eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusje › spam czy oferta?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 16

  • 1. Data: 2003-09-01 11:05:00
    Temat: spam czy oferta?
    Od: "tj" <5...@n...wp.pl>

    Czesc!
    Chcialbym zareklamowac swoje uslugi. I tu mam pewien dylemat, czy wysylajac
    ja w postaci maila do firm, która znalazłem w bazie PF, można potraktować to
    jako ofertę czy jest to spam, albo zle odbierany post?

    Pozdrawiam
    tj



  • 2. Data: 2003-09-01 11:24:58
    Temat: Re: spam czy oferta?
    Od: "tj" <5...@n...wp.pl>


    Użytkownik "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:biv9bs$hfu$1@news.onet.pl...
    > 1. Traktowane jako spam.
    > 2. Bardzo nieefektywne, wręcz katastrofalne. Psujesz wizerunek swojej
    firmy.

    dzieki! za rozwianie watpliwosci, poniewaz marketingowo nie jestem, to mam
    pytanie jak forma jest najkorzystniejsza? telefonicznie, umawiać się na
    spotkania? Jak dotrzec do firm i ich poinformowac o miom istnieniu?

    pozdrawiam
    tj



  • 3. Data: 2003-09-01 12:08:05
    Temat: Re: spam czy oferta?
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>


    Użytkownik "tj" <5...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:biv8v0$5cl$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Czesc!
    > Chcialbym zareklamowac swoje uslugi. I tu mam pewien dylemat, czy
    wysylajac
    > ja w postaci maila do firm, która znalazłem w bazie PF, można potraktować
    to
    > jako ofertę czy jest to spam, albo zle odbierany post?
    >
    1. Traktowane jako spam.
    2. Bardzo nieefektywne, wręcz katastrofalne. Psujesz wizerunek swojej firmy.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki



  • 4. Data: 2003-09-01 12:33:46
    Temat: Re: spam czy oferta?
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>


    Użytkownik "tj" <5...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:biva4j$bjp$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >
    > Użytkownik "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:biv9bs$hfu$1@news.onet.pl...
    > > 1. Traktowane jako spam.
    > > 2. Bardzo nieefektywne, wręcz katastrofalne. Psujesz wizerunek swojej
    > firmy.
    >
    > dzieki! za rozwianie watpliwosci, poniewaz marketingowo nie jestem, to mam
    > pytanie jak forma jest najkorzystniejsza? telefonicznie, umawiać się na
    > spotkania? Jak dotrzec do firm i ich poinformowac o miom istnieniu?
    >
    Telefonicznie, i koniecznie z osobą odpowiedzialną za daną działkę. Zadzwoń,
    dowiedz się jak nazywa się osoba odpowiedzialna za współpracę z dostawcami,
    umów się, zrób prezentację. Może się uda:)

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki



  • 5. Data: 2003-09-01 13:06:45
    Temat: Re: spam czy oferta?
    Od: "Toshi" <bonza[spam]@wp.pl>


    tj <5...@n...wp.pl> napisał(a) w wiadomości: ...
    >
    >dzieki! za rozwianie watpliwosci, poniewaz marketingowo nie jestem, to mam
    >pytanie jak forma jest najkorzystniejsza? telefonicznie, umawiać się na
    >spotkania? Jak dotrzec do firm i ich poinformowac o miom istnieniu?
    Witaj!
    Jezeli chcesz przez internet, zrob sobie (albo daj do zrobienia)
    profesjonalny serwis internetowy. Bedziesz wtedy profesjonalnie postrzegany,
    a jak zadbasz o wyszukiwalnosc na sieci w wyszukiwarkach (google, onet itd),
    to ludzie o Tobie beda wiedziec.
    Dotrzec do firm mozesz telefonicznie, poprzez ankiety (proste, zawierajace
    info o Tobie z stopce). Z ankiet bedziesz mial informacje o firmach, a im
    zostawisz namiary na siebie, Twoje www.
    Innych mozliwosci jest jeszcze kilka. ich efektywnosc zalezy od tego czym
    sie zajmujesz...
    Pozdrawiam

    Toshi
    pager 0642299084
    http://www.kaizen.cracow.pl
    icq 172046816; gg 5358021




  • 6. Data: 2003-09-01 13:44:05
    Temat: Re: spam czy oferta?
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    tj <5...@n...wp.pl> napisał(a):

    > Czesc!
    > Chcialbym zareklamowac swoje uslugi. I tu mam pewien dylemat, czy wysylajac
    > ja w postaci maila do firm, która znalazłem w bazie PF, można potraktować
    to
    > jako ofertę czy jest to spam, albo zle odbierany post?
    >
    > Pozdrawiam

    Zależy co wysyłasz. Definicję spamu masz pod adresem:

    http://nospam-pl.net/standard.php

    - co innego spam, co innego niechciana korespondencja, reklama itp itd.

    Moim zdaniem to:
    1. Jeśli firma upublicznia swój adres, to zarazem dopuszcza możliwość
    korespondencji na ten adres.
    2. Pisz na oficjalny adres - nie na jakieś wewnętrzne adresy.
    3. Nie pisz mejli na wszystkie firmy od A-Z, sprawdź stronę WWW, informacje
    w PF, zastanów się, czy faktycznie twoje oferta może ich zainteresować.
    4. Staraj się "zindywidualizować" ofertę - np. "Wasza firma działa w
    branży ..., więc moja oferta może Was zainteresować bo ..."
    5. Musi być to informacja krótka, txt, bez żadnych bajerów, żeby ktoś rzucił
    okiem i wiedział o co chodzi. Powinna zawierać jakąś sugestię: "czy wysłać
    bardziej szczegółową ofertę", "przyjechać na prezentację, rozmowę".
    6. Musi być oczywiście podpisana: imię i nazwisko osoby, firma, link do
    strony WWW.
    6. Nie możesz być namolny, wysyłać co tydzień to samo, jedna inforamcja i
    starczy.
    7. Nie sądze, żeby cos takiego było spamem - może na 100 mejli przynajmniej
    jeden nie wyląduje od razu w koszu.

    Pozdrawiam.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 7. Data: 2003-09-01 14:14:00
    Temat: Re: spam czy oferta?
    Od: "tj" <5...@n...wp.pl>


    Użytkownik " leszek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:bivif5$4s1$1@inews.gazeta.pl...
    > 2. Pisz na oficjalny adres - nie na jakieś wewnętrzne adresy.
    > 3. Nie pisz mejli na wszystkie firmy od A-Z, sprawdź stronę WWW,
    informacje
    > 4. Staraj się "zindywidualizować" ofertę - np. "Wasza firma działa w
    > branży ..., więc moja oferta może Was zainteresować bo ..."
    > 5. Musi być to informacja krótka, txt, bez żadnych bajerów, żeby ktoś
    rzucił
    > okiem i wiedział o co chodzi. Powinna zawierać jakąś sugestię: "czy wysłać
    > bardziej szczegółową ofertę", "przyjechać na prezentację, rozmowę".

    tak to sobie wlasnie wyobrazalem, poniewaz zmieniam teren zamieszkania musze
    zaczac dzialac od nowa. i nie wiem jak sie zabrac. stronke juz sobie
    zrobilem, a zajmuje sie opieka informatyczna firm. niestety jestem bardziej
    techniczny niz marketingowy ;)

    dzieki za uwagi!
    tj



  • 8. Data: 2003-09-02 13:53:25
    Temat: Re: spam czy oferta?
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

    > > Chcialbym zareklamowac swoje uslugi. I tu mam pewien dylemat, czy wysylajac
    > > ja w postaci maila do firm, która znalazłem w bazie PF, można potraktować
    > to
    > > jako ofertę czy jest to spam, albo zle odbierany post?
    > >
    > > Pozdrawiam
    >
    > Zależy co wysyłasz. Definicję spamu masz pod adresem:
    >
    > http://nospam-pl.net/standard.php

    Witam,
    nalezy do tego dodac ze w marcu wszedl w życie przepis, który mówi, że nie
    wolno wysyłać komuś ofert via e-mail, jeśli nie wyraził na to zgody. Nie
    pamiętam niestety, gdzie jest formułka oferty handlowej i szczegółowa
    interpretacja tego przepisu. Warto jednak poszukać, bo odbiorca niechcianej
    oferty może dopominać sie o odszkodowanie.
    Pozdrawiam




    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 9. Data: 2003-09-02 14:39:59
    Temat: Re: spam czy oferta?
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Alicja <a...@o...pl> napisał(a):

    > > > Chcialbym zareklamowac swoje uslugi. I tu mam pewien dylemat, czy
    wysylajac
    > > > ja w postaci maila do firm, która znalazłem w bazie PF, można
    potraktować
    > > to
    > > > jako ofertę czy jest to spam, albo zle odbierany post?
    > > >
    > > > Pozdrawiam
    > >
    > > Zależy co wysyłasz. Definicję spamu masz pod adresem:
    > >
    > > http://nospam-pl.net/standard.php
    >
    > Witam,
    > nalezy do tego dodac ze w marcu wszedl w życie przepis, który mówi, że nie
    > wolno wysyłać komuś ofert via e-mail, jeśli nie wyraził na to zgody. Nie
    > pamiętam niestety, gdzie jest formułka oferty handlowej i szczegółowa
    > interpretacja tego przepisu. Warto jednak poszukać, bo odbiorca
    niechcianej
    > oferty może dopominać sie o odszkodowanie.

    Zdaje się, że masz rację - wygląda, że udzieliłem głupiej rady. W takim
    razie najpier trzeba zapytać odbiorcę, czy chce otrzymać informację wraz z
    prośbą o podanie adresu mejlowego i dopiero po wyraźnej zgodzie można go
    uszczęśliwiać naszymi wspaniałościami.

    http://www.nss.pl/article/articleview/405/4/29/

    Art. 10.
    1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej
    do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w
    szczególności poczty elektronicznej.
    2. Informację handlową uważa się za zamówioną, jeżeli odbiorca wyraził zgodę
    na otrzymywanie takiej informacji, w szczególności udostępnił w tym celu
    identyfikujący go adres elektroniczny.
    3. Działanie, o którym mowa w ust. 1, stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w
    rozumieniu przepisów ustawy, o której mowa w art. 9 ust. 3 pkt 1.

    (punkt 3 - jest to zagrożone grzywną - na wniosek poszkodowanego czyli
    biednego odbiorcy informacji).

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 10. Data: 2003-09-02 17:40:14
    Temat: Re: spam czy oferta?
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    " leszek" w wiadomości news:bj2a3v$72$1@inews.gazeta.pl napisal(a):
    >
    > 2. Informację handlową uważa się za zamówioną, jeżeli odbiorca
    > wyraził zgodę na otrzymywanie takiej informacji, w szczególności
    > udostępnił w tym celu identyfikujący go adres elektroniczny.

    Opublikowany adres e-mail nie moze byc pod ten punkt podpiety? Jak
    interpretowac "w tym celu"?
    1. n...@k...pl
    2. Wszelkie oferty prosze kierowac pod adres j...@a...pl
    Tylko te dwie mozliwosci?



    pozdrawiam
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/
    Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl/

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1