PracaGrupypl.praca.dyskusje › co wybrać?

  • 11. Data: 2008-04-18 11:34:43
    Temat: Re: co wybra??
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "lusterus" <T...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:fu9uvk$jlk$1@news.onet.pl...

    > - 1600 netto po trzech mies. jeżeli będą zadowoleni ze mnie.
    > Dopiero gdy do mnie zadzwonili i zaoferowali pracę powiedzialem im ze
    > interesuje mnie bardziej umowa o pracę. I wtedy dopiero pani adwokat
    > powiedziala ze jezeli po trzech mies. się sprawdzę dostane umowe o pracę.

    1) nie masz wrażenia, że powiedzieli Ci to, co chciałeś usłyszeć, a zrobią i
    tak to, co im się spodoba ?
    2) nie masz przeczucia, że w razie jakiegoś oporu z Twojej strony kancelaria
    użyje swojego "potencjału" przeciwko Tobie ?

    e.

  • 12. Data: 2008-04-18 11:36:19
    Od: "lusterus" <T...@o...pl>

> [...]
    > kancelaria
    > użyje swojego "potencjału" przeciwko Tobie ?

    Dokładnie takie właśnie mam obawy. Dobrze by było gdybym otrzymał od razu
    propozycję umowy o pracę a nie po moich naleganiach. I ta umowa o zakazie
    konkurencji na 10 lat - obawiam się, że nic w zamian nie dostanę.
    Reasumując, chyba im jednak podziękuję.

  • 13. Data: 2008-04-18 11:40:40
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 18 Apr 2008 13:14:50 +0200, Maverick napisał(a):

    > "- obowiazek podpisania umowy o nie podejmowaniu pracy przez 10 lat u
    > klientów kancelarii"
    >
    > A cos placa za to? bo wyglada ze nie - a wycina ci np polowe lokalnego
    > rynku potencjalnych pracodawcow (kazda firma ktora np chciala podpis od
    > nich na jakims pozwie itp to klient - a ty nawet mozesz o tym nie
    > wiedziec - poza tym 10 lat? oni ocipieli?)

    Z tego co pisano tu na grupie, to prawo wymusza rekomensatę (minimum 25%
    tego co zarabiałeś, przez cały okres trwania zakazu). Nie wiem jednak, czy
    to się tyczy również do umowy zlecenia - bo przecież nie ma pewności, że
    umowę o pracę w ogóle zobaczysz.

    Tak czy owak - 10 lat to kupa czasu, a 25% z tak małej kwoty jaką Ci
    oferują może być za kilka lat jeszcze mniej warte, stąd cała ta
    rekompensata może być bezsensowna, a zamyka Ci wiele drzwi w poszukiwaniu
    pracy.

    IMO z kancelarii należy zrezygnować, tyle co tam zarobisz płacą kasjerkom w
    marketach, więc jeśli nie masz konieczności, szukaj dalej. Urząd pomimo, że
    sam mam bardzo złe doświadczenia, jawi się na tle tej fatalnej kancelarii
    nieco lepiej - tam przynajmniej masz stabilność, choć z rozwojem zawodowym
    będzie raczej ciężko.
    Ale z tego co zasłyszałem, biura podatkowe lubią zatrudniać byłych
    urzędników skarbowych, bo oni wiedzą od kuchni jak działa urząd i mają
    znajomości. Coś w tym jest ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 14. Data: 2008-04-18 11:53:15
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    lusterus wrote:

    > Dok^(3)adnie takie w^(3)a?nie mam obawy. Dobrze by by^(3)o gdybym otrzyma^(3) od
    razu
    > propozycje^ umowy o prace^ a nie po moich naleganiach. I ta umowa o zakazie
    > konkurencji na 10 lat - obawiam sie^, ?e nic w zamian nie dostane^.
    > Reasumuj?c, chyba im jednak podzie^kuje^.

    jak nic nie dostaniesz (a raczej jakiegos minimalnego % pensji co
    miesiac ) to zapis jest niewazny - tak jest przy umowie o prace

    Ale i tak nie warto

  • 15. Data: 2008-04-18 12:18:21
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Fri, 18 Apr 2008 13:00:03 +0200, "lusterus"
    <T...@o...pl> zakodowal:

    >- obowiazek podpisania umowy o nie podejmowaniu pracy przez 10 lat u
    >klientów kancelarii

    A to ciekawe - przy umowie o pracę musieliby za to płacić min. 25%
    wynagrodzenia.

    >- 1600 netto po trzech mies. jeżeli będą zadowoleni ze mnie.

    A, kluczowe może być "jeżeli".

    To masz do wyboru dużego tłustego gołębia i nie wiadomoco o
    nastroszonych piórkach.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 16. Data: 2008-04-18 13:16:23
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > To masz do wyboru dużego tłustego gołębia i nie wiadomoco o
    > nastroszonych piórkach.

    no i US nigdy, ale to nigdy, nie padnie :)

    e.

  • 17. Data: 2008-04-18 16:16:53
    Temat: Re: co wybrać?
    Od: Karolina Kostrzewa <carollas@plumk_interia._pl>

    lusterus pisze:
    > I oczywiście pytanie zasadnicze: gdzie można się więcej nauczyć w kancelarii
    > czu Urzędzie Skarbowym?

    odpowiedz na ot pytanie nie jest jednoznaczna.
    Bo w kancelarii nie zostaniesz dopuszczony do powazniejszych obowiazkow
    - zaczniesz pewnie od spraw typowo biurowych. Najlepiej byloby gdybys
    znal zakres obowiązków

    w US tez moze byc roznie. Zalezy gdzie sie dostaniesz - sa takei
    departamenty gdzie przenosi sie papierki z miejscana miejsce, jak i
    takie w ktorych masz mnostwo pracy. Jesli bedzies zdeterminowany, chcial
    sie uczyc to pojdziesz na szkolenia (zaczyna sie nowy okres ze
    szkoleniami w ramach funduszy unijnych). Doswiadczenie zdobyte bedzie
    dobra karta przetargowa przy pozniejszej zmianie pracy jak i tez
    umozliwi otawrcie wlasnej dzialalnosci.

    Po prostu zastanow sie co chcesz robic w zyciu.
    KK

  • 18. Data: 2008-04-18 22:00:53
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-04-18 08:04 lusterus pięknie wystukał/a:
    > Witam
    > Mam do wyboru dwie propozycje pracy i dzisiaj muszę się ostatecznie
    > zdecydowac. Jedna to praca w kancelarii prawnej (mam wykszt. wyższe
    > administracyjne) przez pierwsze 3 miesiące umowa zlecenie i 1000 zł. netto
    > potem umowa o pracę i cos kolo 1600 netto. Niezbyt dużo. Druga opcja to
    > Urząd Skarbowy od razu umowa o pracę i prawdopodobnie 2250 zł. brutto. Którą
    > robotę byście wybrali na moim miesjcu.

    Du Urzędu Skarnowego Cię nie przyjmą, Nie oddadą Ci nawet Twoich
    papierów. To jest sitwa. Niby dają zapotrzebowania na pracowników, ale i
    tak ptzyjmą osobę swoją znajomą/znajomego-ze wsi.

    --
    animka

  • 19. Data: 2008-04-21 09:50:39
    Od: "PioPio" <e...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > wiedziec - poza tym 10 lat? oni ocipieli?)
    >
    > Jka dla mnie taka oferta ich calkowicie skresla

    Nie rozumiem jak może istniec kancelaria prawna bez podstawowej znajomości
    prawa??
    Nie można zabraniać pracy w innych firmach - poszukaj tematów związnych z
    zakazem konkurencji. Tam jest to dość dobrze wyjasnione.
    Taka umowa z mocy prawa nie może być wiążąca, ale może niech się wypowiedzą
    prawnicy. Są pewne granice głupoty i rozsądku ale w tym przypadku chyba je
    przekroczyli.
    Zgodnie z obowiązującym prawem można podpisac umowę zakazującą pracę w
    konkurencji pod kilkoma warunkami:
    1. Wypłata odszkodowania przez czas obowiązywania zakazu,
    2. Bezpośredniego narażania na straty dawnego pracowdacy itp itd...
    Z tego co wiem to sprawy sądowe z tym związne są prowadzone przed sądem
    pracy który w większości przypadków stoi po stronie pracowników.
    Innym pytaniem jest czy warto pracować w kancelarii prawnej, która na prawie
    się nie zna??

    PioPio

  • 20. Data: 2008-04-21 10:03:17
    Od: "PioPio" <e...@N...gazeta.pl>

    Jeśli nic w zamian nie dostaniesz to umowa nie jest wiążąca. Poza tym wydaje
    mi się, że nie można takiej umowy podpisać z kimś kto wykonuje dla Ciebie
    zlecenie. Przecież w takim przypadku nie łączy was nawet stosunek pracy.
    Może są jacyś prawnicy, którzy trochę więcej na ten temat wiedzą??
    Zakaz konkurencji dotyczy pracowników a nie zleceniobiorców.

    A tak zupełnie prywatnie to mi się wydaję, że owa kancelaryja to jest jakiś
    odłam tej sekty, która wszędzie widzi szarą sieć i układy.
    Przepraszam bardza ale jakie tajemnice mógłbyś wynieść przenosząc się do
    klienta?? Gdzie kupic najtańszy papier biurowy, czy gdzie się kupuje
    najlepszą kawę??
    Informacje, które moga stanowić tajemnicę a do których mógłbyś miec dostęp
    sa chronione w zupełnie inny sposób i jako pracownik (nie wiem czy jako
    zleceniobiorca) masz obowiązek ich nieujawniania.
    Jeśli możesz to podziel się chociaż nazwa kancelarii, żeby można bylo ich
    szerokim łukiem unikać.

    PioPio