PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zasiłek chorobowy (płatny przez ZUS)

  • 1. Data: 2005-02-28 10:04:56
    Temat: Zasiłek chorobowy (płatny przez ZUS)
    Od: "Zuzia" <z...@e...ath.cx>

    Witam,

    mam pytanie w związku z przeczytanym artykułem:
    http://krapkowice.net/kurier,art,id_2922.

    Czy mogę przez to rozumieć, że jeżeli teraz mam miesięczny okres
    wypowiedzenia (likwidacja stanowiska pracy), to jeśli moje zwolnienie
    lekarskie się przeciągnie poza okres wypowiedzenia to ZUS będzie mi płacił
    80% stawki dotychczasowego wynagrodzenia?
    A co w takim wypadku zrobić z zarejetrowaniem się w UP, gdzie będzie mi
    przysługiwał półroczny zasiłek dla bezrobotnych. Czy po okresie choroby -
    nawet kilkumiesięcznej - będę nadal to prawo miała?
    Acha i komu zwolnienie lekarskie po ustaniu stosunku pracy przesyłać, byłemu
    pracodawcy czy bezpośrednio do ZUS?
    Za każdą podpowiedź z góry serdecznie dziękuję.
    Zuzia

  • 2. Data: 2005-02-28 10:43:34
    Temat: Re: Zasiłek chorobowy (płatny przez ZUS)
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Zuzia" <z...@e...ath.cx> napisał w wiadomości
> [...]
    > lekarskie się przeciągnie poza okres wypowiedzenia to ZUS będzie mi
    płacił
    > 80% stawki dotychczasowego wynagrodzenia?

    Tak.

> [...]
    choroby -
    > nawet kilkumiesięcznej - będę nadal to prawo miała?

    Prawdopodobnie tak, okres choroby wliczy się do 365 dni w ostatnich 18
    miesiącach. Zarejestrować się w UP dopiero po zakończeniu pobierania
    zasiłku chorobowego.

    > Acha i komu zwolnienie lekarskie po ustaniu stosunku pracy
    przesyłać, byłemu
    > pracodawcy czy bezpośrednio do ZUS?

    Pierwsze zwolnienie byłemu pracodawcy, następne do "swojego" oddziału
    ZUS (najlepiej po uzgodnieniu z pracodawcą, który wystawia dla ZUS
    zaświadczenie o zarobkach).

    wa

  • 3. Data: 2005-03-01 19:10:59
    Od: "Zuzia" <z...@e...ath.cx>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    [ciach]
    > Pierwsze zwolnienie byłemu pracodawcy, następne do "swojego" oddziału
    > ZUS (najlepiej po uzgodnieniu z pracodawcą, który wystawia dla ZUS
    > zaświadczenie o zarobkach).

    Dzięki za radę, ale obawiam się, że z moim "obecnym" jeszcze pracodawcą to
    raczej nie przejdzie.

    > Pozdrawiam
    >
    > --
    > wa