PracaGrupypl.praca.dyskusjeco można powiedzieć o byłej firmie › co można powiedzieć o byłej firmie
    From: Carrie <c...@w...pf.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: co można powiedzieć o byłej firmie
    Date: Mon, 15 Jul 2002 17:37:45 +0200

    Witam :)

    Pracowałam kiedyś w pewnej firmie, wszystko układało się dobrze, moją
    pracę oceniano pozytywnie, jednak firma popadła w kłopoty finansowe [z
    czego do dziś się ze mną nie rozliczyła], więc zmuszona byłam
    zakończyć współpracę. Była to umowa o dzieło. Dostałam list od
    kierownictwa z przeprosinami i wyrazami uznania za moją pracę.

    Zapewne niedługo pojadę na rozmowę do innej firmy, działającej w tej
    samej branży, co tamta - więc poniekąd konkurencyjnej. Jeśli mnie
    spytają o powód odejścia z poprzedniej pracy, ile mogę czy powinnam im
    powiedzieć? Czy nawiązanie do sytuacji materialnej tamtej firmy nie
    będzie jakimś nadużyciem? Nadmieniam, że powód finansowy był
    _jedynym_, który zdecydował o rozwiązaniu współpracy.

    Po drugie, czy mogę pokazać list od poprzedniego pracodawcy jako formę
    referencji i potwierdzenie mojego doświadczenia zawodowego? Nie mam
    świadectwa pracy, a jedynie kopie umów o dzieło, których wolałabym nie
    prezentować, bo jest na nich przecież wypisana wysokość
    wynagrodzenia... Z drugiej strony w owym liście pracodawca napisał o
    kłopotach firmy. Podkreślę: te firmy być może konkurują ze sobą na
    rynku, a ja kompletnie nie mam rozeznania w takich sytuacjach, a nie
    chciałabym zaszkodzć ani sobie, ani byłej firmie.

    I jeszcze coś: podpisałam w poprzedniej pracy dokument, że nie będę
    zdradzać szczegółów mojej pracy dla owej firmy. Jak długo takie coś
    jest ważne? Czy dezaktualizuje się od razu w momencie zerwania umowy?
    I jakie szczegóły to może obejmować? Wysokość wynagrodzenia - to
    rozumiem, ale np. zakres obowiązków, jakie wykonywałam, chyba nie? W
    końcu na tym opiera się moje doświadczenie w danym zawodzie...

    Pozdrawiam, Carrie