PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zasady umieszczania ogloszen na p.p.o

  • 1. Data: 2003-12-11 16:17:09
    Temat: Zasady umieszczania ogloszen na p.p.o
    Od: "sp6mlz" <s...@p...onet.pl>

    Witam!

    Sporo dyskusji bylo na temat tych zasad (FAQ).
    Czy w tej chwili rzeczywiście Moderatorzy odstąpili od podawania
    nazwy firmy?

    Dzisiejsze ogloszenie "programista progres / Wroclaw" (pisownia
    oryginalna :-) ) oraz wczorajsze "programista / Wroclaw" nie zawiera
    wielu informacji niezbędnych (ok - tylko IMHO).

    Proszę tylko o odpowiedź typu - "tak teraz będzie" lub "pomyłka".
    Szkoda czasu Moderatorów na kolejne rozważania.

    Bo FAQ sie az tak drastycznie nie zmieniło (chyba :-) ).
    Wiem - sytuacja na rynku pracy zła, ale...

    Pozdrawiam - Wojtek H.

  • 2. Data: 2003-12-11 18:19:46
    Temat: Re: Zasady umieszczania ogloszen na p.p.o
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    sp6mlz <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Dzisiejsze ogloszenie "programista progres / Wroclaw" (pisownia
    > oryginalna :-) ) oraz wczorajsze "programista / Wroclaw" nie zawiera
    > wielu informacji niezbędnych (ok - tylko IMHO).

    Np.?

    > Proszę tylko o odpowiedź typu - "tak teraz będzie" lub "pomyłka".
    > Szkoda czasu Moderatorów na kolejne rozważania.

    Moderatora. Ale nie za bardzo rozumiem właściwie o co pytasz?

    > Bo FAQ sie az tak drastycznie nie zmieniło (chyba :-) ).

    Konkrety.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 3. Data: 2003-12-12 09:02:33
    Od: "sp6mlz" <s...@p...onet.pl>

    Witam!

    Użytkownik Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:0t3fd8b510i78cdn3e8%s...@h...hell.pl...

    > Np.?

    W obu ogloszeniach do identyfikacji pracodawcy sluzy _tylko_
    darmowy adres e-mail w onecie.
    Ani nazwy firmy, ani numeru telefonu - nic.
    Tam kandydaci maja wysylac swoje zyciorysy z pelnymi danymi?
    I do tego z klauzula o pozwoleniu na przetwarzanie?
    Ja rozumiem, sytuacja na rynku pracy jest nienajlepsza, ale bez
    przesady...
    Moze ja tez zaloze (kolejne) konto na onecie i zaczne zbierac
    CV np. dyspozycyjnych studentek uczelni ekonomicznych?
    To oczywiscie zart!

    > Moderatora. Ale nie za bardzo rozumiem właściwie o co pytasz?

    > Konkrety.

    Konkrety - ogloszenia z zadaniem (żądaniem) CV na poczte typu
    onet bez _jakichkolwiek_ danych pracodawcy (lub posrednika) jest
    albo niezgodne z zasadami, albo doprowadzi do smierci
    pl.praca.oferowana.
    Czy zalozenie jest takie, ze nikt rozsadny nie bedzie tam
    szukal zatrudnienia? Efekt bedzie taki, ze nikt powazny nie bedzie
    tam szukal pracownikow.

    Nie rozumiem tez, dlaczego istotniejsza od danych pracodawcy
    stala sie forma zatrudnienia? Jakie to ma znaczenie - i tak bedzie
    to podlegalo "renegocjacji". A "pracodawce" chcialoby sie sprawdzic
    wczesniej...

    Pozdrówka - Wojtek H.

  • 4. Data: 2003-12-12 09:45:42
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    sp6mlz <s...@p...onet.pl> wrote:

    > W obu ogloszeniach do identyfikacji pracodawcy sluzy _tylko_
    > darmowy adres e-mail w onecie.

    Była na ten temat dyskusja, prawda?

    > Ani nazwy firmy, ani numeru telefonu - nic.

    j.w.

> [...]

    > Moze ja tez zaloze (kolejne) konto na onecie i zaczne zbierac
    > CV np. dyspozycyjnych studentek uczelni ekonomicznych?

    Ogłoszenie jest popawne pod względem formalnym (postaram się do końca
    tygodnia nanieść poprawki na FAQ dotyczące obowiązku podawania danych
    firmy)

    > Konkrety - ogloszenia z zadaniem (żądaniem) CV na poczte typu
    > onet bez _jakichkolwiek_ danych pracodawcy (lub posrednika) jest
    > albo niezgodne z zasadami, albo doprowadzi do smierci
    > pl.praca.oferowana.

    Sytuacja taka ma miejsce od dawien dawna i jakoś nie widzę tej 'śmierci'
    grupy.

    > Czy zalozenie jest takie, ze nikt rozsadny nie bedzie tam
    > szukal zatrudnienia? Efekt bedzie taki, ze nikt powazny nie bedzie
    > tam szukal pracownikow.

    To chyba uwaga nie do mnie, a do pracodawców.

> [...]
    > stala sie forma zatrudnienia? Jakie to ma znaczenie - i tak bedzie
    > to podlegalo "renegocjacji". A "pracodawce" chcialoby sie sprawdzic

    Była dyskusja? Była. Trzeba w niej wziąć udział. Zdecydowana większość
    chciała wymogu formy zatrudnienia, a dopuszczała brak nazwy firmy.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 5. Data: 2003-12-12 10:42:58
    Od: "Rob59" <R...@g...pl>

    > Była dyskusja? Była. Trzeba w niej wziąć udział. Zdecydowana większość
    > chciała wymogu formy zatrudnienia, a dopuszczała brak nazwy firmy.

    Czytałem dyskusje, wiem iż spora część dopuszczała brak nazwy firmy ale:
    1.Nie zawsze większość ma rację
    2.Moderator (czyt.:Dyktator :) ) powinien sam podejmować trudne decyzje
    3.Może dopuścić aby firma zamieszczająca ogłoszenie, a nie chcąca umieszczać
    swej nazwy i pełnych dany teleadresowych, podawała je "do wiadomości
    moderatora" - byłby to swoisty zawór bezpieczeństwa.

    pozdrawiam, Robert

  • 6. Data: 2003-12-12 10:53:31
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Rob59 <R...@g...pl> wrote:

    > Czytałem dyskusje, wiem iż spora część dopuszczała brak nazwy firmy ale:
    > 1.Nie zawsze większość ma rację
    > 2.Moderator (czyt.:Dyktator :) ) powinien sam podejmować trudne decyzje

    Jak już ktoś zauważył. Moderator tylko wykonuję wolę ludu. A przynajmniej ja
    wolę dyskutować tutaj zmiany, bo grupa ma służyć ludziom, a nie
    moderatorowi. Poza tym - jak już pisałem. Bezwzględne wymaganie tego punktu
    spowoduje zniknięcie jakichś 80% z tego co się _ukazuje_.

    > 3.Może dopuścić aby firma zamieszczająca ogłoszenie, a nie chcąca umieszczać
    > swej nazwy i pełnych dany teleadresowych, podawała je "do wiadomości
    > moderatora" - byłby to swoisty zawór bezpieczeństwa.

    Wątpię, czy to przejdzie :(

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 7. Data: 2003-12-12 11:23:31
    Od: "sp6mlz" <s...@p...onet.pl>

    Witam!

    Przemek - dzieki za odpowiedz.
    Nadal nie widze efektow Waszych rozmow w FAQ
    (przegladalem archiwum niedokladnie pewnie)...
    Ktos mi przesle adres FAQ lub sam FAQ?

    Nie chce dyskutowac i nie bede - racja wiekszosci to prawo
    demokracji.
    A demokracja zjada wlasne dzieci (mam nadzieje ze nie zje p.p.o).
    A czy grupa umiera - trzeba byloby przeprowadzic statystyke.
    Ogloszenia beda (ale to nie broni grupy w sensie statystycznym)...
    Np. moje - zakladam konto na onecie i szukam tych dyspozycyjnych
    studentek :-))) Forma zatrudnienia: umowa-zlecenie na godziny :-)))

    Wiem - brutalny argument z zasady nie trafia (bo oburza),
    ale moze tym razem...

    Przepraszam - prosze nie polemizowac, to zaledwie
    "material do przemyslenia" na przyszlosc.
    Czekam na nastepna dyskusje o zasadach umieszczania
    ogloszen - aktualne na razie odcinaja (wylacznie IMHO - mam
    prawo miec wlasne zdanie) rownie skutecznie rozsadnych
    pracodawcow jak i potencjalnych pracownikow.
    Wyborcza dla obu stron jest nadal bardziej przydatna.
    Przynajmniej wiadomo kto kogo (albo w czyim imieniu)...
    A koszta ogloszenia nie sa duze hehe...

    Pozdrawiam serdecznie - Wojtek H.

  • 8. Data: 2003-12-12 12:06:39
    Od: "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl>

    > Czytałem dyskusje, wiem iż spora część dopuszczała brak nazwy firmy ale:
    > 1.Nie zawsze większość ma rację
    > 2.Moderator (czyt.:Dyktator :) ) powinien sam podejmować trudne decyzje

    spojrz na to w ten sposob - jak ogloszenie ci nie odpowiada (brak danych o
    firmie) - nie odpowiadasz na nie. w faqu moglabybyc notka ze wskazane jest
    podawanie danych adresowych dla wlasnego dobrze rozumianego interesu
    (potencjalnie wieksza liczba odpowiedzi).

    wojtek

  • 9. Data: 2003-12-12 12:34:01
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    sp6mlz <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Przemek - dzieki za odpowiedz.
    > Nadal nie widze efektow Waszych rozmow w FAQ
    > (przegladalem archiwum niedokladnie pewnie)...

    Bo nie zostały jeszcze naniesione. Przecież napisałem.

    http://www.usenet.pl/opisy/pl.praca.oferowana.FAQ

    > A demokracja zjada wlasne dzieci (mam nadzieje ze nie zje p.p.o).

    Nie za bardzo widzę Twoje obawy. Może źle na to patrzysz?

> [...]
    > studentek :-))) Forma zatrudnienia: umowa-zlecenie na godziny :-)))
    > Wiem - brutalny argument z zasady nie trafia (bo oburza),

    Wybacz, ale nie przedstawiłeś tutaj imho żadnego sensownego argumentu. Jeśli
    ktoś nie będzie chciał podac nazwy firmy, to napisze i tak dane fałszywe.

    > ogloszen - aktualne na razie odcinaja (wylacznie IMHO - mam
    > prawo miec wlasne zdanie) rownie skutecznie rozsadnych
    > pracodawcow jak i potencjalnych pracownikow.

    Mianowicie niby jak 'odcinają'? Przecież już Ci napisano. Nie chcesz - to
    nie czytaj/korzystaj/odpowiadaj na te ogłoszenia.

    > Wyborcza dla obu stron jest nadal bardziej przydatna.
    > Przynajmniej wiadomo kto kogo (albo w czyim imieniu)...
    > A koszta ogloszenia nie sa duze hehe...

    Ale są. Proszę - przejrzyj kilka ostatnich dyskusji nt. FAQ grupy.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 10. Data: 2003-12-12 19:58:21
    Od: "sp6mlz" <s...@p...onet.pl>

    Witam!

    Użytkownik Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:0t3fd9b50di3cc9n3e8%s...@h...hell.pl...
    > sp6mlz <s...@p...onet.pl> wrote:
    (...)

    > Ale są. Proszę - przejrzyj kilka ostatnich dyskusji nt. FAQ grupy.

    OK, już nie dyskutuję - skoro koszta ogloszenia w GW dla
    ew. pracodawcy z p.p.o są strategiczne (jaki to procent
    miesiecznej wyplaty szukanego pracownika... a co z czasem
    weryfikującego odpowiedzi i koszta ew. bledow w wyborze?
    - to sa ewidentne _braki_ w zarzadzaniu!!!), dla mnie takowe
    ogloszenia ze wstydliwym pominięciem nazwy firmy są
    _bezwartościowe_.
    I pewnie dla _wielu_ potencjalnych pracownikow...
    IMHO p.p.o nie powinna dążyć do takiej formuly dzialania,
    lepiej byloby _podwyzszac_ prestiz grupy...

    Wiem - czepiam sie, ale jesli ktos szuka np. programisty musi
    sie liczyc z rzetelnym i skutecznym "badaniem" oferty...
    Ja "jakos" poradzilem sobie :-)))

    Ale co maja zrobic "dyspozycyjne studentki ekonomii" jak w moim
    przykladzie? Ja wiem, ale One pewnie nie...
    Przepraszam studentki ekonomii, to mial byc przyklad osoby
    ktora nie wie ze inet jest brutalny nawet jesli jest moderowany!
    Ale oczywiscie wiem, ze niektore z Was pewnie moglyby
    mnie wiele nauczyc!

    Pozdrawiam serdecznie - Wojtek.