PracaGrupypl.praca.dyskusje › wyjatek od reguly?

  • 1. Data: 2006-10-30 10:51:15
    Temat: wyjatek od reguly?
    Od: "1977" <r...@w...pl>

    jezeli pracuje w pewnje formie i w listopadzie mial bym urlop (tzn bym byl
    na wypowiedzenieu miesiaczny,m i wykorzystywal bym zalegly urlop) to czy w
    listopadzie moge sie zwiazac z inna firma umowa o prace czy musze zaczekac
    az ta stara umowa wygasnie?

  • 2. Data: 2006-10-30 11:02:32
    Temat: Re: wyjatek od reguly?
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    1977 napisał(a):
> [...]
    > listopadzie moge sie zwiazac z inna firma umowa o prace czy musze zaczekac

    Zalezy jaka to firma i czy nie miales jakiejs lojalki podpisanej. W
    zasadzie, przez pewien okres pracowalem jednoczesnie w 2 firmach
    odchodzac z jednej do drugiej, umowilem sie na okres przejsciowy na pol
    etatu w kazdej z nich.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2006-10-30 16:08:04
    Od: "Łukasz Nysztal" <l...@s...net>

    Z prawnego punktu widzenia nie ma zadnych zastrzezen, aby w tym samym czasie
    byc zwiazany dwoma umowami o prace u roznych pracodawcow.

    Pozostaje jedynie ryzyko ewentualnego uprawnienia pracodawcy do odwolania z
    urlopu i koniecznosci stawienia sie w pracy.
    ---------
    Zapraszam na Forum Prawników - www.advokat.com.pl

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@n...poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:ei4m4a$7h7$1@news.onet.pl...

  • 4. Data: 2006-10-31 00:46:44
    Od: "rs" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Łukasz Nysztal" <l...@s...net> napisał w wiadomości

    > Pozostaje jedynie ryzyko ewentualnego uprawnienia pracodawcy do odwolania
    > urlopu i koniecznosci stawienia sie w pracy.

    ciekawi mnie to w jakich okolicznosciach pracodawca moze odwolac urlop
    pracownika i zazadac aby stawil sie do pracy?

    nie wirzylem w to ale teraz wirze bo ostatnio slyszalem o takim przykladzie
    : pewna osoba pracujaca w markecie typu chyba AS MARKET poszla na urlop po
    czy po paru dniach sie dowiedziala ze nie ma urlopu i ze ma sie stawic do
    pracy...

    troche to godzi w prawa pracownika no ale takie prawo pracy (nie wiem ale w
    tym przypadku "ustawione" pod pracodawce...)

  • 5. Data: 2006-10-31 07:10:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    rs napisał(a):
> [...]
    >
    > troche to godzi w prawa pracownika no ale takie prawo pracy (nie wiem ale w
    > tym przypadku "ustawione" pod pracodawce...)

    Z drugiej strony kij ma 2 konce, bo przerwany urlop przysluguje w
    calosci ponownie, a i pracodawca musi pokryc koszty wczesniejszego
    naszego powrotu z urlopu (oplacic przelot/przejazd, oraz ew
    odszkodowania z racji na oplacone przez nas wczasy)

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 6. Data: 2006-10-31 10:37:39
    Od: "rs" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@n...poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:ei6stc$t87$2@news.onet.pl...

> [...]
    > naszego powrotu z urlopu (oplacic przelot/przejazd, oraz ew
    > odszkodowania z racji na oplacone przez nas wczasy)

    gorzej jak ktos musial by przerwac urlop na ,alediwach albo karaibach...
    wspolczuje wtedy takiemu p[racodawcy
    wtedy chyba lepiej zatrudnic nowego pracownika na umowe zlecenie niz
    przerywac urlop tamtemu...

  • 7. Data: 2006-10-31 11:11:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    rs napisał(a):
> [...]
    > wspolczuje wtedy takiemu p[racodawcy
    > wtedy chyba lepiej zatrudnic nowego pracownika na umowe zlecenie niz

    Dlatego przerywac urlop powinno sie jedynie wtedy gdy jest to na prawde
    sytuacja awaryjna.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 8. Data: 2006-11-02 01:33:30
    Od: m...@g...com

    rs wrote:

> [...]
    >
    > troche to godzi w prawa pracownika no ale takie prawo pracy (nie wiem ale
    > w tym przypadku "ustawione" pod pracodawce...)

    Żeby pracownika odwołać z urlopu, to trzeba go o tym powiadomić. A każdy
    pracownik ma prawo po prostu odciąć się skutecznie od świata.

    p. m.

  • 9. Data: 2006-11-04 00:25:11
    Od: "rs" <r...@w...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Żeby pracownika odwołać z urlopu, to trzeba go o tym powiadomić. A każdy
    > pracownik ma prawo po prostu odciąć się skutecznie od świata.

    dokladnie
    wiec najlepiej nie podawac komorek itp.
    wogole najlepiej jak ktos nie ma ani stacjonarnego alno kom wtedy odcina sie
    zdecydowanieod swiata i pracodawca nie ma wtedy kontaktu z nim tylko ze czy
    istnieja tacy ludzie co nie maja ani stacjonarnego ani kom ...??

  • 10. Data: 2006-11-04 10:49:58
    Od: m...@g...com

    rs wrote:
    [...]
> [...]
    > zdecydowanieod swiata i pracodawca nie ma wtedy kontaktu z nim tylko ze
    > czy istnieja tacy ludzie co nie maja ani stacjonarnego ani kom ...??

    Jeżeli wyłączę komórkę, to wtedy nie mam ani stacjonarnego, ani komórki.

    p. m.