PracaGrupypl.praca.dyskusje › raportowanie czasu pracy i zadań pracowników - program

  • 1. Data: 2006-03-08 17:23:16
    Temat: raportowanie czasu pracy i zadań pracowników - program
    Od: m...@o...pl

    Poszukuję programu (jak w temacie) gdzie pracownik będzie dodawał w
    jakich godzinach był, czym się zajmował i ile czasu mu to zajęło.
    Potrzebuję tylko podstawowe opcje - 8 pracowników ale w kilku
    miejscach kraju, więc dobrze jakby był dostęp przez internet.

    Proszę o programy z jakimi się spotkaliście. Może są jakieś
    freewarowe?

  • 2. Data: 2006-03-08 18:41:46
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    odezwij sie na prv
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2006-03-08 21:18:20
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    Już o tym czytałem gdzieś...

    7:55 loguję się
    8:00 otwieram worda
    8:10 ide po kuchni
    8:16 wraca, do kompa
    8:17 otwieram zamówienia.doc
    8:18 czytam zamówienia.doc

    A, nie było trochę inaczej...

    7:55 loguję się
    8:00-8:10 - praca w wordzie
    8:11-8:15 - robię herbatę
    8:16-9:00 - czytam plik zamówienie.doc
    ... Fajne

    Pozdr
    Kriss

    P.S.

    Było opisane w jakiejś gazecie, że kobieta miała taki system i abstrahując
    od idiotyzmu sytuacji, szefowa miała pretensję ze w ciągu dnia była ok 30
    min w WC - oczywiście w sumie czasu tam spędzonego :-)

  • 4. Data: 2006-03-08 23:18:55
    Temat: Re: raportowanie czasu pracy i zadan pracowników - program
    Od: m...@o...pl

    Wiadomo, ze nie o to chodzi zeby wpisywac do sie robi co minute
    ale taki program moze doprowadzic do ciewawych wniosków, np. ze
    pracownik siedzial nad jakims projektem tak dlugo, ze jego czas
    kosztowal 2x tyle co zlecenie opracowania firme zewnetrznej.

    Mozna tez porównac efektywnosc pracowników. Uwazam, ze do
    mobilizacji to ciekwa rzecz.

    A tak na marginesie jakby takie programy byly w urzedach to
    niektórzy pracownicy nie mieli by co wpisac przez tydzien.

  • 5. Data: 2006-03-09 18:33:47
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >pracownik siedzial nad jakims projektem tak dlugo, ze jego czas
    >kosztowal 2x tyle co zlecenie opracowania firme zewnetrznej.

    Tylko aby pracownik nie poświęcał wiecej czasu pracy na prowadzenie wpisów w
    program-rejestrator, niż na prawdziwą pracę. :-) Przytoczony wcześniej
    przykład był z jakiejś warszaw-kancelari-korporacji :-)

    >Mozna tez porównac efektywnosc pracowników. Uwazam, ze do
    >mobilizacji to ciekwa rzecz.

    Jeśli ich pracę można porównać to czemu nie :-)

    >A tak na marginesie jakby takie programy byly w urzedach to
    >niektórzy pracownicy nie mieli by co wpisac przez tydzien.

    Jak to, wpisywaliby: 8-16 praca administracyjna ;-) już lepsze było by
    monitorowanie kamerami i puszczanie na jakimś kanale kablówki,

    Pozdr
    Kriss

  • 6. Data: 2006-03-10 07:44:47
    Od: "Makaron" <b...@p...onet.pl>

    > Jak to, wpisywaliby: 8-16 praca administracyjna ;-) już lepsze było by
    > monitorowanie kamerami i puszczanie na jakimś kanale kablówki,

    Bo to chyba nie do końca o to chodzi, zeby program rejestrował. Taki program
    powinien też umozliwiac zlecanie i rozliczanie zadań, czyli posiadać obieg
    workflow, chociaż uważam, że nawet jeśliby go nie miał to zadania można zlecac
    mailem a ich realizację wpisywac do rejestratora.
    Od wielu lat pracuje w firmach gdzie takie systemy funkcjonują i wcale nie jest
    to złe dopóki nie jest to system mądrzejszy od człowiek, w którym
    niewykonanie , opóźnienie lub inne pogorszenie parametrów zadania jest
    uwidaczniane jako tylko i wyłącznie powstałe z winy pracownika wykonującego.
    Taki system mieliśmy w firmie gdzie pracowałem dwa lata temu i to wstyd się
    przyznać autorstwa tej firmy. Nazywał się "rejestr" ale pracownicy nazywali go
    auschwitz. Zanim pracowaliśmy w "rejestrze" sam kiedyś napisałem w accesie dla
    pracowników mego działu taki rejestrator i działało bardzo dobrze.
    Podstawą sprawnego działania takiego systemu jest jednak zaangażowanie
    przełozonego w pełnienie funkcji zarządczych a nie tylko piastowanie tytułu
    swej funkcji lub wykonywanie prac wykonawczych. Pracą zarządzającego powinno
    być zarządzanie, m.in zlecanie, analiza wykonanie i rozliczanie zadań. Jeżeli
    zadania są powtarzalne co dnia - przygotowaywanie planów i taka optymalizacja
    procesów aby podnosić efektywność i ograniczać koszty, ale moim zdaniem
    powinien robić to człowiek a system wspomagać go poprzez dostarczanie
    informacji, mechanizmy analityczne itd. Nigdy natomiast system nie powinien sam
    z siebie generowac oceny pracy- ten błąd popełnili twórcy owego "rejestru".
    Słyszałem że w dużych firmach spotyka się przypadki wypowiedzenia "z automatu"
    na podstawie analizy zaangażowania w projektach przynoszących dochódn np jeżeli
    udział pracownika w projektach dochodowych spada poniżej 25% oznacza to że on
    lub jego stanowisko jest niepotrzebne i automat generuje i nformację oraz
    wypowiedzenie (oczywiście nie bezpośrednio do pracowika).O czymś takim
    słyszałem w Computerlandzie ale mogą to być tylko plotki.

    Systemów takich jest wiele. Począwszy od rozwiązań autorskich poprzez
    komercyjne szeroko oparte na platformie lotus notes/domino, po freewarowe
    oparte na technologi PHP/MySQL, gdzie nie potrzeba nic oprócz darmowych
    składników serwera (linux, apache, MySQL, PHP) i przeglądarki do obsługi systemu
    (jest taki darmowy workflow ale nie pamiętam jego nazwy - myślę że googole
    pomoże). Są też środowiska specjalizowane jak np Bug track do obsługi tworzenia
    oprogramowania (do 10 stanowiks też jest chba za free). Są podobne systemy
    obsługujące pracę przedstwicieli handlowych w terenie oprate na technologii
    GPS/GPRS i urządzeniach lub sofcie instalowanym na palmie gdzie taki PH wyborem
    odpowiedniej opcji na bieżąco wysyła do systemu informacje o tym co aktualnie
    robi i gdzie się znajduje. Informacje te są dodatkowo weryfikowane przez system
    GPS.
    ..
    Makaron

  • 7. Data: 2006-03-10 10:41:09
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    WebWar, Web TimeSheet
    Uzywalem obu (jako user), nie mam pojecia, czy sa darmowe ani ile kosztuja.
    Pozdr
    /p

  • 8. Data: 2006-03-14 15:17:35
    Od: m...@o...pl

    Znalazlem, 13 róznych programów. Mam nadzieje, ze po testach cos
    bedzie mi odpowiadac.
    http://underpl.org/index.php?d=download&cat=134

    Czy zan ktos podobne strony z programami?

  • 9. Data: 2010-12-29 06:45:53
    Od: "jarjac1" <jacek.jaroczynski+spam@WYTNIJ_TOgmail.com>

    Proponuje rozwiazanie online http://mrticktock.com (uwaga: jestem autorem). To prosty
    system do raportowania czasu spedzonego w pracy (zajmuje to doslownie sekundy).

  • 10. Data: 2010-12-29 06:49:06
    Od: "jarjac1" <jacek.jaroczynski+spam@WYTNIJ_TOgmail.com>

    Polecam mrticktock.com (uwaga: jestem autorem). To prosty soft do raportowania czasu
    online. Posiada darmowy plan dla malych firm. Uzywamy go w warunkach gdzie nie jest
    wymagane zarzadzanie projektami ani kontrola pracownikow, a pracownik powinien
    spedzic tylko kilka sekund aby zaraportowac czas nad projektem (projektami).