PracaGrupypl.praca.dyskusje › Skarga do PIP ?

  • 1. Data: 2003-12-11 12:09:49
    Temat: Skarga do PIP ?
    Od: "Remigiusz Kubiak" <k...@W...gazeta.pl>

    Ma ktoś doświadczenia z PIPem? Właśnie szef mnie wyrolował i zostałem na
    lodzie, a do tego bez wypłaty. Nie chciałem ja składać wymówienia, bo pewnie
    kasy bym nie zobaczył.

  • 2. Data: 2003-12-11 16:06:06
    Temat: Re: Skarga do PIP ?
    Od: "Agania" <a...@t...pl>

    Użytkownik "Remigiusz Kubiak" <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Ma ktoś doświadczenia z PIPem? Właśnie szef mnie wyrolował i zostałem na
    > lodzie, a do tego bez wypłaty. Nie chciałem ja składać wymówienia, bo
    pewnie
    > kasy bym nie zobaczył.

    Ja napisałam do PIP bo nie dostałam wypłaty za ostatni miesiąc pracy- potem
    za porozumieniem stron zmieniłam pracodawcę. PIP mi odpisał, ze ma problemy
    ze skontaktowaniem sie z moim pracodawca i ze bedzie nadal próbowac. Po
    jakichs 2 meisiacach dostałam info, ze skierowali sprawe do prokuratury i na
    razie tyle.
    Koleżanka miała podobnie - tez nei dostala kasy, ale jej odpisali, ze
    nakazali pracodawcy wypłacic jej pieniądze i nałożyli na niego karę - efekt
    na razie zaden - kasy jak nie było tak nie ma....

    Także chyba trzeba od razu pisac do sądu pracy.

    pozdrawiam
    Ania

  • 3. Data: 2003-12-13 20:29:44
    Od: "Strange" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Agania" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wiadomości
    > pewnie
    >
    > Ja napisałam do PIP bo nie dostałam wypłaty za ostatni miesiąc pracy-
    <cut>
    A ja się włączę w dyskusję....
    Mojego znajomego też wyrolował szef, tyle, że praca była na czarno...
    Nic szczególnego, jakiś tam pomocnik na budowie.
    Z tego, co wiem, ciągle tam pracują nowi pracownicy, tez robieni na szaro.
    Czy można kolesiowi nasłać jakąś kontrolę or something ?
    Mój znajomy nie chce się uciekać do bardziej dramatycznych środków, ale taka
    kontrola+zamknięcie budowy+solidny mandat mogłoby czegoś gnoja nauczyć.
    Czy inspektorzy z PIP mogą się tam pofatygowac ? Jaki okres czasu może
    upłynąć pomiędzy zgłoszeniem, a ewentualną kontrolą ?
    Thanks from the mountain,
    Strange

    PS Historia dzieje się w Krakowie.

  • 4. Data: 2003-12-16 10:30:40
    Od: "Remigiusz Kubiak" <k...@W...gazeta.pl>

    Strange <s...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > Strange
    >
    > PS Historia dzieje się w Krakowie.
    >
    > To akurat wiem: skargę (informację) można złożyć nawet anonimowo, a PIP
    powinien w ciągu 30 dni zbadać sprawę. Oj, może być gorąco na tej budowie!

  • 5. Data: 2003-12-17 10:53:42
    Od: "groszek" <g...@N...gazeta.pl>

    Agania <a...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > na razie zaden - kasy jak nie było tak nie ma....
    >
    > Także chyba trzeba od razu pisac do sądu pracy.

    Cześć, mądry Polak po szkodzie. Jak mój kumpel tak się upominał o wypłatę ze
    2 czy 3 razy, a potem napisał do PIPu i przysłali kontrolę, to kumpel po 2
    dniach już nie pracował. Oczywiście z powodu niekompetencji! Sprawa w sądzie.

  • 6. Data: 2003-12-20 20:19:28
    Od: "Jan" <m...@b...pl>

    > powinien w ciągu 30 dni zbadać sprawę. Oj, może być gorąco na tej budowie!
    Jeśli anonimowe, to zbada albo nie zbada, jeśli skarga podpisana z imienia i
    nazwiska, to ma 30 dni na zbadanie sprawy i poinformowanie zainteresowne
    strony o wynikach i wnioskach.