PracaGrupypl.praca.dyskusje › ankieta wigilijna (#005)

  • 11. Data: 2011-12-22 10:49:23
    Temat: Re: ankieta wigilijna (#005)
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > Naprawdę nie umiesz przeliczyć?

    dyskusja rodem z Wolnej Europy...

  • 12. Data: 2011-12-22 12:16:28
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-22 10:40:57 +0000, "cef" <c...@i...pl> said:

    > Bydlę wrote:
    >
    >>>> ile osób
    >>> 3 na 5
    >>
    >> Piszesz o liczbach, czy o procencie?
    >
    > Naprawdę nie umiesz przeliczyć?

    Przeczytałeś pytanie? To raz jeszcze: piszesz o liczbach, czy o procencie?

    Dla mnie jest różnica, czy do pracy nie przyszły 3 osoby z pięciu,
    czyli spotkał się np. prezes z portierem, czy nie przyszło
    dwadzieścia...

    --
    Bydlę

  • 13. Data: 2011-12-22 13:24:08
    Od: Piotr <...@...com>

    W dniu 2011-12-22 10:49, Jackare pisze:
    > Użytkownik "identifikator: 20110701" <N...@g...pl> napisał
    > w wiadomości news:jcptn8$85r$1@node2.news.atman.pl...
    >
    > jakiej męki? O co chodzi ?
    Niektórzy mają przejebane w życiu. Męczą się w pracy. Potem męczą innych
    żaląc się w necie.

  • 14. Data: 2011-12-22 14:26:54
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Bydlę wrote:

> [...]
    > Dla mnie jest różnica, czy do pracy nie przyszły 3 osoby z pięciu,
    > czyli spotkał się np. prezes z portierem, czy nie przyszło

    Trzy na pięć to chyba dość jasno napisane jest - co do ilości i procentów.
    Nie wstydź się, jeśli potrzebujesz podpowiedzi :-)

  • 15. Data: 2011-12-23 09:47:42
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-22 14:26:54 +0000, "cef" <c...@i...pl> said:

    > Trzy na pięć to chyba dość jasno napisane jest - co do ilości i procentów.
    Nie, trzy na pięć oznaczać może osoby, albo procenty.
    Język polski tak jest skonstruowany, że nie zawsze wszystko jest jednoznaczne.

    Czyli w firmie pracuje 5 osób.
    ;>

    --
    Bydlę

  • 16. Data: 2011-12-23 13:12:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Bydlę wrote:

    > Nie, trzy na pięć oznaczać może osoby, albo procenty.

    Jeśli pytanie jest o osoby, to niby dlaczego odpowiedź miałaby
    być w procentach?

  • 17. Data: 2011-12-23 14:12:58
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-23 13:12:41 +0000, "cef" <c...@i...pl> said:

    > Jeśli pytanie jest o osoby, to niby dlaczego odpowiedź miałaby
    > być w procentach?

    Bo "trzy na pięć osób" oznaczać może osoby, lub procent osób.
    Bo tak jest skontruowany język polski, że czasem wyraz, wyrażenie czy
    zdanie - może mieć wiele znaczeń.
    Stąd pytanie, które sprawiło ci kłopot.

    --
    Bydlę

  • 18. Data: 2011-12-23 15:28:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Bydlę wrote:

    > Bo "trzy na pięć osób" oznaczać może osoby, lub procent osób.
    > Bo tak jest skontruowany język polski, że czasem wyraz, wyrażenie czy
    > zdanie - może mieć wiele znaczeń.
    > Stąd pytanie, które sprawiło ci kłopot.

    A zatem: ile to jest 3 na 5 procent?
    Pozostawiam Cię z tym problemem na Święta.

  • 19. Data: 2011-12-23 17:49:59
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-23 15:28:20 +0000, "cef" <c...@i...pl> said:

    > A zatem: ile to jest 3 na 5 procent?

    Co to jest "3 na 5 procent"?

    5% to 1 z 20.
    Ale 3? na 5%?

    Rozumiem, że problem może cię przerastać, ale nie manifestuj swoich
    elementarnych braków w wykształceniu.
    ;(

    --
    Bydlę

  • 20. Data: 2011-12-23 18:13:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Bydlę wrote:

> [...]
    >
    > 5% to 1 z 20.
    > Ale 3? na 5%?
    >
    > Rozumiem, że problem może cię przerastać, ale nie manifestuj swoich

    Nie odwracaj kota ogonem. Sam widzisz, że nijak nie mogło być mowy
    o procentach, czego się usilnie dopatrywałeś.
    Żeby nie było całkiem OT dodam, że u mnie całe 100% poszło sobie
    w piątek do domu, bo jedni mają 1/2 etatu i wypadło im wolne w piątek,
    a ja mam nienormowany czas ;-)
    (aha i 100% u mnie to jest 2 na 2 a w zasadzie 1,5 na 1,5)