PracaGrupypl.praca.dyskusje › Greencard - podatki w Polsce

  • 1. Data: 2002-07-08 11:56:41
    Temat: Greencard - podatki w Polsce
    Od: "Bolek" <1...@p...gazeta.pl>

    Czy jesli pracowalem przez pol roku w Polsce i nastepne pol roku w Niemczech
    na Greencard to musze mowic ile zarobilem w Polsce? Przeciez i tak juz
    zaplacilem od tego podatek w US?.

    Pozdrawiam i z gory dzieki za odpowiedz...
    Bolek

  • 2. Data: 2002-07-08 12:02:46
    Temat: Re: Greencard - podatki w Polsce
    Od: "Pawelek" <p...@g...net>

    Witam

    "Bolek" <1...@p...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > zaplacilem od tego podatek w US?.
    >
    > Pozdrawiam i z gory dzieki za odpowiedz...

    Pracujac w Polsce pow 180 (z hakiem) musisz niestety rozliczyc
    sie z fiskusem z zarobku w Niemczech. Nie placisz jednak podatku
    od twoich zagranicznych zarobkow. Zarobki te jedynie wplywaja
    na wysokosc podatku do zaplacenia w Polsce od twoich polskich.

    Nie chce cie denerwowac, ale wielce prawdopodobne jest
    wskoczenie do grupy 40% (najwyzszej)

    Zupelnie inna sprawa jest z podatkiem od zarobkow niemieckich
    Przy odrobinie szczescia, majac dobrego doradce moga zwrocic ci
    prawie caly zaplacony podatek w Niemczech _za ubiegly rok_.
    Czyli i tak wychodzisz na plus.

    Pozdrawiam
    Pawelek

  • 3. Data: 2002-07-08 13:19:03
    Od: "Bolek" <1...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > od twoich zagranicznych zarobkow. Zarobki te jedynie wplywaja
    > na wysokosc podatku do zaplacenia w Polsce od twoich polskich.

    Ok, czyli polskie wyplywaja na polskie i temat jest zamkniety.

> [...]

    > Przy odrobinie szczescia, majac dobrego doradce moga zwrocic ci
    > prawie caly zaplacony podatek w Niemczech _za ubiegly rok_.

    No wlasnie. Tak samo mi powiedzial moj doradca... Tylko ze nie wiedzialem po
    co mu te moje dochody. Znaczy wiedzialem, ale nie mam ze soba wszystkich
    papierow to wolalem sie upewnic czy maja do tego prawo...
    Dzieki
    B.

  • 4. Data: 2002-07-08 17:38:39
    Od: "kerberos" <k...@p...fm>

    > Pracujac w Polsce pow 180 (z hakiem) musisz niestety rozliczyc

    180 z hakiem? Dni?

  • 5. Data: 2002-07-08 20:04:14
    Temat: Odp: Greencard - podatki w Polsce
    Od: "olo" <o...@i...pl>

    Użytkownik Pawelek <p...@g...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:agbv1b$hpf$...@n...onet.pl...
    > Witam
    </snip>
    > Nie chce cie denerwowac, ale wielce prawdopodobne jest
    > wskoczenie do grupy 40% (najwyzszej)
    Nie - w takim przypadku grupy sie nie licza. Pracowalem w Polsce
    miesiac i potem w Niemczech 11 miesiecy, dodatkowo w Polsce
    wynajmowalem mieszkanie. Od dochodu w Polsce zaplacilem
    okolo 26% podatku. W opisie do PIT-37 jest dokladna formulka jak
    sie nalicza taki podatek.

    Pozdr.,
    Olo

  • 6. Data: 2002-07-09 07:23:02
    Od: "Pawelek" <p...@g...net>

    "kerberos" <k...@p...fm> wrote in message

    > 180 z hakiem? Dni?

    Pewnie, ze dni.

    Pozdrawiam
    Pawelek

  • 7. Data: 2002-07-09 07:25:51
    Od: "Pawelek" <p...@g...net>

    "olo" <o...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > wynajmowalem mieszkanie. Od dochodu w Polsce zaplacilem
    > okolo 26% podatku. W opisie do PIT-37 jest dokladna formulka jak

    No i widzisz. Nie czytasz moich postow.
    _Pracujac w Polsce do tych hmm 180 dni, nie musisz ujawniac dochodow
    zagramanicznych,
    co ty zrobiles.

    Pozdrawiam
    Pawelek

  • 8. Data: 2002-07-09 09:08:27
    Od: "Michal" <m...@p...onet.pl>

    > _Pracujac w Polsce do tych hmm 180 dni, nie musisz ujawniac
    > dochodow zagramanicznych, co ty zrobiles.

    Nie wydaje mi sie zebys mial racje.
    Mozesz podac jakis dokument, skad sie tego dowiedziales?

    pozdro
    michal

  • 9. Data: 2002-07-09 12:50:34
    Od: "Pawelek" <p...@g...net>

    Witam Cie Michale

    "Michal" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie wydaje mi sie zebys mial racje.
    > Mozesz podac jakis dokument, skad sie tego dowiedziales?
    >
    > pozdro
    > michal

    Znalazlem pierwszy z brzegu dokument dotyczacy twoich watpliwosci:

    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/PODATKI2002/p
    df0121.html

    I trzy artykuly, ktore najbardziej nas interesuja:

    Art. 3. 1. Osoby fizyczne, jezeli maja miejsce zamieszkania na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej lub których czasowy pobyt w Rzeczypospolitej
    Polskiej trwa w danym roku podatkowym dluzej niz 183 dni,
    podlegaja obowiazkowi podatkowemu od calosci swych dochodów bez
    wzgledu na miejsce polozenia zródel przychodów (nieograniczony obowiazek
    podatkowy).

    2. Obowiazek podatkowy okreslony w ust. 1 nie dotyczy osób fizycznych
    przybylych
    do Rzeczypospolitej Polskiej na pobyt czasowy w celu podjecia zatrudnienia w
    zagranicznych przedsiebiorstwach drobnej wytwórczosci, w spólkach
    utworzonych
    z udzialem podmiotów zagranicznych oraz oddzialach i przedstawicielstwach
    przedsiebiorstw i banków zagranicznych.

    3. Od podatku dochodowego od dochodu uzyskanego ze zródel przychodów
    polozonych za granica wolni sa czlonkowie personelu przedstawicielstw
    dyplomatycznych
    i urzedów konsularnych oraz inne osoby korzystajace z przywilejów i
    immunitetów
    dyplomatycznych lub konsularnych na podstawie umów lub powszechnie uznanych
    zwyczajów miedzynarodowych, jak równiez czlonkowie ich rodzin pozostajacy
    z nimi we wspólnocie domowej, jezeli nie sa obywatelami polskimi i nie maja
    stalego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

    Art. 4. Osoby fizyczne, jezeli nie maja na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej
    miejsca zamieszkania lub pobytu w rozumieniu art. 3 ust. 1, oraz osoby
    okreslone w art. 3 ust. 2 podlegaja obowiazkowi podatkowemu tylko od
    dochodów z pracy wykonywanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    na podstawie stosunku sluzbowego lub stosunku pracy, bez wzgledu na
    miejsce wyplaty wynagrodzenia, oraz od innych dochodów osiaganych na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (ograniczony obowiazek podatkowy).

    Art. 27. 9. Jezeli osoby, o których mowa w art. 3, osiagaja równiez dochody
    ze zródel przychodów polozonych poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    i dochody te podlegaja w obcym panstwie opodatkowaniu podatkiem dochodowym,
    a nie zachodza okolicznosci okreslone w art. 21 ust. 1 pkt 33 i umowa o
    zapobiezeniu podwójnemu opodatkowaniu zawarta z tym panstwem inaczej nie
    stanowi,
    dochody te laczy sie z dochodami ze zródel przychodów polozonych na
    terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej. W tym przypadku od podatku obliczonego od lacznej
    sumy
    dochodów odlicza sie kwote równa podatkowi dochodowemu zaplaconemu w obcym
    panstwie.
    Odliczenie to nie moze jednak przekroczyc tej czesci podatku obliczonego
    przed dokonaniem odliczenia, która proporcjonalnie przypada na dochód
    uzyskany w panstwie obcym.

    Pozdrawiam
    Pawelek

  • 10. Data: 2002-07-09 12:52:23
    Od: "Pawelek" <p...@g...net>

    Naturalnie moze zaistniec mozliwosc, iz zle interpretuje przytoczona ustawe
    Prosze prawnikow w tym przypadku o korekte.

    Pozdrawiam
    Pawelek