PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zasiłek i co dalej ?????

  • 1. Data: 2002-09-10 15:54:18
    Temat: Zasiłek i co dalej ?????
    Od: "Andrzej" <b...@p...onet.pl>

    Witam !!!!!

    Może ktos na grupie odpowie mi :

    Zostalem zwolniony z przyczyn zakladu ( likwidacja ).
    Przepracowałem w tym zakladzie 25 lat i 6 miesiecy( wszystkie lata w
    warunkach szkodliwych ),teraz pobieram zasilek w wysokosci 120 % przez 12
    m-cy.Co bedzie jezeli nie znajde pracy do konca mego zycia a takie sa realia
    ???
    Chodzi mnie o to że majac tyle lat stazu ( 25,6 ) plus 12 m-cy zasilek to
    kiedy na terazniejsze przepisy nabede prawa do emerytury i czy wogole nabede
    cos jakies uprawniena ewent. jakie ???
    Wiem ze bede mial uprawnienia ale do odwiedzania CARITASU ale nie o to mi
    chodzi ( tam powinni chodzic ci co doprowadzili kraj do bankructwa ).
    Pozdr Andrzej

  • 2. Data: 2002-09-11 06:45:16
    Temat: Re: Zasiłek i co dalej ?????
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Andrzej" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam !!!!!

    Ile masz lat życia i łącznie lat pracy we wszystkich zakladach w których
    pracowaleś???

    Wiesiek

  • 3. Data: 2002-09-11 07:32:18
    Od: "Andrzej" <b...@p...onet.pl>

    Mam 42 lata życia i przepracowalem wszystkiego razem Mam udokumentowane 25
    lat 6 m-cy teraz jutro odbiore 5 zasilek 120%.
    Użytkownik "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> napisał w
    wiadomości news:almoo0$h8q$1@news.tpi.pl...

  • 4. Data: 2002-09-11 07:47:32
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    > Mam 42 lata życia i przepracowalem wszystkiego razem Mam udokumentowane 25
    > lat 6 m-cy teraz jutro odbiore 5 zasilek 120%.

    Masz tylko trzy wyjścia:
    1. Znajdziesz pracę.
    2. Renta ze względu na stan zdrowia.
    3. Opieka społeczna po zakończeniu pobierania zasilku dla bezrobotnych.

    Przykro mi, ale nie masz żadnych innych możliwości (jesteś za młody).

    Pozdrawiam
    Wiesiek

  • 5. Data: 2002-09-11 07:47:32
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

  • 6. Data: 2002-09-11 08:24:31
    Od: k...@p...onet.pl

    > Użytkownik "Andrzej" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Masz tylko trzy wyjścia:
    > 1. Znajdziesz pracę.

    > Przykro mi, ale nie masz żadnych innych możliwości (jesteś za młody).

    Az mnie zmrozilo:(((
    mam prawie tyle lat. staz pracy 14, zaliczone nie 1 a 8 zakladow pracy w tym
    czasie..przy kompletnie nieprzydatnym w prazy zawodowej kierunku studiow.a tu
    slysze zasilki, opieki spoleczne....
    Cos przeciez przez te 25 lat pracy sie nauczyles, jakies atuty zawodowe musza
    byc. Doswiadczenie w kazdej pracy sie liczy. Posty piszesz sensownie, to
    znaczy, ze i z pracodawca sie dogadasz. Przedstawiaj wiek jako atut, a nie jak
    jakas wade.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-09-11 08:29:48
    Od: "Andrzej" <b...@p...onet.pl>

    Tak tylko ja mieszkam w Grudziądzu gdzie poszukanie pracy graniczy z cudem a
    najlepsza firma jest w Grudziądzu CARITAS bo jka kiedys wydawali 400 obiadow
    to teraz dochodzi do 1300 obiadow oto znak czasu.
    Ale moje pytanie jest jak bym nic nie znalazl do konca zycia to jakie mam
    szanse kiedy i w jakim wieku przeciez 26 lat pracy do czegos chyba uprawnia
    ??????

  • 8. Data: 2002-09-11 08:50:24
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > szanse kiedy i w jakim wieku przeciez 26 lat pracy do czegos chyba uprawnia

    pan Wronowicz ci fachowo odpowiedzial. Nie ma szans, chyba, ze renta zdrowotna
    jakas. w warunkach szkodliwych zadnych przewleklych schorzen przez cwierc wieku
    nie nabyles?

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 9. Data: 2002-09-11 09:49:56
    Od: "Andrzej" <b...@p...onet.pl>

    Chyba sie nie rozumiemy skoro przepracowalem 25,6 lat i nie znajde pracy to
    jest jakis wiek kiedy idzie sie na emeryture i trzeba sie wykazac jakims
    stazem np zolnierze i podobne grupy zawodowe moga juz przejsc na emeryture
    40% po 15 latach pracy. ja mam 25,6 lat stazu to np od ilu lat nabede prawo
    do emerytury i ile musze miec przepracowane ogólem lat aby cokolwiek nabyć.

    Użytkownik "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> napisał w
    wiadomości news:almsb6$7a2$1@news.tpi.pl...

  • 10. Data: 2002-09-11 11:11:35
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > do emerytury i ile musze miec przepracowane ogólem lat aby cokolwiek nabyć.

    Tu masz konkretniej.
    http://www.infor.pl/serwis.html?serwis=02&P180=I02.2
    002.171.000002400&krok=A

    Przy obecnym stazu pracy to musialbys chyba czekac do 63 roku zycia. Inne
    przyklady sa rowniez przytoczone.

    Pozdrawiam
    krzysztof