PracaGrupypl.praca.dyskusje › RP7 - [długie]

  • 1. Data: 2003-01-16 21:16:12
    Temat: RP7 - [długie]
    Od: __Stanisław__ <e-mail: w-aw@wp.pl>

    Pracowałem w Polar SA [aktualnie pod amerykańskim Whirpool]. Czterokrotnie
    próbowałem załatwić wyliczenie kapitału początkowego do emerytury. Za
    każdym razem wskazywano mi co powinnienem jeszcze zrobić [ksero i inne
    drobiazgi]....Na jesień [2002] zostałem zwolniony na zasadzie redukcji. Dwa
    miesiące przed upływem okresu wypowiedzenia zażądałem dokończenia
    formalności. Odpowiedziano mi , iż nie jestem pracownikiem i dlatego mam te
    formalności załatwić sam w ZUS-ie.. Sprostowałem iż jestem pracownikiem.
    Wtedy zakomunikowali mi , iż dostali z ZUS-u polecenie , aby zwalnianych
    pracowników nie rozliczać [?] . Odpuściłem sobie awantury i nie próbowałem
    forsować swoich racji.
    Aktualnie postanowiłem się rozliczyć sam , jak sugerował mi Polar. Przed
    chwilą znajomy [też zredukowany] powiadomił mnie, iż na RP7 kazano mu
    wypełnić drukowaną prośbę, a następnie oświadczyli iż mają rok czasu na
    załatwienie tej sprawy ; że jest ich mało bo zakład poredukował stanowiska ;
    i że najprawdopodobniej ZUS wydłuży [?] terminy i dlatego nie ma się czego
    obawiać [?].
    Jestem mocno zbulwersowany sytuacją. Co Wy o tym sądzicie i co mi
    radzicie ? Teraz Polar ma do 27 stycznia urlop kolektywny i sam nie wiem jak
    dalej działać najrozsądniej.

    Stan

    PS
    Wszystkich redukowanych pracowników , którym Polar odmówił [przed
    zwolnieniem] rozliczenia z ZUS-em kapitału początkowego proszę o kontakt.