PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy to ogloszenie jest zgodne z kodeksem pracy?

  • 1. Data: 2005-02-27 13:44:03
    Temat: Czy to ogloszenie jest zgodne z kodeksem pracy?
    Od: "kromek" <kromek@bez_maila.pl>

    Witam
    Mam nastepujace pytanie, czy ponizsze ogloszenie jest
    zgodne z kodeksem pracy (lub sugeruje lamanie prawa pracy):

    http://tinyurl.com/4nwdb

    W szczegolnosci interesuje mnie takie stwierdzenie:

    "
    Generalnie potrzebuję (nie oszukujmy się) tytana pracy. kogos kto bedzie
    zasuwał 10-15 godzin na dobę. Płacimy pensję podstawową (ok 800) zł i
    prowizję 10% po przekroczeniu 10 tys. obrotu.
    "

    Wydaje mi sie, ze przyszly pracodawca juz na wstepie uprzedza pracownika
    o tym, ze lamane bedzie prawo pracy- w szczegolnosci 40 godzinny czas pracy.
    Moje watpliwosci budzi tez brak klauzuli o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych.
    Co o tym myslicie?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-02-27 13:44:16
    Temat: Re: Czy to ogloszenie jest zgodne z kodeksem pracy?
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    kromek (news:cvsio0$4ue$1@korweta.task.gda.pl)
    Napisał(a):

> [...]
    > pracy. Moje watpliwosci budzi tez brak klauzuli o zgodzie na
    > przetwarzanie danych osobowych. Co o tym myslicie?

    Ustalają ci nienormowany czas pracy i pracujesz kiedy chcesz i ile chcesz...

    R.

  • 3. Data: 2005-02-27 13:51:20
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "kromek" <kromek@bez_maila.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracy.
    > Moje watpliwosci budzi tez brak klauzuli o zgodzie na przetwarzanie danych

    Widze, ze flame war z Eulalka z trojmiasta i mordpliku az tu siegnal.

    Jest to ok, jesli - jak powiedzial Robert - jest po prostu nienormowany czas
    pracy. Natomiast pisac, ze sie wymaga klauzuli, tez nie trzeba. Karalne jest
    jedynie (teoretycznie) skontaktowanie sie z kims, kto nadeslal aplikacje nie
    zamieszczajac formulki - bo wtedy sie przetwarza dane osobowe bez zgody
    wlasciciela. Nie zamieszczenie uwagi o wymaganiu klauzuli moze spowodowac
    jedynie to, ze z ludzmi, ktorzy sami z siebie jej nie zamieszcza, firma sie
    nie skontaktuje lub ze firma zlamie prawo, jesli sie z takimi skontaktuje,
    jednak samo w sobie sprzeczne z prawem nie jest.

    I.

  • 4. Data: 2005-02-27 15:20:33
    Od: Robert Sander <r...@o...pl>

    Immona napisał(a):

> [...]
    > nie skontaktuje lub ze firma zlamie prawo, jesli sie z takimi skontaktuje,
    > jednak samo w sobie sprzeczne z prawem nie jest.

    Jest 3 opcja - firma stwierdzi, ze to iz ktos przyslal aplikacje
    oznacza (w domysle), ze moze sie z nim skontaktowac.

    Robert

  • 5. Data: 2005-02-28 11:35:09
    Od: "Jacek J" <[wykasowac]jcsjacekj@[wykasowac]tlen.pl>

    Heya !

    Po pierwsze, kodeks pracy nie zajmuje się ogłoszeniami i sprawdzanie czegość
    co jest napisanie ogłoszeniu nie jest ich zadanie.

    A ogłoszenie jest typowe dla PH (przedstawicieli handlowych) ... minimalna
    pensja a duża premia (procentowa).

    Przestępstwo będzie wtedy gdy np: pracodawca podsunie Ci umowę o pracę, na
    pełen etat za 800 zl i będzie kazał pracować 15h.

    Ale tutaj jest praca dla handlowaców - jak nie "wykręcisz" sprzedaży - to po
    kilku miesiącach cię zwolnią.

    Jeśli np. podpiszą umowę firma-fima (fakrua) za 800 zl + 10% prowizji, to
    jest wszystko legalne.
    Wtedy pracujesz ile uważasz ... (tzn. tyle ile chcesz zarobić).

  • 6. Data: 2005-02-28 22:15:40
    Od: "Rafal" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Sander" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jest 3 opcja - firma stwierdzi, ze to iz ktos przyslal aplikacje
    > oznacza (w domysle), ze moze sie z nim skontaktowac.

    I to jest prawidłowa odpowiedż. Aby przetwarzać czyjeś dane, potrzebna jest
    nie tyle zgoda explicit, co uzasadniony cel. Jeśli w odpowiedzi na
    ogłoszenie o pracę nadsyłasz zgłoszenie, to jest raczej oczywiste że nie po
    to aby tym papierem kierownik sobie d...ę wycierał, tylko po to aby ktoś się
    z tobą skontaktował w celu pracy. Chyba że explicit napiszesz: "nie
    kontaktować się, sam przyjdę albo zadzwonię..."

  • 7. Data: 2005-02-28 23:10:30
    Od: "kromek" <kromek@bez_maila.pl>

    Użytkownik "Jacek J" <[wykasowac]jcsjacekj@[wykasowac]tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest wszystko legalne.
    > Wtedy pracujesz ile uważasz ... (tzn. tyle ile chcesz zarobić).

    No zaraz, zaraz:
    1)Prawo pracy przewiduje 40 godzinny tydzien pracy.
    2)Prawo pracy przewiduje 48 godzinny tydzien pracy razem z nadgodzinami

    Z ogloszenia jasno wynika ze czas pracy potencjalnego pracownika bedzie wynosil:
    "
    Generalnie potrzebuję (nie oszukujmy się) tytana pracy. kogos kto bedzie
    zasuwał 10-15 godzin na dobę
    "
    czyli:
    od /5dni x10h=50h/ do /5dni x 15h= 75h/ (pieciodniowy tydzien pracy= 50-75 godzin
    tygodniowo)
    od /6dni x10h=60h/ do 6dni x 15h=90h (szesciodniowy tydzien pracy= 60- 90 godzin
    tygodniowo)

    Czy kodeks/prawo pracy przewiduje wykorzystywanie pracownika przez 50- 90 godzin w
    tygodniu?
    W odpowiedzi prosze o podanie konkretnego paragrafu z aktualnego kodeksu/prawa pracy!

  • 8. Data: 2005-03-01 13:26:32
    Od: "Jacek J" <[wykasowac]jcsjacekj@[wykasowac]tlen.pl>

    Wszystkie normy godzinowe które podałeś są prawdą i są obowiązujące. Ale

    PRZY ZATRUDNIENIU PRACOWNIKA W FORMIE UMOWY O PRACĘ

    W ogłoszeniu które jest źródłem tego postu, nic nie pisze o formie
    zatrudnienia.
    IMHO przestępstwo/wykroczenie pracodawcy nastąpi wtedy jak zatrudni na umowę
    o pracę (np. na cały etat) i nastąpi przekroczenie tych normy (40, 48
    godzin), albo wystąpi praca w nadgodzinach za które nie nastąpi wypłata.

    W/g mnie umieszczenie samego ogłoszenia to nie jest przestępstwo. Powiem
    więcej lepiej jak się z góry mówi "u nas trzeba pracować 12h", niż mówić na
    interview że "jest spokojnie 6-7 godzin roboty", a potem okaże się, że
    trzeba zapier.... 10-12h.
    To się nazwa "gra w otwarte karty".

  • 9. Data: 2005-03-03 22:26:44
    Od: "kromek" <kromek@bez_maila.pl>

    > Wszystkie normy godzinowe które podałeś są prawdą i są obowiązujące. Ale
    >
    > PRZY ZATRUDNIENIU PRACOWNIKA W FORMIE UMOWY O PRACĘ

    E..., chyba mocno zawezasz problem?
    Merytorycznie:
    - Kodeks pracy dopuszcza maksymalnie: 40-48h tydzien pracy(to juz ustalilismy).
    - Kodeks pracy dokladnie definiuje zakres, w ktorym obowiazuje,cytat:
    -- Kodeks pracy określa prawa i obowiązki pracowników i pracodawców.
    -- Pracownikiem jest osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę, powołania,
    wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o
    pracę.
    -- Pracodawcą jest jednostka organizacyjna, choćby nie posiadała osobowości
    prawnej, a także osoba fizyczna, jeżeli zatrudniają
    one pracowników.
    Rozumiem przez to, ze praca ktora oferuje sie w ogloszeniu:
    http://tinyurl.com/4nwdb
    Jest niezgodna z obowiazujacym prawem.

  • 10. Data: 2005-03-04 13:41:07
    Od: Artur Czeczko <a...@c...mrowisko.one.pl>

    kromek wrote:

> [...]
    > -- Pracownikiem jest osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę, powołania,
    wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o

    Ale nie ma tu umowy-zlecenia, umowy o dzieło ani po prostu współpracy
    dwóch firm.

    Pozdrawiam,
    Artur