PracaGrupypl.praca.dyskusjeciaza po urlopie wychowawczym › Re: ciaza po urlopie wychowawczym
  • From: "oniken" <m...@k...ciach.chip.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ciaza po urlopie wychowawczym
    Date: Mon, 15 Sep 2003 10:06:53 +0200

    > 1. Czy po powrocie do pracy, pracodawca moze dac mi wypowiedzenie (2
    miesiac
    > ciazy)?
    Nie, możliwe rozwiązanie umowy o pracę tylko w przypadku ogłoszenia
    upadłości lub likwidacji pracodawcy

    > 2. Po jakim okresie od wznowienia pracy moge isc na zwolnienie lekarskie?
    > (gdyby okazalo sie ze utrzymanie ciazy wymaga np. lezenia itp)

    od pierwszego dnia po zakończeniu urlopu wychowawczego za 33 dni
    kalendarzowe za czas niezdolności do pracy pracownikowi należy się
    wynagrodzenie chorobowe wypłacane ze środków pracodawcy. (Przerwy w
    ubezpieczeniu chorobowym spowodowanej urlopem wychowawczym mimo, ze
    przekroczyła 30 dni nie uwzględnia się)

    > 3. Na ile dni przed terminem porodu moge pojsc na urlop
    > macierzynski?(podobno jest taka mozliwosc)

    urlop ( i zasiłek ) macierzyński można (ale nie trzeba) zrealizować 2
    tygodnie przed terminem porodu na podstawie przedłozonego pracodawcy
    zaświadczenia lekarskiego o przewidywanej dacie porodu

    eM.