PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zasilek dla bezrobotnych - pytanie

  • 1. Data: 2003-01-17 07:48:20
    Temat: Zasilek dla bezrobotnych - pytanie
    Od: "Piotr Czarnocki" <p...@p...onet.pl>

    Witam!
    Mam takie pytanie: czy istenieje jakis okreslony czas, w ktorym nalezy
    zglosic sie do UP po zasilek po utracie posady? W przypadku mojej zony bylo
    to po prostu zakonczenie umowy podpisanej na czas okreslony.

    Dzieki za odpowiedz
    /PC

  • 2. Data: 2003-01-17 11:22:26
    Temat: Re: Zasilek dla bezrobotnych - pytanie
    Od: "QLmenn" <j...@s...where>

    witam:)

> [...]
    bylo
    > to po prostu zakonczenie umowy podpisanej na czas okreslony.

    w zasadzie jest to 5 dni :) wiec niech sie spieszy :)

    AFAIK w dodatku, zasilek jest przesuniety o 3 miesiace (przez pierwsze 3
    miesiace go nie ma), jesli wypowiedzial prace pracownik lub zostalo zawarte
    "porozumienie stron".

    pzdr:)
    QLmenn

  • 3. Data: 2003-01-17 14:33:52
    Od: "Ela" <e...@w...pl>

    Użytkownik "QLmenn" <j...@s...where> napisał w wiadomości
    > witam:)

    > bylo

    Oto co mówią przepisy o prawie do zasiłku"
    "Prawo do zasiłku przysługuje bezrobotnemu po upływie 7 dni od dnia
    zarejestrowania się w Urzędzie jeżeli w okresie 18 m-cy poprzedzających
    dzień zarejestrowania, łącznie przez okres co najmniej 365 dni:

    ¨ był zatrudniony i osiągał wynagrodzenie w kwocie co najmniej
    najniższego wynagrodzenia; w okresie tym nie uwzględnia się okresów
    urlopów bezpłatnych trwających łącznie dłużej niż 30 dni,

    ¨ wykonywał prace na podstawie umowy agencyjnej lub umowy zlecenia
    jeżeli podstawę wymiaru składki na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy
    stanowiła kwota wynosząca co najmniej najniższe wynagrodzenie,

    ¨ wykonywał pracę na podstawie umowy o pracę nakładczą, jeżeli osiągał z
    tego tytułu dochód w wysokości co najmniej najniższego wynagrodzenia,

    ¨ podlegał ubezpieczeniu społecznemu lub zaopatrzeniu emerytalnemu z
    tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności lub współpracy, jeżeli
    podstawę wymiaru składki na ubezpieczenie społeczne lub zaopatrzenie
    emerytalne i Fundusz Pracy stanowiła kwota wynosząca co najmniej najniższe
    wynagrodzenie,

    ¨ wykonywał pracę w okresie tymczasowego aresztowania lub odbywania kary
    pozbawienia wolności, jeżeli podstawę wymiaru składki na ubezpieczenie
    społeczne i Fundusz Pracy stanowiła kwota co najmniej najniższego
    wynagrodzenia,

    ¨ wykonywał prace w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub w spółdzielni
    kółek rolniczych, będąc członkiem tej spółdzielni, jeżeli podstawę wymiaru
    składki na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy stanowiła kwota co
    najmniej najniższego wynagrodzenia,

    ¨ opłacał składkę na Fundusz Pracy w związku z zatrudnieniem za granicą
    u pracodawcy zagranicznego,

    ¨ był zatrudniony za granicą i przybył do Rzeczpospolitej Polskiej jako
    repatriant.

    Do wymaganego okresu 365 dni zalicza się również, okresy:

    . zasadniczej i nadterminowej służby wojskowej, przeszkolenia wojskowego
    absolwentów szkół wyższych, służby wojskowej pełnionej w charakterze
    kandydata na żołnierza zawodowego, ćwiczeń wojskowych, okresowej służby
    wojskowej oraz zasadniczej służby w obronie cywilnej i służby zastępczej,

    . prawo do zasiłku przysługuje również bezrobotnym zwolnionym po odbyciu
    zasadniczej służby wojskowej jeżeli okres jej odbywania wynosił co najmniej
    350 dni

    . urlopu wychowawczego, udzielonego na podstawie odrębnych przepisów,

    . pobierania renty z tytułu niezdolności do pracy, renty szkoleniowej,
    świadczenia rehabilitacyjnego oraz przypadające bezpośrednio po ustaniu
    zatrudnienia, wykonywania albo zaprzestania prowadzenia pozarolniczej
    działalności - okresy pobierania zasiłku chorobowego, macierzyńskiego lub
    opiekuńczego, jeżeli podstawę wymiaru tych zasiłków stanowiła kwota w
    wysokości co najmniej najniższego wynagrodzenia,

    . okresy nie wymienione wyżej, za które opłacana była składka
    ubezpieczeniowa, jeżeli podstawę wymiaru składki stanowiła kwota wynosząca
    co najmniej najniższe wynagrodzenie, okres, za który przyznano odszkodowanie
    z tytułu niezgodnego z przepisami rozwiązania przez pracodawcę stosunku
    pracy oraz okres za który wypłacono pracownikowi odszkodowanie z tytułu
    skrócenia okresu wypowiedzenia umowy o pracę,

    . okres pracy za granicą jeżeli opłacona była składka na Fundusz Pracy.

    Prawo do zasiłku przysługuje także bezrobotnym zwolnionym z zakładów
    karnych i aresztów śledczych, zarejestrowanych w okresie 30 dni od dnia
    zwolnienia, jeżeli suma okresów zatrudnienia, o których mowa wyżej
    przypadających w okresie 18 m-cy przed ostatnim rozbawieniem wolności oraz
    wykonywania pracy w okresie pozbawienia wolności, wynosiła co najmniej 365
    dni."

    Pozdrawiam

    Ela

  • 4. Data: 2003-01-20 11:47:44