PracaGrupypl.praca.dyskusje › ciąża na wypowiedzeniu

  • 1. Data: 2006-08-31 07:53:16
    Temat: ciąża na wypowiedzeniu
    Od: "Ania" <a...@g...pl>

    jestem na 3-miesięcznym okresie wypowiedzenia, skróconym do 1 miesiąca. Gdy
    zajdę w tym czasie w ciążę, to czy zostanie to wypowiedzenie anulowane?

    czy są jakieś podstawy prawne?

  • 2. Data: 2006-08-31 08:44:15
    Temat: Re: ciąża na wypowiedzeniu
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > jestem na 3-miesięcznym okresie wypowiedzenia, skróconym do 1 miesiąca.
    > Gdy zajdę w tym czasie w ciążę, to czy zostanie to wypowiedzenie
    > anulowane?
    >
    > czy są jakieś podstawy prawne?
    nawet w ostatnim dniu wypowiedzenia jezeli pójdziesz na L4 i uda ci się je
    "ciągnąć" przez maksymalny okres tj 6 miesięcy to bdziesz miała płacone 80%
    wynagrodzenia. Masz więc szansę na zasiłek chorobowy jeszcze przez 6 mies po
    zakonczeniu pracy.

  • 3. Data: 2006-08-31 09:34:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ed64je$67s$1@inews.gazeta.pl Ania <a...@g...pl>
    pisze:

    > jestem na 3-miesięcznym okresie wypowiedzenia, skróconym do 1 miesiąca.
    > Gdy zajdę w tym czasie w ciążę, to czy zostanie to wypowiedzenie
    > anulowane?
    Co do zasady - tak.

    > czy są jakieś podstawy prawne?
    KP Dział 8 Uprawnienia pracowników związane z rodzicielstwem (od art. 176).
    I poczytaj:
    http://www.monitorprawapracy.pl/news.php?kat=2&id=31
    52
    http://www.feminoteka.pl/readarticle.php?article_id=
    132

    Jotte

  • 4. Data: 2006-08-31 10:25:44
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "Ania" <a...@g...pl> napisał

    > jestem na 3-miesięcznym okresie wypowiedzenia, skróconym do 1 miesiąca.
    Gdy
    > zajdę w tym czasie w ciążę, to czy zostanie to wypowiedzenie anulowane?

    Tak.
    Spytam jeszcze z czystej babskiej ciekawości - zajdziesz teraz w ciążę tylko
    w tym właśnie celu?

    N.

  • 5. Data: 2006-08-31 10:37:48
    Od: "Ania" <a...@g...pl>

    > Spytam jeszcze z czystej babskiej ciekawości - zajdziesz teraz w ciążę
    > tylko
    > w tym właśnie celu?

    Nie, staram się o dziecko juz od kilku miesięcy, być może teraz jestem w
    ciąży, tylko jeszcze nie wiem o tym :)

  • 6. Data: 2006-08-31 10:48:28
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "Ania" <a...@g...pl> napisał

    > Nie, staram się o dziecko juz od kilku miesięcy, być może teraz jestem w
    > ciąży, tylko jeszcze nie wiem o tym :)

    Ufff... bo już sądziłam, że jedyny powód zajścia w ciążę, to chęć anulowania
    okresu wypowiedzenia.
    Życzę zatem pozytywnego wyniku testu :)

    N.

  • 7. Data: 2006-09-01 06:25:52
    Od: "Małgorzata" <m...@w...pl>

    Witam,

    a czy nie jest przypadkiem tak, że wypowiedzenie jest anulowane tylko wtedy,
    kiedy przed jego otrzymaniem pracownica była juz w ciązy?

    Pozdrawiam:)

  • 8. Data: 2006-09-01 06:35:13
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:ed8jpa$jhn$1@news.task.gda.pl>
    Małgorzata <m...@w...pl> pisze:

    > a czy nie jest przypadkiem tak, że wypowiedzenie jest anulowane tylko
    > wtedy, kiedy przed jego otrzymaniem pracownica była juz w ciązy?

    Niestety nie (niestety to dla pracodawcy, bo dla kobiety wręcz przeciwnie
    ;-)

    N.

  • 9. Data: 2006-09-01 13:56:20
    Od: herakles <h...@b...pl>

    Nixe wrote:

> [...]
    > Gdy
    >
    > Tak.
    > Spytam jeszcze z czystej babskiej ciekawości - zajdziesz teraz w ciążę

    A czemu nie, jeśli ciąża i tak była w planach, to wizja macierzyńskiego na
    bezrobociu jest nienajlepsza

  • 10. Data: 2006-09-01 14:28:46
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    Użytkownik "herakles" <h...@b...pl> napisał w wiadomości

    > A czemu nie, jeśli ciąża i tak była w planach,

    Jeśli ciąża była w planach, to w obliczu utraty pracy plany się po prostu
    zmienia i w ciążę nie zachodzi. Dla mnie to logiczne.

    > to wizja macierzyńskiego na bezrobociu jest nienajlepsza.

    Lepsza wg Ciebie jest wizja macierzyńskiego bez perspektyw powrotu do
    (jakiejkolwiek) pracy?
    Ja w takiej sytuacji (wypowiedzenie) szukałabym po prostu nowej roboty, a w
    ciążę zaszła dopiero w momencie stabilnego stanięcia na dwóch nogach i
    wypracowania sobie w tej nowej pracy pozycji osoby cenionej, czyli takiej,
    która bez większych problemów może wrócić po urlopie macierzyńskim do swoich
    obowiązków, nie bojąc się, że zostanie wyrzucona na bruk.

    N.