eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeco można powiedzieć o byłej firmie › Re: co można powiedzieć o byłej firmie
  • Data: 2002-07-16 12:15:14
    Temat: Re: co można powiedzieć o byłej firmie
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Carrie" <c...@w...pf.pl> napisał w wiadomości
    news:agv199.3vvf9h9.3@carrie.pl...
    > Witam :)
    >
    > Pracowałam kiedyś w pewnej firmie, wszystko układało się dobrze, moją
    > pracę oceniano pozytywnie, jednak firma popadła w kłopoty finansowe [z
    > czego do dziś się ze mną nie rozliczyła], więc zmuszona byłam
    > zakończyć współpracę. Była to umowa o dzieło. Dostałam list od
    > kierownictwa z przeprosinami i wyrazami uznania za moją pracę.
    >
    > Zapewne niedługo pojadę na rozmowę do innej firmy, działającej w tej
    > samej branży, co tamta - więc poniekąd konkurencyjnej. Jeśli mnie
    > spytają o powód odejścia z poprzedniej pracy, ile mogę czy powinnam im
    > powiedzieć? Czy nawiązanie do sytuacji materialnej tamtej firmy nie
    > będzie jakimś nadużyciem? Nadmieniam, że powód finansowy był
    > _jedynym_, który zdecydował o rozwiązaniu współpracy.
    >
    > Po drugie, czy mogę pokazać list od poprzedniego pracodawcy jako formę
    > referencji i potwierdzenie mojego doświadczenia zawodowego? Nie mam
    > świadectwa pracy, a jedynie kopie umów o dzieło, których wolałabym nie
    > prezentować, bo jest na nich przecież wypisana wysokość
    > wynagrodzenia... Z drugiej strony w owym liście pracodawca napisał o
    > kłopotach firmy. Podkreślę: te firmy być może konkurują ze sobą na
    > rynku, a ja kompletnie nie mam rozeznania w takich sytuacjach, a nie
    > chciałabym zaszkodzć ani sobie, ani byłej firmie.
    >
    > I jeszcze coś: podpisałam w poprzedniej pracy dokument, że nie będę
    > zdradzać szczegółów mojej pracy dla owej firmy. Jak długo takie coś
    > jest ważne? Czy dezaktualizuje się od razu w momencie zerwania umowy?
    > I jakie szczegóły to może obejmować? Wysokość wynagrodzenia - to
    > rozumiem, ale np. zakres obowiązków, jakie wykonywałam, chyba nie? W
    > końcu na tym opiera się moje doświadczenie w danym zawodzie...
    >
    > Pozdrawiam, Carrie

    Nie znam dokładnie specyfiki branży, w której pracowałaś. Sam jestem
    informatykiem i tyle, co moge Ci powiedzieć, to też kiedys miałem ten
    problem, co mówić na rozmowie o poprzednim pracodawcy. Generalnie zasada,
    jakiej się trzymam jest taka: raczej nie wspominać o kwestii pieniędzy -
    pracodawca może sam się domyślic, że w nowej pracy chciałabys zarabiać
    lepiej niż w poprzedniej. Ja generalnie mówię cos takiego: "w poprzedniej
    pracy nie mialem możliwości zdobycia nowych umiejętności" lub "w poprzedniej
    pracy nie miałem już możliwości dalszego awansu" itp. Chodzi o to, żebys
    pokazała, że byłas "za dobra" jak na tamtą pracę.

    Powodzenia i pozdrawiam
    Jakub


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1