PracaGrupypl.praca.dyskusje › anglia - placa netto a brutto

  • 1. Data: 2005-02-09 16:42:20
    Temat: anglia - placa netto a brutto
    Od: marxio <a...@p...onet.pl>

    Witam!

    Czy ktos sie orientuje ile wynosza - jaki procent dochodow - podatki z tytulu
    pracy w Anglii ?
    Konkretnie chodzi mi o roznice pomiedzy brutto a netto.
    Ile ew. dostalbym netto od kwoty brutto=1400 funtow ?

    dzieki!

  • 2. Data: 2005-02-10 10:28:02
    Temat: Re: anglia - placa netto a brutto
    Od: "marek" <m...@b...com>

    "marxio" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ile ew. dostalbym netto od kwoty brutto=1400 funtow ?

    nie ma odpowiedzi na to pytanie! A raczej jest kilka poprawnych :)
    np
    1. wszystko.
    2. troche.
    2. nic.

    Jesli to Twoj jedyny zarobek w roku podatkowym - zachowasz wszystko (a
    raczej bedziesz mogl dostac 100% zwrot podatku). Roczna suma wolna od
    opodatkowania to ok 4680GBP (jesli sie nie pomylilem, chyba w tym roku).
    Powyzej tej sumy: pierwsze ok 1980 (w tym roku) jest opodatkowane 10%,
    powyzej tej sumy, do ok 32 tys GBP - 22%. Powyzej tej sumy - ok 40%.
    Nie licze ubezpieczenia - obowiazkowe - i ulg, ktore czasem mozna, a czasem
    nie mozna wliczyc w koszty (glownie "wrzucaja" osoby na wlasnym rozrachunku,
    ale czesto firmy pomagaja pracownikom, oferujac np potracanie z pensji
    kosztow dojazdow do pracy - pensja mniejsza, ale placisz od niej nizsza sume
    podatku)
    Jesli jestes na granicy miedzy 22% i 40% moze sie okazac, ze zarabiajac te
    1440 dodatkowo przechodzisz na wysoki podatek i zabieraja Ci nie tylko ta
    sume jako czesc 40% podatku, ale i wiecej :)
    Na szczescie wiekszosc przecietnych ludzi moze tylko pomarzyc o takich
    problemach :)

    marek

  • 3. Data: 2005-02-10 20:41:47
    Od: marxio <a...@p...onet.pl>

> [...]

    > sume jako czesc 40% podatku, ale i wiecej :)
    > Na szczescie wiekszosc przecietnych ludzi moze tylko pomarzyc o takich

    no mi zaoferowali takie cudo, ale nie przyjalem
    1. firma w zasadzie krzak (nic w necie o niej).
    2. znam koszty w UK bo bylem pare razy, ale nie znam obciazen podatkowych :(
    3. nie jest to chyba duzo jak na prace biurowa >> koszty zakwaterowania, fooda,
    transportu

    Tak mi tylko przyszlo do glowy. Skoro pracodawcy/cwaniacy/naciagacze naciagali
    caly czas biednych - odnosnie oplat za zalatwienie formalnosci/pracy to dlaczego
    teraz nie mialaby przyjsc kolej na madrych, choc takze pazernych - kuszonych
    praca za granica... :)

    Znacie juz takie przypadki ?

  • 4. Data: 2005-02-11 12:23:19
    Od: "marek" <m...@b...com>

    > 1. firma w zasadzie krzak (nic w necie o niej).

    to nie oznacza, ze krzak. Znam firmy, ktore w necie maja tylko swoja strone
    startowa, bo celowo sie nie reklamuja, z roznych powodow, a i tak sa
    znani/cenieni w kregach zawodowych. Zatem w sieci w zasadzie nie istnieja, a
    ja do np do nich dzwonie codziennie i jestem zadowolony :)
    No i na odwrot, dobra strona to zadna gwarancja dobrej jakosci firmy.
    btw, nie wiem, gdzie mozna sie dowiedziec o wiarygodnosci. Jesli jest mala,
    poszukaj stron Association of Small and Medium Size Enterprises. Jesli nie
    Association to inne podobne slowo. Moze maja jakis rejestr...
    W zasadzie izby handlowe przy ambasadach (konsulatach?) prowadza baze danych
    firm, ale jesli nie jestes powaznych inwestorem z brzuszkiem i mercem,
    urzednicy zazwyczaj lekcewaza "maluczkich". Ale - if you don't ask, you
    don't get ;)

    marek

  • 5. Data: 2005-02-12 14:29:01
    Od: <l...@o...pl>