PracaGrupypl.praca.dyskusje › starsze osoby

  • 1. Data: 2008-04-17 11:42:38
    Temat: starsze osoby
    Od: "skrzat" <s...@p...onet.pl>

    witam, zastanawiam się dlaczego ludzie w wieku od 40-35lat mają problemy ze
    znalezieniem pracy.to pytanie chyba jest najbardziej odpowiednie do pracodawców
    którzy nie chcą ich zatrudniać. przecież mają większe doświadczenie?

  • 2. Data: 2008-04-17 17:53:04
    Temat: Re: starsze osoby
    Od: "andreas" <v...@g...pl>

    Użytkownik "skrzat" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > przecież mają większe doświadczenie?

    Nie zawsze mają. A jak mają to może to nie być takie doświadczenie jakie
    jest akurat danemu pracodawcy potrzebne. A nawet jak jest to potrzebne
    doświadczenie to zdarza się i tak, że ogólne zaniedbanie cielesne zniechęca
    do przyjęcia.
    A najczęściej jest tak, że taki "starszy" kandydat nie ma jednak tej
    potrzebnej wspólczesnej wiedzy, bo zatrzymał się w rozwoju zawodowym na
    poziomie sprzed 20 lat i oburza się na studentów "psujących rynek".

    --
    andreas

  • 3. Data: 2008-04-17 18:14:52
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    > pracodawców
    > którzy nie chcą ich zatrudniać. przecież mają większe doświadczenie?

    Przy obecnej sytuacji na rynku pracy wiazal bym to z syndromem wyuczonej
    bezradnosci a nie nastawieniem pracodawcow.

    sz.
    --
    Prosze od...c sie od sportowcow. Prosze obejrzec liste sponsorow:
    http://www.olympic.org/uk/organisation/facts/program

  • 4. Data: 2008-04-17 19:55:30
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:277b.000000c7.480737ad@newsgate.onet.pl skrzat
    <s...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > ze znalezieniem pracy.to pytanie chyba jest najbardziej odpowiednie do
    > pracodawców którzy nie chcą ich zatrudniać. przecież mają większe
    Nie generalizowałbym tak. Nie zawsze mają trudności i nie w każdym zawodzie
    takie same.
    Przyczyn tych zapewne nieco jest.
    Po stronie pracodawców:
    - pracownik ze sporym stażem nie będzie robił za grosze
    - nie da się łatwo wykorzystywać bo ma już pewne doświadczenie
    - będzie umiał walczyć o swoje
    - może być dużo mądrzejszy od swego szefa
    - pracownik "obciążony" rodziną
    - może częściej na chorobowym?
    - do niektórych prac po prostu się nie nadaje lub niebawem nie będzie się
    nadawał z racji wieku.

    Po stronie pracowników:
    - nie nadążanie za postępem wiedzy (w pewnych dziedzinach)
    - posiadanie czasem nieco usztywniających nawyków
    - niekiedy brak umiejętności przekwalifikowania.

    Obiektywne:
    - sytuacja gospodarcza (a zatem i na rynku pracy) w konkretnym
    regionie/miejscowości
    - malejące, ale ciągle istniejące bezrobocie.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2008-04-18 05:42:08
    Od: MK <m...@o...pl>

    skrzat wrote:
> [...]
    > którzy nie chcą ich zatrudniać. przecież mają większe doświadczenie?

    Z obserwacji wiem, ze starsze osoby ok. 50lat majace problemy ze
    znalezieniem pracy to poprostu lenie.
    Wykonuja swoja prace ale nie sa fascynatami jak ich mlodsi koledzy. Nie
    chca sie doksztalac we wlasnym zakresie nie chca pracowac po godzinach
    (bo rodzina, dom itp.), nie interesuja ich nowosci, rozwoj itd. Przez
    ostatnie 20 lat nie robili nic poza tym czego oczekiwal od nich
    pracodawca. W tym czasie mogli nauczyc sie mnostwa zeczy chociaz by
    jezykow (5 lat na jeden jezyk i znaliby 4 jezyki obce).
    Znam wiele takich osob, to zalosne jak blaznia sie swoja niewiedza przed
    20latkami, sprawiaja wrazenie niedorozwinietych zawodowo :).
    Oczywiscie jest rownie wiele osob starszych posiadajacych imponujaca
    wiedze i doswiadczenie od ktorych mozna sie wiele nauczyc ale oni nie
    maja zadnych problemow ze znalezieniem dobrze platnej pracy.

  • 6. Data: 2008-04-18 07:46:16
    Od: marcela <m...@o...pl>

    On 17 Kwi, 13:42, "skrzat" <s...@p...onet.pl> wrote:

    od 40-35lat

    od 40 do 35 ? O co chodzi ?

  • 7. Data: 2008-04-18 09:06:35
    Od: MK <m...@o...pl>

    marcela wrote:
    > On 17 Kwi, 13:42, "skrzat" <s...@p...onet.pl> wrote:
    >

    > od 40-35lat
    >

    > od 40 do 35 ? O co chodzi ?
    pewnie 40-55

  • 8. Data: 2008-04-18 09:19:47
    Od: "Jackare" <1...@p...pl>

> [...]
    > pracodawców
    > którzy nie chcą ich zatrudniać. przecież mają większe doświadczenie?

    bo nie dają sobą pomiatać
    obiecanki wielkiej kariery "w przyszłości" nie robią na nich wrażenia
    nie pracują za grosze i często oczekują czegoś więcej niż tylko
    praca+wypłata (np socjal, flowtime, gruszki, opieka medyczna, samochód służb
    do dyspozycji itp)
    nie palą się do wyjazdów na koniec świata na każde skinienie pracodawcy
    posiadana wiedza i doświadczenia pozwalają na poddawanie w wątpliwość
    cudownych pomysłów i wymagań pracodawcy
    mają obciążenia i nawyki które trudno wykorzenić

  • 9. Data: 2008-04-18 12:04:59
    Od: MK <m...@o...pl>

    Jackare wrote:
> [...]
    > cudownych pomysłów i wymagań pracodawcy
    > mają obciążenia i nawyki które trudno wykorzenić
    I dlatego wola byc bezrobotnymi, to ich wybor ?

  • 10. Data: 2008-04-18 13:08:39
    Od: "Jackare" <1...@p...pl>

    Użytkownik "MK" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > I dlatego wola byc bezrobotnymi, to ich wybor ?

    W przypadku jednych wybór, a w przypadku innych cena jaką płacą za brak
    elastyczności i umiejętności przystosowania się, ale generalnie to
    pracodawcy nie chcą takich osób zatrudniać a nie oni sami nie chcą byc
    zatrudniani.
    Praca zaś nie jest dobrem aż tak nadrzędnym i nieosiągalnym aby dla niej
    robic absolutnie wszystko i na wszystko się godzić. Osobiście nie pracuję od
    października ubiegłego roku i żyję i nie szukam pracy. Mam niesamowity
    kontakt z moim półtorarocznym synkiem, spędzamy razem czas żyjemy spokojnie
    i bez stresu i przede wszystkim żaden buc mi nie truje nad głową co jest dla
    mojego aspołeczneg jestestwa bardzo odpowiednie...
    --
    Jackare