PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie z powodu ciezkiego naruszenia obowiazkow pracodawcy.

  • 1. Data: 2003-07-07 14:49:25
    Temat: Re: Zwolnienie z powodu ciezkiego naruszenia obowiazkow pracodawcy.
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

> [...]
    dowiedziec
    > od kogos ja to moze wygladac. Jako przyczyne podam regularne zaleganie z
    > wypłatą naleznych mi pieniędzy (znaczne opoznienia) oraz brak
    uregulowanych
    > składek zusowskich - co w sumie nie bardzo mnie interesuje bo to sciaga
    > panstwo a nie ja. Z tego co wiem to musza mi wtedy wypłacic odszkodowanie
    > wysokosci wynagrodzenia za okres wypowiedzenia tj 3 wypłaty w moim
    przypadku
    > a do pracy nie przychodze na drugi dzien zaraz po złozeniu pisma w

    W praktyce zastanawiam sie co powiesz nas

  • 2. Data: 2003-07-07 14:50:42
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

    > dowiedziec
    > uregulowanych
    > przypadku
    > dyrekcji.

    W praktyce zastanawiam sie co powiesz nastepnemu pracodawcy. W chwili
    obecnej ponad 67% pracodawców spóźnia się lub wogóle nie wypłaca
    wynagrodzeń.
    Alicja

  • 4. Data: 2003-07-07 15:12:38
    Temat: Re: Zwolnienie z powodu... (OT)
    Od: Marek Pajak <m...@w...pl>

    Alicja wrote:

    > W praktyce zastanawiam sie co powiesz nas

    Alicja, czy tobie kot chodzi po klawiaturze i czasem nadepnie Enter?

    ;))

    Pozdrawiam
    Marek

  • 5. Data: 2003-07-07 16:03:57
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 7 Jul 2003 16:51:37 +0200, "Adam Horak"
    <y...@w...to.malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl> zakodował:

    >od kogos ja to moze wygladac. Jako przyczyne podam regularne zaleganie z
    >wypłatą naleznych mi pieniędzy (znaczne opoznienia) oraz brak uregulowanych

    Regularne nie ma znaczenia. Możesz rozwiązać umowę bez wypowiedzenia w
    ciągu miesiąca od momentu, gdy dowiedziałeś się o naruszeniu przez
    pracodawcę obowiązku. Czyli nawet jeżeli przez ostatnie 10 lat każdą
    wypłatę dostawałeś z 3 tygodniowym opóźnieniem, a przypadkiem za
    czerwiec pracodawca zapłacił w terminie, to nie możesz tak rozwiązać
    umowy.

    >a do pracy nie przychodze na drugi dzien zaraz po złozeniu pisma w dyrekcji.

    W zasadzie to od razu wychodzisz. W praktyce masz spore szanse, że
    będą unikać wystawienia świadectwa pracy (muszą wystawić niezależnie
    od tego, czy się zgadzają z Twoimi zarzutami czy nie), niechętnie będą
    wypłacali, co Ci się należy i, być może, zechcą Cię ciągać po sądach
    (jak mają cienkiego, ale bojowego prawnika).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2003-07-07 20:06:16
    Od: a...@o...pl

    > Alicja, czy tobie kot chodzi po klawiaturze i czasem nadepnie Enter?
    >
    > ;))

    A byłam ciekawa, kiedy mi sie oberwie ze te urwane w pol zdania watki. Milo,
    ze zrobilec to delikatnie:)
    Ja poprostu nie patrze na klawisze i od niedawna mam nowy sprzet. Jakos nie
    moge sie przyzwyczaic i czesto klikam ctr+s i to wystarczy. Czasem dotkne
    kciukiem touchpad'a i juz leci... a lacze sie nie ociaga i juz jest na
    niusach:)
    Pozdrawiam

    Alicja

  • 7. Data: 2003-07-07 21:12:15
    Od: "Adam Horak" <y...@w...to.malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl>

> [...]
    > wypłacali, co Ci się należy i, być może, zechcą Cię ciągać po sądach
    > (jak mają cienkiego, ale bojowego prawnika).

    Maja upierdliwego prawnika bo juz ponad rok zwlekaja z postępowaniem
    ukłądowym i końca nie widać. Generalnie firma jest cienka jak diabli, i jak
    mnie wkurza to sie zwolnie. Człowiek skończył studia, zrobił uprawnienia a
    ci zamiast płacić tę jałmużnę (bo wypłątą tego czegoś nie można nazwać) to
    zwlekaja co miesiąc kapiąc na raty, nie płacąc ZUSu a co za tym idzie mojego
    drugiego filara, tną ile wlezie z różnych dodatków ( włąściwie to już ich
    nie ma), wymyślili ostatnio że bedziemy pracować po 10godzin a kiedys w
    grudniu "może" nam dadzą wolne - jak jeszcze bedziemy pracować.
    Zostawiam tę ewentualność na moment kiedy znajdę inną pracę, a że ciągle się
    mijają z terminem wypłaty to mam pewną furtkę na ewakuację. Myślę że to
    dobra metoda.

    Adam

  • 8. Data: 2003-07-07 21:20:22
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Horak" <y...@w...to.malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl>
    napisał w wiadomości news:becngj$6kf$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    się
    > mijają z terminem wypłaty to mam pewną furtkę na ewakuację. Myślę że to

    chyba nie robisz w kablach grzewczych?

  • 9. Data: 2003-07-08 02:04:47
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Alicja" <a...@o...pl> writes:

    > W praktyce zastanawiam sie co powiesz nastepnemu pracodawcy. W chwili
    > obecnej ponad 67% pracodawców spóźnia się lub wogóle nie wypłaca
    > wynagrodzeń.

    to na podstawie tego artykulu z onetu, te dane?

    ale przeciez, pisza tam:
    --------------------------------
    Czy wyniki kontroli PIP oznaczają, że już w większości polskich
    przedsiębiorstw regularnie nie płaci się za pracę? Zdaniem pracodawców
    zrzeszonych w Business Centre Club, należy wystrzegać się
    uogólnień. Przecież tak duży wskaźnik nieprawidłowości płacowych - 68%
    - dotyczy tylko zakładów, gdzie przeprowadzono kontrolę, bo były
    skargi. W rzeczywistości w skali całego kraju zakres tego zjawiska
    jest zapewne znacznie mniejszy. Nieoficjalnie przedsiębiorcy dodają
    zaś, że inspektorzy często czepiają się drobiazgów, a niekiedy ich
    działania są zwykłymi szykanami, po to by wymusić łapówkę.
    ---------------------------------

    ludzie to jednak wyciagaja dziwaczne wnioski, w glowie zostaja tylko
    cyferki a jakos brak zastanowienia sie nad tym, skad owe cyferki sie
    biora.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 10. Data: 2003-07-08 04:33:28
    Od: "Adam Horak" <y...@w...to.malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl>

    > chyba nie robisz w kablach grzewczych?

    Blisko bo w budownictwie. Ostatnio mielismy układać takie kable w zlewniach
    deszczówki ale zrezygnował inwestor :-)

    Adam