PracaGrupypl.praca.dyskusje › bierna znajomość języka obcego ????

  • 1. Data: 2007-07-29 18:38:29
    Temat: bierna znajomość języka obcego ????
    Od: "Marcin Oleś" <m...@p...onet.eu>

    Witam.
    Zastanawiałem się co dokładnie oznacza zwrot: "bierna znajomośc jezyka
    obcego"

    Po wstępnym przesukaniu internetu wyszło mi, że jest to odpowiednik: "dobry
    w rozumieniu, słaba komunikatywność"

    Chciałbym się dowiedzieć jakie jest wasze zdanie na ten temat.

    Z góry dziękuję za Wasze opinie.

  • 2. Data: 2007-07-29 18:43:23
    Temat: Re: bierna znajomość języka obcego ????
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:f8imr8$f8r$1@news.onet.pl, *Marcin Oleś* wrote:

> [...]
    > "dobry w rozumieniu, słaba komunikatywność"
    >
    > Chciałbym się dowiedzieć jakie jest wasze zdanie na ten temat.

    Ja to rozumiem wlasnie tak - umiesz przeczytac tekst (np. dokumentacje) ale
    ze skleceniem jakiejs wypowiedzi do czlowieka, szczegolnie w formie
    odezwania sie jest juz spory problem.
    Ogolnie jest to raczej nikla znajomosc jezyka, ale czasem na stanowiskach na
    ktorych nie ma kontaktu z obcojezycznym klientem moze wystarczyc.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2007-08-01 11:32:47
    Od: " Gamon'" <r...@N...gazeta.pl>

    darnok <d...@a...spam.ch> napisał(a):
    > Ogolnie jest to raczej nikla znajomosc jezyka, ale czasem na stanowiskach na
    > ktorych nie ma kontaktu z obcojezycznym klientem moze wystarczyc.
    Nie zgadzam sie z tym, ze nikla (moze czasem tak). Bywa tak, ze jakiegos
    jezyka nie uzywa sie przez wiele lat, wiec trudno cos sklecic. Jesli jednak
    uslyszy sie / przeczyta tekst, do pamieci od razu wracaja slowa i nie ma
    klopotu ze zrozumieniem. A do tego czas do osiagniecia poziomu 'czynnej
    znajomosci' jezyka jest bardzo krotki.

    Pozdrawiam,
    robal.