PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zerwanie umowy o prace a swiadectwo pracy

  • 1. Data: 2003-09-01 13:15:34
    Temat: Zerwanie umowy o prace a swiadectwo pracy
    Od: "luke" <k...@b...pl>

    Witam Was,

    Poruszalem niedawno temat wydania swiadectwa pracy przez pracodawce:
    Podaliscie mi wtedy odpowiedni artykul:

    Pracodawca nie może odmówić wydania świadectwa pracy w żadnym przypadku:

    Art. 97.
    § 1. W związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca
    jest obowiązany niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo pracy. Wydanie
    świadectwa pracy nie może być uzależnione od uprzedniego rozliczenia się
    pracownika z pracodawcą.

    Co jednak mowi kodeks pracy w przypadku gdy pracownik zrywa umowe o prace
    bez podania przyczyny.
    Przypuscmy chce podpisac umowe z dniem jutrzejszym w innej firmie, ale wie
    ze nie moze rozwiazac umowy o prace za porozumieniem stron z dotychczasowym
    pracodawca. Czy pracodawca moze nie wydac swiadectwa pracy? Jesli wyda to
    czy moze w nim napisac cos negatywnego na temat pracownika?
    Co jescze grozi pracownikowi gdy z dnia na dzien nie przyjdzie do pracy?

    Pozdrawiam

    Lukasz

    ---

  • 2. Data: 2003-09-01 13:56:19
    Temat: Re: Zerwanie umowy o prace a swiadectwo pracy
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    luke <k...@b...pl> napisał(a):

> [...]
    > czy moze w nim napisac cos negatywnego na temat pracownika?
    > Co jescze grozi pracownikowi gdy z dnia na dzien nie przyjdzie do pracy?

    Oddział 5
    Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia
    Art. 52.

    § 1. Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia z winy
    pracownika w razie:

    ciężkiego naruszenia przez pracownika podstawowych obowiązków
    pracowniczych,

    Pracodawca wyda ci świadectwo pracy, ale w świadectwie pracy napisze jak
    wyżej.

  • 3. Data: 2003-09-01 14:14:09
    Od: "luke" <k...@b...pl>

    [...]
> [...]
    > pracowniczych,
    >

    > Pracodawca wyda ci świadectwo pracy, ale w świadectwie pracy napisze jak

    No dobrze. A co dzieje sie jesli pracownik chce rozwiazac umowe, w trybie
    natychmiastowym?
    Czy opisales powyzej wlasnie ten przypadek? Porzucenie pracy powoduje
    wydanie swiadectwa pracy z adnotacja "ciezkiego naruszenia..." ?

    Lukasz

    ---

  • 4. Data: 2003-09-01 14:52:17
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    luke <k...@b...pl> napisał(a):

    > [...]

    Masz ty link i poczytaj sobie - tam jest wszystko napisane.

    http://www.prawo.psm.pl/?x=D2000_120_1268_1#D2R2

    Polecam zwłaszcza:

    Oddział 2
    Przepisy ogólne o rozwiązaniu umowy o pracę
    Art. 30.