PracaGrupypl.praca.dyskusjeciąża a zwolnienie z pracy › ciąża a zwolnienie z pracy
    From: l_nino <l...@g...peel>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: ciąża a zwolnienie z pracy
    Date: Sun, 22 Aug 2004 16:29:29 +0200

    Witam!
    Moja żona ma umowę o pracę na czas określony i jest w drugim
    miesiącu ciąży. Czy pracodawca może zwolnić ją podczas ciąży?
    Wiem, że przepisy Kodeksu Pracy chronią kobietę ciężarną przed
    zwolnieniem, ale dotyczy to umowy na czas nieokreślony.
    Czy przepisy KP chronią w tym samym stopniu kobietę ciężarną na
    umowie na czas określony?
    Dodam tylko, że umowa jest zawarta do października 2005 roku. A w
    samej umowie jest zapis, że może zostać rozwiązana z
    jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia bez podania przyczyny.
    Poradźcie, proszę na jaki scenariusz wydarzeń mamy się przygotować i
    jakie są szanse na zachowanie pracy?

    --
    Pozdrawiam!
    Piotr