PracaGrupypl.praca.dyskusje › ciąża a zwolnienie z pracy

  • 1. Data: 2004-08-22 14:29:29
    Temat: ciąża a zwolnienie z pracy
    Od: l_nino <l...@g...peel>

    Witam!
    Moja żona ma umowę o pracę na czas określony i jest w drugim
    miesiącu ciąży. Czy pracodawca może zwolnić ją podczas ciąży?
    Wiem, że przepisy Kodeksu Pracy chronią kobietę ciężarną przed
    zwolnieniem, ale dotyczy to umowy na czas nieokreślony.
    Czy przepisy KP chronią w tym samym stopniu kobietę ciężarną na
    umowie na czas określony?
    Dodam tylko, że umowa jest zawarta do października 2005 roku. A w
    samej umowie jest zapis, że może zostać rozwiązana z
    jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia bez podania przyczyny.
    Poradźcie, proszę na jaki scenariusz wydarzeń mamy się przygotować i
    jakie są szanse na zachowanie pracy?

    --
    Pozdrawiam!
    Piotr

  • 2. Data: 2004-08-22 14:39:42
    Temat: Re: ciąża a zwolnienie z pracy
    Od: "Anik" <a...@w...pl>

    umowa o pracę na czas okreslony lub na czas wykonywania określonej pracy
    albo na okres próbny przekraczający 1-mc która uległaby rozwiązaniu po
    upływie 3-miesięcy ciazy -ulega przedłużeniu do dnia porodu.Zasady tej nie
    stosuje się do umowy zawartej w celu zastepstwa innego pracownika.

  • 3. Data: 2004-08-22 15:03:01
    Od: l_nino <l...@g...peel>

    Użytkownik Anik napisał:
> [...]
    > upływie 3-miesięcy ciazy -ulega przedłużeniu do dnia porodu.Zasady tej nie
    > stosuje się do umowy zawartej w celu zastepstwa innego pracownika.

    Dziekuje.
    To wiem, natomiast zastanawiam się czy jeśli umowa wygasa w październiku
    2005 a poród nastąpi ok marca-kwietnia 2005 to czy pracodawca moze
    rozwiazac umowę w dniu porodu?
    Wydaje mi się, że przysługuje jej również urlop macieżyński podczas
    którego również nie może zostać zwolniona.
    Sprostujcie mnie jeśli się mylę.

    --
    Pozdrawiam!
    Piotr

  • 4. Data: 2004-08-22 15:16:32
    Od: "Anik" <a...@w...pl>

    witam
    jest tylko taki zapis "pracodawca nie może rozwiązac umowy o pracę w okresie
    ciąży , a takze w okresie urlopu macierzyńskiego chyba, że zachodza
    przyczyny uzasadniające rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia z winy
    pracownicy -rozwiązanie umowy w okresie urlopu maciezyńskiego może nastapić
    w przypadku ogłoszenia upadłości lub likwidacji pracodawcy.
    pozdrawiam i życzę duzo zdrówka dla żony i dzidziusia.

  • 5. Data: 2004-08-22 15:30:25
    Od: l_nino <l...@g...peel>

    Użytkownik Anik napisał:

> [...]
    > w przypadku ogłoszenia upadłości lub likwidacji pracodawcy.
    > pozdrawiam i życzę duzo zdrówka dla żony i dzidziusia.

    Dziękuję bardzo. Również Cię pozdrawiam i życzę, żebyś nigdy nie
    musiała/musiał rozmyślać nad tego typu problemami.

    --
    Pozdrawiam!
    Piotr

  • 6. Data: 2004-08-22 16:10:37
    Od: "Anik" <a...@w...pl>

    dzieki taki problem to nic
    ja byłam dzisiaj na rozmowie w sprawie pracy-szukali sprzedawcy i
    dowiedziałam sie, ze przy kontakcie z klientem duze znaczenie ma to jaki
    odcień szkliwa ma na zębach sprzedawca?takiego kretyna juz dawno nie
    widziałam -powiedziałam facotowi, ze nie jestem koniem zeby ogladać moje
    zęby(nie mam dziurawych itp.) a kolor jest uzalezniony genetycznie i niech
    facet określi czy szuka dobrego pracownika który np.zna techniki sprzedazy
    ma doświadczenie czy panny do agencji towarzyskiej.skończyłam studia i na co
    mi przyszło ...

  • 7. Data: 2004-08-23 07:56:34
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    A jezeli ktos mam umowe na 7 miesiecy a w drugim oprzynosi zwolnienie
    lekarskie od ginekologa to taka umowa ulega rozwiazaniu z dniem konczocym 7
    miesiac zatrudnienia czy trzeba ja przedluzyc?

  • 8. Data: 2004-08-23 13:40:03
    Od: "Anik" <a...@w...pl>

    ja zaniosłabym to zwolnienie po 3-miesiącu ciąży-wtedy umowa przedłuża się
    do czasu rozwiązania ale nie wiem czy taka osoba może iść na macierzyński
    urlop-teoretycznie chyba może

  • 9. Data: 2004-08-24 14:07:45
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > A jezeli ktos mam umowe na 7 miesiecy a w drugim oprzynosi zwolnienie
    > lekarskie od ginekologa to taka umowa ulega rozwiazaniu z dniem
    konczocym 7
    > miesiac zatrudnienia czy trzeba ja przedluzyc?

    Umowa na czas określony powinna być przedłużona do dnia porodu. Zasiłek
    macierzyński wypłaci ZUS po rozwiązaniu stosunku pracy.

    pozdrawiam

    wa