PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie....prace - data?

  • 1. Data: 2003-04-08 11:41:29
    Temat: Wypowiedzenie....prace - data?
    Od: "marek_rzepecki" <j...@w...pl>

    Witam,
    Moja siostra zwolnila sie z pracy za porozumieniem stron 10.01.2002 i
    obecnie nie ma jej w Polsce. Po 10.01 juz nie pracowala, natomiast w
    rozliczeniu rocznym jest data 01.01.2002 - 28.02.2002. Rozumiem ze wynika to
    z niewykorzystanego urlopu itd. ale czy nie powinni jej skorygowac date z
    umowy o prace do dnia 28.02?, pomimo ze zwolnila sie 10.01?. W sumie to
    ponad poltora miesiaca i nie wliczy sie to jej w Emeryture.Aha i jeszcze
    jedno - znajoma ktora jej wypelnia PIT twierdzi ze nie musi skladac wniosku
    do urzedu Skarbowego bo oni juz jej pobrali podatek za 2002. Juz nic z tego
    nie rozumiem. Prosze o pomoc. Pozdrawiam
    marek

  • 2. Data: 2003-04-08 11:57:05
    Temat: Re: Wypowiedzenie....prace - data?
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "marek_rzepecki" <j...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > z niewykorzystanego urlopu itd. ale czy nie powinni jej skorygowac date z
    > umowy o prace do dnia 28.02?, pomimo ze zwolnila sie 10.01?.

    Sądzę, że jest ok. W okres pracy wlicza się okres wypowiedzenia,
    podejrzewam, że miesięczny, a to że była na urlopie nie ma zanczenia.
    przecież jak bierzesz urlop to dalej jesteś pracownikiem.
    Z dnia na dzień to pracę kończy się dyscyplinarnie zazwyczaj.
    Pieniądze za ten okres też powinna normalnie otrzymać.
    No chyba, że jest coś o czym nie napisałeś.

    > W sumie to
    > ponad poltora miesiaca i nie wliczy sie to jej w Emeryture.

    Nie rozumiem tego zdania.
    Świadectwo pracy masz. Co tam jest napisane? do kiedy pracowała.

> [...]
    tego
    > nie rozumiem. Prosze o pomoc. Pozdrawiam

    Jakie wniosku do Urzędu Skarbowego.
    ja też nic nie rozumiem.
    Weź parę głębokich wdechów, policz do 10-ciu i zacznij jeszcze raz od
    początku

  • 3. Data: 2003-04-08 12:46:43
    Od: "marek_rzepecki" <j...@w...pl>

> [...]
    > Pieniądze za ten okres też powinna normalnie otrzymać.
    > No chyba, że jest coś o czym nie napisałeś.

    A przepraszam moglem namieszac bo nie orientuje sie za bardzo w tym-pacowac
    jeszcze nie pracuje, a zostaubym "powieszony" gdybym zle zalatwiu ta sprawe
    jak ona wroci z Niemiec. Tzn. Miala urlop - "chorowala na pluca..:))" od
    gdzies listopada 2001 do wlasnie slawetnego 10.01.2002 i wlasnie z tym dniem
    rozwiazala umowe z zakl. pracy za obopulnym porozumieniem - tak wyczytalem z
    swiadectwa parcy. Natomiast oni na rozliczeniu wpisali date do 28.02.2002
    wliczajac jej chyba dni urlopu ktore nie wykorzystala ( w sumie bylo ich
    troche). Czy te dni nie powinny byc wliczone tez w swiadectwie parcy? W/g
    mnie to nie chyba ale siostra wrzeszczy sms-ami z Niemiec ze mam isc sie
    klucic z "tymi kwokami". Notabene obie panie "wsiadly na mnie" i tez jakos
    namieszaly mi w glowie o swojej racji. Stad wlasnie moje pytanie.

    > Nie rozumiem tego zdania.
    > Świadectwo pracy masz. Co tam jest napisane? do kiedy pracowała.

    od .....kiedys tam do 10.01.2002. A chodzi o to ze w rozliczeniu rocznym z
    zakladu pracy ma date pracy od 01.01.2002 - 28.02.2002 a na swiadectwie
    pracy do 10.01.2002. To jakos nie koliduje?

    > Jakie wniosku do Urzędu Skarbowego.
    > ja też nic nie rozumiem.
    > Weź parę głębokich wdechów, policz do 10-ciu i zacznij jeszcze raz od
    > początku
    .....:))) no sprezylem sie jako moglem, byc moze nadal zamieszanr - jeźli
    tak to przepraszam. Pozdrawiam
    marek

  • 4. Data: 2003-04-08 13:28:12
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@b...ceti.pl>

    Użytkownik "marek_rzepecki" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > od .....kiedys tam do 10.01.2002. A chodzi o to ze w rozliczeniu rocznym z
    > zakladu pracy ma date pracy od 01.01.2002 - 28.02.2002 a na swiadectwie
    > pracy do 10.01.2002. To jakos nie koliduje?

    Pod nazwą "Rozliczenie roczne" rozumiem, że masz na myśli PIT-11 za 2002
    rok, tak? A kiedy dostała jakąś kasę w 2002 r.? Może właśnie w lutym i
    dlatego w tym rozliczeniu zostało napisane "do 28.02.2002".
    PIT-11 to zupełnie coś innego niż świadectwo pracy. Na świadectwie jest
    dzień rozwiązania umowy 10.01.2002 r. i do tego właśnie dnia "pracowała".

    > .....:))) no sprezylem sie jako moglem, byc moze nadal zamieszanr - jeźli
    > tak to przepraszam. Pozdrawiam

    To jeszcze sprecyzuj o jaki wniosek do US chodzi!?! Wniosek o co?
    Do 30.04.2003 r. musi się ta osoba rozliczyć z US z dochodów z zeszłego roku
    i w tym celu składa odpowiedni PIT.
    Kasia

  • 5. Data: 2003-04-08 13:36:17
    Od: "marek_rzepecki" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Kasia Mikołajczyk" <k...@b...ceti.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    A kiedy dostała jakąś kasę w 2002 r.? Może właśnie w lutym i
    > dlatego w tym rozliczeniu zostało napisane "do 28.02.2002".
    Nie nie pracowala - wyjechala do niemiec.

    O rozliczenie roczne.

    Pozdrawiam , marek

  • 6. Data: 2003-04-08 14:01:49
    Od: "marek_rzepecki" <j...@w...pl>

    ok Dziekuje wszystkim za pomoc Pozdrawiam
    marek

  • 7. Data: 2003-04-08 18:48:46
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    marek_rzepecki napisał:

    > Po 10.01 juz nie pracowala, natomiast w
    > rozliczeniu rocznym jest data 01.01.2002 - 28.02.2002.

    Chodzi o PIT? Jezeli tak, to wpisuje sie chyba date ostatnich pieniedzy
    przelanych przez pracodawce, a nie date zwolnienia.

    > Aha i jeszcze
    > jedno - znajoma ktora jej wypelnia PIT twierdzi ze nie musi skladac wniosku
    > do urzedu Skarbowego bo oni juz jej pobrali podatek za 2002.

    Wniosek? czy PIT - jak PIT to musi.

    Flyer