PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy ktoś wie czym się je MBA

  • 1. Data: 2002-07-08 11:38:53
    Temat: Czy ktoś wie czym się je MBA
    Od: "Ewa Owczarek" <e...@w...pl>

    Myślę o tym aby podjąć studia na kierunku MBA, i później zarabiać dużo kasy.
    Jednak z posiadanych informacji wynika że najpierw kupę kasy muszę wydać aby
    w ogóle zacząć te studia. Boję się że tylko wydam pieniądze i nic z tego nie
    będę miała. Pomocy- kto studiował lub studiuje na tym kierunku. Czy
    rzeczywiście później łatwo o dobrą pracę?
    EWA

  • 2. Data: 2002-07-08 12:15:59
    Temat: Re: Czy ktoś wie czym się je MBA
    Od: "anyia" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Ewa Owczarek <e...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:agbt9p$3kv$...@n...tpi.pl...
> [...]
    nie
    > będę miała. Pomocy- kto studiował lub studiuje na tym kierunku. Czy
    > rzeczywiście później łatwo o dobrą pracę?

    Ewo, trzeba miec zazwyczaj doswiadczenie zawodowe, co do samego kierunku
    poszukaj np. na stronach AE w Krakowie, SGH w Wawie, zreszta jak wrzucisz
    "studia MBA" np. w googla to poda Ci zapewne pare ciekawych linkow.
    Tak, trzeba wydac KUPE kasy aby zrobic. Jak masz taka duzą kupe, to
    polecalabym robienie ich za granica :-)
    Zazwyczaj warto, ale to pewnie zalezy tez od osoby, bo sa takie, ktorym i
    MBA nie pomoze znalezc/utrzymac sie w lepszej pracy.....
    Dla wielu (glownie miedzynarodowych) firm, jest to jednoznaczny wyznacznik
    pewnego poziomu zawodowego (doswiadczenie plus wiedza/teoria) oraz osobowego
    (np. duze samozaparcie), ale z kolei w wielu malych firmach, takie studia
    moge byc odebrane jako zagrozenie pozycji szefow, ergo szukaj nowej pracy.
    Szczerze mowiac, w dobie kryzysu to nawet absolwenci MBA moga miec problemy
    ze znalezieniem pracy, zwlaszcza ze wiele firm sie laczy, w innych tez sie
    zwalnia menedzerow.... Choc z 2giej strony, jak trafisz na dobra firme, to
    Ci i studia sfinansuja i potem jeszcze awansuja :-)))))
    Jak chcesz wiecej szczegolow (bardziej od strony "uczuc" etc. ;-) ) na ww
    temat. to zapraszam na priva (przed @ wytnij kropke i to co dalej ;-) )

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Anyia

  • 3. Data: 2002-07-09 08:04:22
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    nie
    > będę miała. Pomocy- kto studiował lub studiuje na tym kierunku. Czy
    > rzeczywiście później łatwo o dobrą pracę?

    Ewo, studia MBA kosztuja, ale zanim na nie pojdziesz, trzeba przynajmniej
    jedne inne skonczyc, co do doświadczenia, to nei na wszystkich uczelniach
    jest potrzebne, koleżanka studiowała w Londynie bedac jeszcze na 5 tym roku
    AE w Polsce.

    PS Wczoraj dostałem wizytówke od człowieka, napisane miał : Igrek Iksinski,
    MBA. Trzeba być swoja droga palantem...

    Wojtek

  • 4. Data: 2002-07-09 08:38:27
    Od: "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net>

    "anyia" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > Tak, trzeba wydac KUPE kasy aby zrobic. Jak masz taka duzą kupe, to
    > polecalabym robienie ich za granica :-)

    ta.... 24tys euro za MBA w Stuttgart Institute of Management and Technology

    i nie wiem czy to ma być taniej czy lepiej?????

    --
    pozdrówka, Slavo

  • 5. Data: 2002-07-09 19:31:25
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

    Użytkownik "fotech" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > PS Wczoraj dostałem wizytówke od człowieka, napisane miał : Igrek
    Iksinski,
    > MBA. Trzeba być swoja droga palantem...

    moze pomylilo mu sie "N" z "M" ;)

    --
    l...@s...pl
    gg 1287117

  • 6. Data: 2002-07-10 08:41:03
    Od: "Ewa Owczarek" <e...@w...pl>

    Ja mam już studia prawnicze, podyplomowe-rachunkowość i od 3,5 roku pracuję
    w dziale księgowości a od ok 1 roku jestem zasępcą Gł.Księgowego, a więc te
    wymagania spełniam. Ale czy podzieli się ze mną wrażeniami z tej szkoły ktoś
    kto studiował lub studiuje MBA( w szczególności interesuje mnie SGH).
    Użytkownik fotech <u...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aOwW8.199002$I...@n...chello.at...

  • 7. Data: 2002-07-10 10:05:15
    Od: "uba" <u...@p...onet.pl>

    Zajrzyj sobie na stronę pracuj.pl; z tego co mi wiadomo w którymś miejscu
    zamieścili sporo materiałów na ten temat; polecam również hrm.pl;

    pzdrw

  • 8. Data: 2002-07-12 12:12:07
    Od: AWoj <a...@o...lublin.pl>

    Ewa Owczarek wrote:
> [...]
    > będę miała. Pomocy- kto studiował lub studiuje na tym kierunku. Czy
    > rzeczywiście później łatwo o dobrą pracę?

    Mam MBA, Certyfikat z j. nagielskiego., studia podyplomowe bankowość i
    finanse, doświadczenie zawodowe w banku i .... z ofertami pracy
    rewelacyjnie nie jest. Nie martwi mnie to w tej chwili bardzo, bo pracę
    mam, ale marzyłam o nie wiem jakich pieniądzach.... Myślę, że lepiej
    najpierw znaleźć pracę za dobre pieniądze, a potem oni Ci z
    przyjemnością sfinansują MBA. W innym przypadku - ryzyko. Chyba, że masz
    znajomości ....
    Pozdrawiam
    Agnieszka

  • 9. Data: 2002-07-12 15:04:34
    Od: "Marchewka" <i...@w...pl>

    Użytkownik "AWoj" <a...@o...lublin.pl>
> [...]
    > przyjemnością sfinansują MBA. W innym przypadku - ryzyko. Chyba, że masz

    No, nie wiem, czy z taka "przyjemnoscia" ONI (ciakawe kto by the way?)
    cokolwiek finansuja :)
    M.

  • 10. Data: 2002-07-14 12:36:59
    Od: "Greg Misiorek" <g...@w...att.net>

    Kazdy szanujacy sie pracodawca bedzie sklonny pomoc w dalszym ksztalceniu
    sie. Moze nie sfinansuje wszystkiego, ale na pewno jakas czesc. Poza tym,
    finansowanie jest wyznacznikiem, ze pracodawca jest naprawde zadowolony z
    pracownika, a studia to pewna forma ubezpieczenia sie, ze pracownik zaraz
    nie ucieknie. Firma, ktora nie chce placic jest po prostu zbyt
    krotkowzroczna. Moze lepiej poszukac innej.

    Co do oczekiwan, poniewaz studia MBA sa kosztowne, szkoly przescigaja sie w
    prezentowaniu "wielkich pieniedzy" po ukonczeniu studiow. Prawda jest taka,
    ze w czasie dobrej koniunktury mozna rzeczywiscie dobrze zarobic, ale gdy
    koniunktura oslabnie odbija sie to i na zarobkach, ale patrzac z drugiej
    strony, gdyby tego dyplomu nie bylo, to pracy moze wcale by nie bylo.

    Wracajac do kwestii finansowania studiow, nalezy podejsc do pracodawcy i
    pokazac nastepujace korzysci z uzyskania dyplomu:

    *podniesienie profesjonalnosci firmy
    *zatrzymanie u siebie najlepszych pracownikow
    *rozszerzenie rynkow zbytu poprzez poznanie najnowszych metod
    handlowych
    *nawiazanie nowych kontaktow

    Cykl koniukturalny wskazuje, ze rozpoczecie studiow teraz jest chyba
    najlepsze, zwlaszcza ze ma sie juz prace, bo rynek na pewno sie poprawi i
    okaze sie ze jest za malo specjalistow z jakiejs tam dziedziny, a MBA
    pozwala wychwycic taka dziedzine (mode?) wczesniej.

    Grzegorz, MBA CPA