodzi o to, że pracodawca groził konsekwencjami sądowymi, prawnymi,
    zawodowymi i podobnymi i wokół tego zbudował atmosferę strachu, sugerując,
    że dzieki rozwiązaniu umowy za porozumieniem stron osoba owa uniknie
    powyzszych nieprzyjemnośći. Niestety bezpośrednio przyczyniło się to do
    napisania owego oświadczenia.
    Po fakcie, okazało się że podstawy owych gróźb są na tyle wątpliwe, że
    istnieje podejrzenie, że pracodawca po prostu strachem wymusił rezygnację
    ze stanowiska, za pretekst mając w gruncie rzeczy dość trywialne przyczyny.

    Stąd moje pytanie o możliwość odwrócenia tego.

  • 10. Data: 2010-05-15 08:12:38
    Od: =radek= <j...@t...pl>

    Dnia Sat, 15 May 2010 10:10:29 +0200, =radek= napisał(a):

    PS Oczywiście z racji publiczności grupy, nie chcę ujawniać detali,
    niemniej sytuację mogę "uszczegółowić" na privie.