PracaGrupypl.praca.dyskusjebrak fachowych pracownikow › Re: brak fachowych pracownikow
    From: "Tomek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: brak fachowych pracownikow
    Date: 10 Jul 2005 16:39:05 +0200

    > pani prowadzaca rekrutacje powiedziala mi ze mimo tego iz tak wiele ma
    > pracownikow do wyboru ma problemy ze skompletowaniem ekipy
    > tutaj sama powiedziala ze ludzie uciekaja do anglii wiadomo za czym

    I ta pani miała rację. Zaczynamy przerabiać to w co co kraje zachodnie wpakowały
    się wcześniej. Brak wykwalifikowanej siły roboczej. Gospodarka nie opiera się na
    specach od reklamy i zarządzania. Bankowośc i ubezpieczenia to też margines tak
    jak zawody informatyczne. Gospodaraka opiera sie na mrówczej pracy robotników
    wykwalifikowanych. System kształcenia w Polsce nie postawił na masową produkcję
    robotników wszystkich szczebli. Kiedyś było mnóstwo szkół zawodowych.
    Przygotowywały jak sama nazwa wskazuje do wykonywania zawodu. Ci co je
    pokończyli i mieli szansę popracować w prawdziwym przemysle , czyli prawie
    wszyscy, są w tej chwili najwyższej klasy fachowcami. Teraz można skończyć naukę
    na gimnazjum. Co potrafi taki młody człowiek. Nic bo nawet do liceum nie zdał.
    Po liceum też nic nie potrafi. Jak dostanie się na studia to równiez niewiele
    stamtąd wyniesie. Widziałem niedawno prace studentów II roku politechniki. Na
    kilkudziesięciu zdał 1 ( słownie jeden). Pytania były na poziomie 2 klasy
    dawnej zawodówki. Zaczynamy żyć w państwie w którym jak ktos dwa razy pomaluje
    sobie pokój i mu wyjdzie to jest już specem od malowania. Ktoś kto potrafi
    naprawić samochód albo magnetowid to czarodziej. Pracodawcy mają spory problem.
    Na prawdziwych fachowców ich nie stać. A nawet jak któryś z biedy sie przyjmie
    do roboty to jest za cwany zeby za małe pieniądze wypruwać sobie flaki. Jakby
    pracodawcy płacili dobrze fachowcom to ci wyuczyli by dla nich nowe kadry. Ale
    jak na razie nie chcą potrząsnąć kieszenią. Bardzo żle to się skończy. Zwłaszcza
    ze w Anglii ruszaja przygotowania do olimpiady. Anglicy są bardzo zadowoleni z
    pracowników z Polski. Ich państwo ma z tego wymierne korzyści. Zgadnij co się
    stanie jak wyjedzie tam z 300 tysięcy fachowców. Tomek