PracaGrupypl.praca.dyskusje › co wybrać?

  • 1. Data: 2008-04-18 06:04:46
    Temat: co wybrać?
    Od: "lusterus" <T...@o...pl>

    Witam
    Mam do wyboru dwie propozycje pracy i dzisiaj muszę się ostatecznie
    zdecydowac. Jedna to praca w kancelarii prawnej (mam wykszt. wyższe
    administracyjne) przez pierwsze 3 miesiące umowa zlecenie i 1000 zł. netto
    potem umowa o pracę i cos kolo 1600 netto. Niezbyt dużo. Druga opcja to
    Urząd Skarbowy od razu umowa o pracę i prawdopodobnie 2250 zł. brutto. Którą
    robotę byście wybrali na moim miesjcu.

    Pozdro

  • 2. Data: 2008-04-18 06:51:35
    Temat: Re: co wybrać?
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    lusterus pisze:
> [...]
    > Urząd Skarbowy od razu umowa o pracę i prawdopodobnie 2250 zł. brutto. Którą

    Nie jesteśmy na Twoim miejscu, jeśli ktoś pracował w podobnych
    instytucjach, to może Ci podać wady i zalety pracy w każdej z tej
    instytucji, decyzje musisz podjąć Ty.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2008-04-18 07:39:54
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Fri, 18 Apr 2008 08:04:46 +0200, "lusterus"
    <T...@o...pl> zakodowal:

> [...]
    >Urząd Skarbowy od razu umowa o pracę i prawdopodobnie 2250 zł. brutto. Którą

    Co chcesz robić w życiu zawodowym?

    Z którą pracą jest Ci bardziej po drodze - nie napisałeś nic o
    stanowisku i możliwościach rozwoju (np. jak w Kancelarii masz być
    portierem a chcesz być kiedyś doradcą podatkowym, to wybrałbym US).

    Jeżeli pieniądze to wszystko co Cię interesuje - weź tę ofertę, która
    daje więcej kasy (i przelicz sobie na godziny - bo w US raczej
    nadgodzin nie będą wymagać, a w kancelarii pewnie tak - i pytanie, czy
    zapłacą za nie ekstra)
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2008-04-18 08:09:19
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 18 Apr 2008 08:04:46 +0200, lusterus napisał(a):

> [...]
    > Urząd Skarbowy od razu umowa o pracę i prawdopodobnie 2250 zł. brutto. Którą

    W US prawdopodobnie nie będziesz mieć zbyt dużo pracy, nadgodziny raczej na
    własne życzenie, płaca stabilna.
    Z drugiej strony słabe możliwości rozwoju i podwyżek. Premie - tam gdzie
    pracowałem - pracownicy dostawali regularnie co kwartał (dość znaczące w
    kontekście samych wypłat), w zasadzie jeśli się nie podpadło, to premia
    pewna.
    Aa, na początku maja, po zakończeniu odbioru zeznań podatkowych dają duża
    milkę z orzechami ;D

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 5. Data: 2008-04-18 08:46:58
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > zdecydowac. Jedna to praca w kancelarii prawnej (mam wykszt. wyższe
    > administracyjne) przez pierwsze 3 miesiące umowa zlecenie i 1000 zł. netto
    > potem umowa o pracę i cos kolo 1600 netto. Niezbyt dużo. Druga opcja to

    Widziałem kancelarię prawną w której nie chciałbym pracować. Radcy i
    prokuratorzy na wyścigi wyładowywali krzykiem i obraźliwymi epitetami swoje
    frustracje na pracownicach i asystentkach, te z kolei płakały po kątach,
    itp. Nie znałem sytuacji w całej okazałości - ot byłem tam może 7 razy. Ale
    zachowanie ich było dla mnie szokujące - na pobliskim targu to można rzec
    był Wersal w porównaniu z tą kancelarią.
    Zwróć uwagę na atmosferę - czasem mozna być nieźle zaskoczonym gdy zobaczysz
    zachowanie niby "kulturalnego i wykształconego człowieka". Podobno klasę sie
    ma - albo nie. Nie da się tego wyuczyć.
    Albo nie zwracaj na to uwagi.

    Pozdrrr... Reksio

  • 6. Data: 2008-04-18 10:11:09
    Od: "lusterus" <T...@o...pl>

    Interesuje mnie głównie możliwość rozwoju zawodowego w obu instytucjach.
    W kancelarii prawnej zapewne robiłbym coś z zwiazanego z prawem gospodarczym
    lub podatkowym. W Urzędzie Skarbowym sprawy związane z podatkiem od osób
    prawnych.
    Wiem, że w Urzędzie skarbowym jest kilka dodatków do wynagrodzenia jak
    choćby wspomniana premia kwartalna. Istnieje także możliwość zdania egzaminu
    na urzędnika mianowanego co wiąże się z kilkusetzłotową podwyżką.
    Nie bardzo orientuję się natomiast jak wygląda sprawa związana z
    możliwościami awansu i podwyżek w kancelarii prawnej. Czy 1600 zł. to max co
    można oczekiwać po pracy tam?

  • 7. Data: 2008-04-18 10:13:38
    Od: "lusterus" <T...@o...pl>

    I oczywiście pytanie zasadnicze: gdzie można się więcej nauczyć w kancelarii
    czu Urzędzie Skarbowym?

  • 8. Data: 2008-04-18 10:30:46
    Temat: Re: co wybra??
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    lusterus wrote:
> [...]
    > W kancelarii prawnej zapewne robi^(3)bym co? z zwiazanego z prawem gospodarczym
    > lub podatkowym. W Urze^dzie Skarbowym sprawy zwi?zane z podatkiem od osób
    > prawnych.
    > Wiem, ?e w Urze^dzie skarbowym jest kilka dodatków do wynagrodzenia jak
    > cho?by wspomniana premia kwartalna. Istnieje tak?e mo?liwo?? zdania egzaminu
    > na urze^dnika mianowanego co wi??e sie^ z kilkusetz^(3)otow? podwy?k?.
    > Nie bardzo orientuje^ sie^ natomiast jak wygl?da sprawa zwi?zana z
    > mo?liwo?ciami awansu i podwy?ek w kancelarii prawnej. Czy 1600 z^(3). to max co

    Znajac zycie? jak nie zrobisz sobie uprawnien (aby pojsc na swoje) to
    nie zarobisz duzo wiecej - ale masz szanse (choc nie wszedzie) wiecej
    sie nauczyc. Generalnie ja bym wygral US - znaczaca roznica w pensji
    (praca za "moze" 1600 netto? czy "na pewno"? - sprawdz czy nie robia
    numeru ze po 3 misiacach mowia ze nie bedzie jednak podwyzki - i albo
    robisz dalej za 1000 albo maja kolejke chetnych na twoje miejsce)

  • 9. Data: 2008-04-18 11:00:03
    Od: "lusterus" <T...@o...pl>

> [...]
    > misiacach mowia ze nie bedzie jednak podwyzki - i albo robisz dalej za
    > 1000 albo maja kolejke chetnych na twoje miejsce)

    No właśnie też się nad tym zastanawiam. Kiedy byłem na rozmowie w sprawie
    pracy pani mecenas wyłożyła mi warunki zatrudnienia:
    - umowa zlecenie
    - obowiazek podpisania umowy o nie podejmowaniu pracy przez 10 lat u
    klientów kancelarii
    - 1600 netto po trzech mies. jeżeli będą zadowoleni ze mnie.
    Dopiero gdy do mnie zadzwonili i zaoferowali pracę powiedzialem im ze
    interesuje mnie bardziej umowa o pracę. I wtedy dopiero pani adwokat
    powiedziala ze jezeli po trzech mies. się sprawdzę dostane umowe o pracę.
    Dlatego zastanawima się nad przyjęciem ich propozycji bo trochę o
    kancelariach słyszałem i to raczej mało pozytywnych rzeczy.

  • 10. Data: 2008-04-18 11:14:50
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    lusterus wrote:
    [...]
> [...]
    > klientów kancelarii
    > - 1600 netto po trzech mies. je?eli be^d? zadowoleni ze mnie.
    > Dopiero gdy do mnie zadzwonili i zaoferowali prace^ powiedzialem im ze
    > interesuje mnie bardziej umowa o prace^. I wtedy dopiero pani adwokat
    > powiedziala ze jezeli po trzech mies. sie^ sprawdze^ dostane umowe o prace^.
    > Dlatego zastanawima sie^ nad przyje^ciem ich propozycji bo troche^ o
    > kancelariach s^(3)ysza^(3)em i to raczej ma^(3)o pozytywnych rzeczy.

    "- obowiazek podpisania umowy o nie podejmowaniu pracy przez 10 lat u

    A cos placa za to? bo wyglada ze nie - a wycina ci np polowe lokalnego
    rynku potencjalnych pracodawcow (kazda firma ktora np chciala podpis od
    nich na jakims pozwie itp to klient - a ty nawet mozesz o tym nie
    wiedziec - poza tym 10 lat? oni ocipieli?)

    Jka dla mnie taka oferta ich calkowicie skresla