PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zaskarżyć kierownika czy nie?

  • 1. Data: 2006-10-30 00:20:39
    Temat: Zaskarżyć kierownika czy nie?
    Od: "body guard" <r...@w...pl>

    pracuje w firmie ochroniarsiej (umowa o prace)

    zlozylem wypowiedznenie i pracuje do 31 pazdziernika.

    kierownik chce (to raczej wyglada jak przymus i zastraszanie)abym byl
    jeszcze listopad (bo ludzi brakuje a to mnie najmniej interesuje) nawet nie
    tyle ile chce ile straszy mnie, wrecz sa to grozby karalne w stylu : "jak
    przyjade na kontrol to dostaniesz wpierdal i ci jucha poleci" - to byla
    rozmowa telefoniczna, nie nagralem tego bo nie mam takiej mozliwosci w
    telefonie ale chyba teraz wszytskie rozmowy i te komorkowe tez sa chyba
    nagrywane wuec nie bedzie prolemu zeby odtworzyc gdybym podal "tego pana co
    jest kierownikiem - jeszcze jeden dzien" na policje.

    co moze mu grozic za to ze mnie straszy pobiciem ?

  • 2. Data: 2006-10-30 01:18:51
    Temat: Re: Uwolnienie od pracodawcy
    Od: "body guard" <r...@w...pl>

    Użytkownik "body guard" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    co
    > jest kierownikiem - jeszcze jeden dzien" na policje.
    >
    > co moze mu grozic za to ze mnie straszy pobiciem ?

    to pytanie zwiazane oczywiscie z postem glowym

    bo zlozylem 19-go wypoiwedzenie i napiaslem ze do 31 pracuje

    kierownike kwestionuje i chce zebym pracowal jeszcze listopad
    jezeli forma nie wyplacala pratycznie nigdy kas na czs (chyba tylk oraz sie
    zdarzylo ze byla pensja na czs czyli na 10-go) a tak to 15-go 16-go czy w
    ekstremalnych porywach trzeba bylo czekacmiesiac

  • 3. Data: 2006-10-30 14:54:25
    Od: "Funaki" <t...@p...net.TNIJ>

> [...]
    > zdarzylo ze byla pensja na czs czyli na 10-go) a tak to 15-go 16-go czy w
    > ekstremalnych porywach trzeba bylo czekacmiesiac

    Opóźnienie w wypłacie jest wystarczającą podstawą do natychmiastowego
    rozwiązania umowy - bez wypowiedzenia.

  • 4. Data: 2006-10-30 15:49:25
    Od: "rs" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Funaki" <t...@p...net.TNIJ> napisał w wiadomości

    > Opóźnienie w wypłacie jest wystarczającą podstawą do natychmiastowego
    > rozwiązania umowy - bez wypowiedzenia.

    moge podac dla przykladu daty otrzymywania pensji za 2006 r. (w umowie mam
    napisane ze wyplata 10-go kazdego miesiaca)

    za styczen 15-go
    za luty 16-go
    za marzec 13-go
    za kwiecien 10-go (jakie moje bylo zaskoczenie !!)
    za maj 12-go
    za czerwiec 9-go(tu juz wogole surprise !!)
    za lipiec 11-go
    za sierpien 14-go
    za wrzesien 11-go

    chyba to wystarczy zeby moc zwolnic sie w trybie natychmiastowym ?

  • 5. Data: 2006-10-30 16:20:49
    Od: "Łukasz Nysztal" <l...@s...net>

    Użytkownik "Funaki" <t...@p...net.TNIJ> napisał w wiadomości
    > Opóźnienie w wypłacie jest wystarczającą podstawą do natychmiastowego
    > rozwiązania umowy - bez wypowiedzenia.

    Nie jest do konca tak jak to podajesz. Rzeczywiscie nieterminowe placenie
    wynagrodzenia moze stanowic podstawe do natychmiastowego rozwiazania umowy o
    prace, ale pod warunkiem, ze pracodawca nie informuje o przyczynach
    opoznienia lub opoznia wyplate zlosliwie w stosunku do wybranego
    pracownika/pracownikow.
    (Wyrok SN z 5 lipca 2004r).

    Inne orzeczenie odwoluje sie natomiast do tego jak dlugie bylo to opoznienie
    i czy bylo wyjatkowo dokuczliwe dla pracownika.

    --------
    Zapraszam na Forum Prawnikow - www.advokat.com.pl

  • 6. Data: 2006-10-30 18:37:03
    Od: chojny <c...@i...pl>

    Łukasz Nysztal napisał(a):
> [...]
    >
    > Inne orzeczenie odwoluje sie natomiast do tego jak dlugie bylo to opoznienie
    > i czy bylo wyjatkowo dokuczliwe dla pracownika.

    Witam,
    podlacze sie do watku.
    Czy w umowie musi byc zapis odnosnie terminu wyplat, aby przy
    spoznieniach miec mozliwosc rozwiazania umowy z winy pracodawcy?
    KP jakos to reguluje?

    pozdrawiam
    chojny

  • 7. Data: 2006-10-30 20:13:03
    Od: "Łukasz Nysztal" <l...@s...net>

    Info o sposobie, dacie i miejscu wyplaty wynagrodzenia powinno byc ujete w
    tzw. uzupelniajacych informacjach do umowy o prace. Jest to integralna czesc
    umowy.

    -----------
    Zapraszam na Forum Prawników - www.advokat.com.pl

  • 8. Data: 2006-10-30 22:07:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ei5goj$9gu$1@news.task.gda.pl chojny
    <c...@i...pl> pisze:

    > Czy w umowie musi byc zapis odnosnie terminu wyplat, aby przy spoznieniach
    > miec mozliwosc rozwiazania umowy z winy pracodawcy?
    > KP jakos to reguluje?
    Tak, KP to reguluje.

    Jotte

  • 9. Data: 2006-10-31 07:07:41
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    chojny napisał(a):

> [...]
    > Czy w umowie musi byc zapis odnosnie terminu wyplat, aby przy
    > spoznieniach miec mozliwosc rozwiazania umowy z winy pracodawcy?

    Reguluje - nie pozniej niz do 10 dnia nastepnego miesiaca musisz miec
    pieniadze. Oczywiscie mozna wyplacac wczesniej sa firmy ktore wyplacaja
    jeszcze przed koniec poprzedniego miesiaca.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl