PracaGrupypl.praca.dyskusje › co po zwolnieniu ???

  • 1. Data: 2003-04-08 15:03:59
    Temat: co po zwolnieniu ???
    Od: "gala" <g...@d...pl>

    mam zamiar zwolnić się za porozumieniem stron....
    dostane odprawę, która mialaby mnie zabezpieczyc na 1,5 roku....wrazie
    gdybym nie znalazl prace....
    jeżeli nie zarejestruje się jako bezrobotny, to jakie opłaty muszę
    uiszczać co miesiąc, nie pracując i nie będąc zarejestrowanym jako
    bezrobotny.
    Czy to prawda, że rozwiązując umowę "za porozumieniem stron" nie mam prawa
    do zasiłku ??

    daniel

  • 2. Data: 2003-04-08 16:14:51
    Temat: Re: co po zwolnieniu ???
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 8 Apr 2003 17:03:59 +0200, "gala" <g...@d...pl>
    zakodował:

    >dostane odprawę, która mialaby mnie zabezpieczyc na 1,5 roku....wrazie
    >gdybym nie znalazl prace....

    Jesteś tego pewny? W razie problemów musisz udowodnić, że przyczyną
    była likwidacja stanowiska (dlatego warto mieć to na piśmie). Chyba,
    że w umowie masz inne zasady przyznawania odprawy.

    >jeżeli nie zarejestruje się jako bezrobotny, to jakie opłaty muszę
    >uiszczać co miesišc, nie pracujšc i nie będšc zarejestrowanym jako
    >bezrobotny.

    Opłaty za co? Za to, że jesteś bezrobotny? Jeszcze takiego podatku nie
    wymyślono (a to całkiem ciekawy pomysł, bo wpływy byłyby spore) ;)

    >Czy to prawda, że rozwišzujšc umowę "za porozumieniem stron" nie mam prawa
    >do zasiłku ??

    Nie, to nie jest prawdą. Musisz jednak poczekać na zasiłek 3 miesiące
    dłużej (i o tyle krócej go dostajesz).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-04-08 16:39:40
    Od: "Monika" <y...@w...pl>

    > Nie, to nie jest prawdą. Musisz jednak poczekać na zasiłek 3 miesiące
    > dłużej (i o tyle krócej go dostajesz).

    to chyba zalezy od stazu i przyczyn
    ja po rozwiazaniu umowy o prace "za porozumieniem" dostalam zasilek po
    zalatwieniu formalnosci
    pozdrawiam!

    ---

  • 4. Data: 2003-04-08 18:19:32
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 8 Apr 2003 18:39:40 +0200, "Monika"
    <y...@w...pl> zakodował:
    >to chyba zalezy od stazu i przyczyn

    Ustawa o zatrudnieniu i przeciwdzialaniu bezrobociu:
    Art. 27. 1. Prawo do zasiłku nie przysługuje bezrobotnemu, który:
    [...]
    3) w okresie 6 miesięcy przed zarejestrowaniem w powiatowym urzędzie
    pracy rozwi?zał stosunek pracy (stosunek służbowy) za wypowiedzeniem
    albo na mocy porozumienia stron, chyba że porozumienie stron nast?piło
    z powodu upadło?ci, likwidacji pracodawcy lub zmniejszenia
    zatrudnienia z przyczyn dotycz?cych pracodawcy albo rozwi?zanie
    stosunku pracy za wypowiedzeniem lub na mocy porozumienia stron
    nast?piło z powodu zmiany miejsca zamieszkania,
    [...]
    2. Bezrobotnemu, o którym mowa w ust. 1, spełniaj?cemu warunki
    okre?lone w art. 23 zasiłek przysługuje:
    1) po okresie 90 dni - w przypadku wymienionym w ust. 1 pkt 2,

    >ja po rozwiazaniu umowy o prace "za porozumieniem" dostalam zasilek po
    >zalatwieniu formalnosci

    Jeżeli odbyło się to zgodnie z powyższymi przepisami, to OK, ale
    jeżeli nie, to przygotuj się na zwrot niesłusznie pobranego
    świadczenia ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-04-08 18:48:55
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    gala napisał:

    > jeżeli nie zarejestruje się jako bezrobotny, to jakie opłaty muszę
    > uiszczać co miesiąc, nie pracując i nie będąc zarejestrowanym jako
    > bezrobotny.

    Nie wiem jak jest obecnie z mozliwoscia znalezienia pracy przez UP, ale
    chyba slabiutko, a i kilka razy mozesz odmowic podjecia pracy, wiec
    zastanow sie nad rejestracja - moze jakies szkolonko dopadniesz, a i
    ubezpieczenie zdrowotne masz za friko.

    Bez UP ubezpieczenie zdrowotne dobrowolne, to ok. 200 zl miesiecznie i
    ganianie do ZUSu (odradzam przesylanie elektroniczne i przelewy
    elektroniczne, bo dokument papierowy czasem sie przydaje) - tylko jak
    chcesz miec dobrowolne, to lepiej zalatw to od razu, bo pozniej placi
    sie "frycowe" (nim dluzej pozostajesz nieubezpieczony).

    Flyer