PracaGrupypl.praca.dyskusje › co z tym mozna zrobic ?

  • 1. Data: 2006-03-08 22:05:19
    Temat: co z tym mozna zrobic ?
    Od: Troll <t...@n...org>

    hi
    mam maly problem i dlatego chcialem sie was o cos zapytac apropo
    uzyskania wyplaty
    mianowicie:
    zakonczylem wspolprace z pewna firma 19 stycznia
    na umwie (kopie mam w domu) w jednym z punktow pisze
    "Wynagrodzenie Przedstawiciela platne bedzie kazdorazowo przelewem po
    zakonczeniu kazdego miesiaca rozliczeniowego pracy, na konto wskazane
    przez przedstawiciela do 20 nastepnego miesiaca."

    dzis jes 8 marca a ja wyplaty nadal nieotrzymalem
    gdy dzwonilem do dzialu finansowego to powiedziano mi ze powinienem pasc
    na kolana i sie modlic to moze cos beda wiedziec co bedzie z moja
    wyplata 16 marca

    przez to ze jej nieotrzymalem na czas niebylem w stanie oplacic studiow
    (kolejnej wplaty) i zostalem skreslony z listy studentow ponowne
    wpisanie na liste studentow wiaze sie z wplaceniem wpisowego (500zl) :/

    poprzez brak reguralnej wplaty niemoglem splacic debetu ktory
    zaciagnolem wczesniej i bank teraz sciagniecie dlugow zlecil jakiejs firmie

    moje pytania brzmia nastepujaco:
    czy moge uzyskac droga sadowa (sad cywilny) ?
    wyplate,wpisowe,wyrownanie za utracone korzysci

    jak by wygladala cala procedura ?

    czekam na pomoc

    Pozdrawiam
    Zboch Tomasz

  • 2. Data: 2006-03-08 22:28:20
    Temat: Re: co z tym mozna zrobic ?
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    jeżeli miałes tu stosunek pracy (czyli jeśli byłes zatrudniony na umowe o
    pracę) to dużo lepszym rozwiązaniem byłby sąd pracy.
    z tym ze pewnie to wiesz, skoro piszesz o SC:)

    > moje pytania brzmia nastepujaco:
    > czy moge uzyskac droga sadowa (sad cywilny) ?
    czy co możesz uzyskac drogą sądową???

    Drogą sądową możesz uzyskać werdykt ustalający winnego zaistniałej sytuacji
    oraz wyrok skazujący, na np. odszkodowanie

    > wyplate,wpisowe,wyrownanie za utracone korzysci
    wypłatę jak najbardziej tak, wpisowe to twoje zobowiązanie, nie firmy więc
    dlaczego mają za to płacić? wyrównanie "za uracone korzyści"... tu wszystko
    zalezy od twojej argumentacji, osadzenie tego w prawie i przekonanie
    sędziego. walczyć masz o co :)

    > jak by wygladala cala procedura ?

    sąd, złożenie wniosku, wyznaczenie terminu przez sąd, rozprawa, werdykt.
    procedura długa, może się nie opłacać :) zwłaszcza jak przegrasz
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2006-03-08 22:34:52
    Od: Als <1...@1...pl>

    Dnia Wed, 08 Mar 2006 23:05:19 +0100, Troll (aby szczerze) napisał(a):

    > powiedziano mi ze powinienem pasc
    > na kolana i sie modlic
    > jak by wygladala cala procedura ?

    ugiąć jedną nogę w kolanie, ugiąć drugą - grawitacja zrobi resztę, tylko
    trzeba mięśnie rozluźnić. Co do treści modlitwy, to pozostawiam to twojej
    inwencji....

    --
    Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

    Piłka przeszła dwa metry między spojeniem słupka z poprzeczką -- Dariusz
    Szpakowski, TVP

  • 4. Data: 2006-03-09 18:53:31
    Od: Troll <t...@n...org>

    "dużo lepszym rozwiązaniem byłby sąd pracy"

    hmm
    mozna prosic troche wiecej w tym temacie ?