PracaGrupypl.praca.dyskusje › Tłumacz - Tłumaczenie

  • 1. Data: 2005-02-27 22:24:48
    Temat: Tłumacz - Tłumaczenie
    Od: "mikeesz" <m...@p...onet.pl>

    Wiem że to nie jest pl.praca.szukana ale... może tutaj
    Szukam pracy pracy (kokretnej) Nawet na budowlana może być (Kraków)
    Nie pełne wyższe wykształcenie (Architektura) studia przerwane powodu wyjazdu.
    Jestem Dekorator wnętrz.

    Władam biegle j. polskim i j. węgierskim.
    Posiadam dobrą znajomość j. serbskiego i j. chorwackiego oraz
    podstawową j. angielskiego. Mam stały dostęp do Internetu. Poszukuję pracy -
    najchętniej jako tłumacz. Pomogę również wyszukać zagranicznych partnerów w
    krajach UE (Węgry, Serbia i Czarnogóra, Chorwacja, Polska).
    PS. Tylko poważne oferty..
    m...@f...com.pl

  • 2. Data: 2005-02-27 22:30:10
    Temat: Re: Tłumacz - Tłumaczenie
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    On 27 Feb 2005 23:24:48 +0100, mikeesz wrote:

> [...]
    > najchętniej jako tłumacz. Pomogę również wyszukać zagranicznych partnerów w
    > krajach UE (Węgry, Serbia i Czarnogóra, Chorwacja, Polska).

    Sześć błędów interpunkcyjnych, osiem gramatycznych/składniowych. A pewnie
    kilka przegapiłem.

    To jest ,,biegła znajomość języka polskiego''...?!?

    --
    Jarek Hirny
    http://hell.pl/agnus/

    Better to be deprived of food for three days, than tea for one.

  • 3. Data: 2005-02-27 22:32:00
    Od: "antyspam" <s...@W...ijeszczejedna.neostrada.pl>

    > Szukam pracy pracy (kokretnej)
    > w krajach UE (Węgry, Serbia i Czarnogóra, Chorwacja, Polska).

    Spróbuj może w Serbii i Chorwacji - bardzo się ucieszą, że dzięki Tobie są
    już w UE i na pewno w ramach podziękowania zaoferują Ci pracę....

    P.S. A ten tłumacz to potrzebny jest chyba Tobie...

  • 4. Data: 2005-02-28 18:43:51
    Od: "atupaj" <a...@p...fm>

    > Sześć błędów interpunkcyjnych, osiem gramatycznych/składniowych. A pewnie
    > kilka przegapiłem.
    >
    > To jest ,,biegła znajomość języka polskiego''...?!?

    ależ się czepiacie! miałam okazję posłuchać tłumacza p. Gerharda Schroedera,
    który tłumaczył go na j. polski - zapewniam, tez się błędy zdarzały...a
    przecież członek delegacji rządowej. Polski to trudny język, a biura tłumaczeń
    dysponują osobami wykonującymi korektę tłumaczeń - najczęściej native
    speakerami...zasada jest taka, że powinno się tłumaczyć na swój język ojczysty -
    inaczej zawsze jest się skazanym na popełnianie błędów.

    pozdrawiam serdecznie

  • 5. Data: 2005-03-01 09:23:23
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-02-28, atupaj <a...@p...fm> wrote:
    > ależ się czepiacie! miałam okazję posłuchać tłumacza p. Gerharda Schroedera,
    > który tłumaczył go na j. polski - zapewniam, tez się błędy zdarzały...a
    > przecież członek delegacji rządowej.

    Tłumaczenie "na żywo" to jednak _odrobinę_ co innego... Miałem
    "przyjemność" spróbować kilka lat temu. To jest naprawdę wyższa
    szkoła jazdy.

    > zasada jest taka, że powinno się tłumaczyć na swój język ojczysty -
    > inaczej zawsze jest się skazanym na popełnianie błędów.

    Nie zgodzę się - tłumacząc z A na B wystarczy, że A zna się "good"
    (w sensie rozumienia bez namysłu, czy sięgania do słownika), a B -
    na tyle dobrze, że się "myśli" w tym języku (czyli pewnie "fluent").
    No i oczywiście konieczna jest znajomość dziedziny w której trzeba
    się poruszać :)

    PS. Mi czasem prościej jest napisać coś po angielsku niz po polsku...

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 6. Data: 2005-03-01 10:09:22
    Temat: Te odpowiedzi są złośliwe
    Od: "abc" <p...@o...pl>

    To wytykanie błędów jest zwyczajną złośliwością.

    Podaj ten wegierski itp w temacie, to może ktoś się zainteresuje.

  • 7. Data: 2005-03-01 11:27:35
    Od: "Mir" <m...@p...onet.pl>

    Pomogę również wyszukać zagranicznych partnerów w
    > krajach UE (Węgry, Serbia i Czarnogóra, Chorwacja, Polska).

    A czy masz jakieś konkretne kontakty w tych krajach, czy tylko wyszukasz coś z
    racji znajomości języka? Jeśli to pierwsze i dotyczy szeroko rozumianej branży
    motoryzacyjnej to jestem zainteresowany sprzedażą na tamte rynki. Szczegóły
    możemy dogadać na priv.

  • 8. Data: 2005-03-01 11:35:23
    Temat: Re: Te odpowiedzi są złośliwe
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: abc [1 Mar 2005 11:09:22 +0100]:

    > Podaj ten wegierski itp w temacie, to może ktoś się zainteresuje.

    Jeszcze wieksza na to szansa bedzie, jesli ogloszenie
    pojawi sie na _odpowiedniej_ grupie. Nie na tej.

    Kira

  • 9. Data: 2005-03-02 13:44:00
    Od: "atupaj" <a...@p...fm>

    Schroedera,

    > Tłumaczenie "na żywo" to jednak _odrobinę_ co innego... Miałem
    > "przyjemność" spróbować kilka lat temu. To jest naprawdę wyższa
    > szkoła jazdy.
    no oczywiście, ze tak. Ale nawet jeśli siedzi się nad tekstem i szlifuje każde
    zdanie - jako nie native speakerowi zawsze może się coś przydarzyć...i dodam
    raz jeszcze: j. polski jest naprawdę trudnym językiem deklinacyjnym.

    > Nie zgodzę się - tłumacząc z A na B wystarczy, że A zna się "good"
    > (w sensie rozumienia bez namysłu, czy sięgania do słownika), a B -
    > na tyle dobrze, że się "myśli" w tym języku (czyli pewnie "fluent").
    oczywiście, że tak. Tyle że rzadko kto zna 2 języki na tym poziomie.
    Niemieckiego uczę się ponad 10 lat, kiedy mówię, nie tłumaczę w głowie zdań -
    myślę w j. docelowym...ale lepiej tłumaczę z niem. na pol. - przede wszystkim
    szybciej, ponieważ moim naturalnym systemem językowym jest polski. Tylko jeżeli
    komuś udało się nauczyć języka przed 10 (a może nawet 8) rokiem życia - więc
    przed granicą określającą koniec naturalnego przyswajania systemu językowego
    (nie poprzez analogię z innym systemem), może poszczycić sie fluency w więcej
    niż jednym języku. Zasada w teorii translatoryki jest więc taka, że powinno się
    tłumaczyć na swój system ojczysty. oczywiście w praktyce bywa różnie...ale
    raczej rzadko będzie tak, że native speaker (na odpowiednim poziomie
    wykształcenia oczywiście:) weźmie tłumaczenie obcokrajowca na jego język i nie
    popoprawia co najmniej kilku rzeczy, które tłumaczowi wydały się święcie
    poprawne...

    > No i oczywiście konieczna jest znajomość dziedziny w której trzeba
    > się poruszać :)
    ano bez dwóch zdań :-) szczególnie w j. docelowym...

    at
    pzdr

  • 10. Data: 2005-03-02 15:01:56
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-03-02, atupaj <a...@p...fm> wrote:
    > Ale nawet jeśli siedzi się nad tekstem i szlifuje każde zdanie - jako
    > nie native speakerowi zawsze może się coś przydarzyć...i dodam raz
    > jeszcze: j. polski jest naprawdę trudnym językiem deklinacyjnym.
    ^^
    Zgadza się. Ale właśnie dlatego od pewnego poziomu znajomości języka
    "nie-native English speaker" ma nawet większe szanse na zrobienie błędu
    po polsku niż po angielsku :)

> [...]
    > zdań - myślę w j. docelowym...ale lepiej tłumaczę z niem. na pol. -
    > przede wszystkim szybciej, ponieważ moim naturalnym systemem językowym

    Oczywiście że lepiej :) Ale chodzi o to, czy tłumaczenie jest _dobre_
    a nie o to od czego jest _lepsze_.
    Daniel