PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie

  • 1. Data: 2004-08-22 09:11:32
    Temat: zwolnienie
    Od: "proll" <p...@o...pl>

    Zwolnienie ze skutkiem natychmiastowym-potrzebuję się zwolnić bez miesięcznego
    wypowiedzenia,wiem,że istnieje paragraf o natychmiastowym tylko jak go
    zastosować i pod co podciągnąć. Druga sprawa-urlop na życzenie-czy można
    wybrać 2 dni urlopu nie informując wcześniej pracodawcy i czy termin jest
    obojętny.

  • 2. Data: 2004-08-22 09:23:53
    Temat: Re: zwolnienie
    Od: "bezrobotny" <e...@g...pl>

    porozumienie stron i możesz nie pracować od następnego dnia... chyba, ;o)

  • 3. Data: 2004-08-22 10:32:56
    Od: "Ewa" <e...@o...pl>

> [...]
    > wybrać 2 dni urlopu nie informując wcześniej pracodawcy i czy termin jest

    W Twoim przypadku jedynym najlepszym rozwiązaniem jest rozwiazanie na mocy
    porozumienia stron.
    Żeby się zwolnić na mocy porozumienia stron to muszą się obie strony na to
    zgodzić. Wolny dzień (na żądanie)możesz wybrać kiedy chcesz tylko musisz
    zawiadomić pracodawcę najpóźniej w dniu kiedy chcesz mieć wolne inaczej może
    Cię potraktować zwolnieniem z pracy bez wypowiedzenia z przyczyny pracownika
    (dawna dyscyplinarka)

  • 4. Data: 2004-08-22 11:42:43
    Od: "Adam" <...@...c>

    . Druga sprawa-urlop na życzenie-czy można
    > wybrać 2 dni urlopu nie informując wcześniej pracodawcy i czy termin jest
    > obojętny.

    http://www.jobpilot.pl/content/service/kanaly/prawny
    /bhp_05.htm
    Nowością jest również także zapisanie w art. 210 § 4 k.p. prawa pracownika
    do powstrzymania się od wykonywania pracy z uwagi na jego stan
    psychofizyczny nie zapewniający bezpiecznego wykonywania pracy i stwarzający
    zagrożenie dla innych osób. Może to być silne napięcie nerwowe, stres, złe
    samopoczucie fizyczne lub psychiczne itp. Unormowanie to wykazuje pewne
    podobieństwa do regulacji określających warunki niewykonywania pracy z
    powodu choroby pracownika. Nie chodzi w nim jednak o stany, które
    uzasadniałyby uzyskanie przez pracownika zwolnienia lekarskiego (chociaż nie
    można tego wykluczyć), lecz o stany na tyle wpływające na jego sprawność
    psychofizyczną, że nie gwarantuje ona bezpiecznego wykonywania pracy.
    Przepisy kodeksu nie wymagają, aby stan niedyspozycji psychofizycznej
    pracownika był poświadczony przez lekarza.

    art.210, paragraf 4 kp

  • 5. Data: 2004-08-22 18:10:56
    Od: p...@o...pl

> [...]
    > Cię potraktować zwolnieniem z pracy bez wypowiedzenia z przyczyny pracownika

    Dzięki za odp.Niestety porozumienie nie wchodzi w grę,bo po prostu nie chcą
    mnie zwolnić,a ja musze urwać się już 1.09,bo mam coś innego.Kombinuję
    dalej.Pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-08-22 18:13:28
    Od: p...@o...pl

> [...]
    > Przepisy kodeksu nie wymagają, aby stan niedyspozycji psychofizycznej
    > pracownika był poświadczony przez lekarza.

    Dzięki za odp.Kombinuję dalej jak wyjść z opresji,ale twoja sugestia też jest
    brana pod uwagę.Pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-08-27 13:58:27
    Od: "nowac" <g...@N...pl>

    > Zwolnienie ze skutkiem natychmiastowym-potrzebuję się zwolnić bez
    miesięcznego
    > wypowiedzenia,wiem,że istnieje paragraf o natychmiastowym tylko jak go
    > zastosować i pod co podciągnąć.

    a pracodawca sie wywiazuje z obowiazkow?? moze np zaplacil ci za prace z
    opuznieniem albo cos podobnego??

    Druga sprawa-urlop na życzenie-czy można
    > wybrać 2 dni urlopu nie informując wcześniej pracodawcy i czy termin jest
    > obojętny.

    tak (4 dni w roku urlopu na zadanie)