PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie (chorobowe) a umowa o dzieło.

  • 1. Data: 2002-07-08 16:33:47
    Temat: Zwolnienie (chorobowe) a umowa o dzieło.
    Od: "Ula Dynowska" <u...@a...net>

    Prowadze działalność gospodarczą, opłacam składki chorobowe, obecnie z
    powodu problemów ciązowych przysługuje mi zwolnienie (płatne przez Zus). Po
    tygodniowym pobycie w szpitalu dostałam 30 dni zwolnienia, ktore
    prawdopodobnie później zostanie przedłużone. Czy w czasie przebywania na
    zwolnieniu mogę pracowac na umowę o dzieło (praca dla pewnego wydawnictwa, w
    domu, głownie dzwonienie po różnych firmach, wysyłanie faxów, trochę pracy
    na komputerze), czy ktoś (Zus np.), może sie do tego przyczepić i np.
    zasiłek chorobowy przepadnie??

    Pozdrawiam - Ula

  • 2. Data: 2002-07-08 19:07:33
    Temat: COMARCH-SZUKAM INFO
    Od: n...@p...onet.pl (noob)

    myślę o zmianie pracy, co możecie mi powiedzieć o tej firmie, interesuje
    mnie ona pod względem pracy w prowadzeniu projektów inf.

    Pozdrawiam B.

  • 3. Data: 2002-07-09 10:14:49
    Temat: Re: Zwolnienie (chorobowe) a umowa o dzieło.
    Od: "Ula Dynowska" <u...@a...net>

    Czy w czasie przebywania na
> [...]
    > domu, głownie dzwonienie po różnych firmach, wysyłanie faxów, trochę pracy
    > na komputerze), czy ktoś (Zus np.), może sie do tego przyczepić i np.

    Czy nikt nie umie odpowiedzieć na to pytanie?

    Pozdrawiam - Ula

  • 4. Data: 2002-07-09 16:13:36
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    Ula Dynowska wrote:
> [...]
    > wysyłanie faxów, trochę pracy na komputerze), czy ktoś (Zus np.),
    > może sie do tego przyczepić i np. zasiłek chorobowy przepadnie??

    O ile dobrze zrozumiałem prowadzisz działalność gospodarczą więc z tą umową
    o dzieło może być kiepsko (może nie będziesz mogła zawrzeć umowy o dzieło
    jeżeli przedmiot umowy mieści się w zakresie działalności gospodarczej -
    było zresztą wałkowane kilkakrotnie na pl.soc.prawo.podatki jeśli się nie
    mylę). Gdyby nie to to na umowie o dzieło zamawiającego nie interesuje czy
    jersteś chora (ZUS-u także nie).
    W przypadku DG IMHO sprawa jest nie do udowodnienia (przecież fakturę możesz
    wystawiać będąc na zwolnieniu a wcale nie wiadomo kiedy usługę wykonałaś)
    możesz także zatrudnić pracownika itp.

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 5. Data: 2002-07-10 10:01:15
    Od: "Ula Dynowska" <u...@a...net>

    Dzięki za odpowiedz :))

> [...]
    > było zresztą wałkowane kilkakrotnie na pl.soc.prawo.podatki jeśli się nie

    To dzieło nie ma nic wspólnego z moją działalnościa gospodarczą (prowadzenie
    sklepu).

    Chyba jakoś sobie poradzę, :))

    Pozdrawiam - Ula