PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zarobki w inżyniera oprogramowania w IBM Kraków

  • 11. Data: 2007-05-07 20:32:08
    Temat: Re: Zarobki w inżyniera oprogramowania w IBM Kraków
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2007-05-07 18:38, Czesiek pisze:

    > A w Warszawie jak to wyglada powiedzmy dla dobrego inzyniera oprogramowania
    > powiedzmy z 2 letnim dosw.

    Hmmm, zdaje mi się że są to zbiory rozłączne...

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 12. Data: 2007-05-08 14:27:14
    Od: "Ori" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mich@l <k...@t...cy> napisał(a):

    > Hmmm, zdaje mi się że są to zbiory rozłączne...

    Tak, uwiellbiam te odpowiedzi, ktore nic nie wnosza. Oczywiscie mozna podac
    orientacyjne stawki dla osob z 2letnim komercyjnym doswiadczeinem. Mozna tez
    przyczepic sie do slowek i budowac na tym swoj wizerunek
    MEGAULTRAdewelopera. Ech

  • 13. Data: 2007-05-09 19:15:58
    Od: "Kroket" <kroket@BEZ_MIELONKI_op.pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem czy IBM az tyle placi zwyklym Software Engineer-om.
    > Tak jak ktos napisal wczesniej, zachodnie firmy nie przyjezdzaja tutaj po
    > to zeby nam dobrze placic, tylko zeby miec dobrego, taniego pracownika.

    Hmm, to wytlumacz mi dlaczego ludzie z firm placacych polowe tego, co
    oferuja takie wlasnie zachodnie firmy, nie sa sklonni zmieniac pracy??? Nie
    musze rzucac nazw - powszechnie wiadomo, gdzie jest kanal tak pod wzgledem
    wynagrodzen jak i atmosfery. I dlaczego pracujacy tam ludzie nie wykazuja
    zadnej inicjatywy aby znalezc lepsza prace?

    Pozdr. Filip

  • 14. Data: 2007-05-09 21:26:13
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > wzgledem wynagrodzen jak i atmosfery. I dlaczego pracujacy tam ludzie nie
    > wykazuja zadnej inicjatywy aby znalezc lepsza prace?

    Chyba 3 powody:
    1. Nie chca narazac sie na stres zwiazny ze zmiana pracy (piszesz,
    ze w aktualnej maja "sajgon" ale sa przyzwyczajeni, prog tolerancji poszedl
    ostro w gore) - a to dlatego, ze ...
    2. Niektorzy moga zachodnie firmy postrzegac jako "zbyt wysokie
    progi". Nazwa, udawany "prestiz", zajmujemy sie "Bog jeden wie czym" -
    powoduja, ze czlowiek sobie wmawia, ze "nie da rady".
    3. A do tego powszechne wymaganie - biegly angielski, ktory naprawde
    jest (prawie) komunikacyjnym (ale nie - komunikatywnym) w praktyce.
    Wyimaginowana bariera jednak jest. Natomiast w starej "robocie" trzeba tylko
    "czytac dokumentacje".

    Marcin

  • 15. Data: 2007-05-10 00:12:47
    Od: "Ori" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kroket <kroket@BEZ_MIELONKI_op.pl> napisał(a):
    > Hmm, to wytlumacz mi dlaczego ludzie z firm placacych polowe tego, co
    > oferuja takie wlasnie zachodnie firmy, nie sa sklonni zmieniac pracy???

    Coz, jezeli ktos moze sobie pozwolic na taki luksus, ze nie zmieni pracy na
    dwukrotnie lepiej platna, dlatego ze wszedlby w "korporacyjny kanal" -
    pozazdroscic pozycji finansowej. Ale to tez pewnie znaczy, ze w praktyce w
    ogole nie musi pracowac...

    ALbo ludzie po prostu sie nie dostali do tych zlych, bardzo zlych
    korporacji.

    No chyba, ze po prostu stoi za tym strach, ze ktos sobie nie poradzi.
    Zazwyczaj (nie zawsze) w duzych korporacjach za spore pieniadze czeka
    - maintanance (znacznie tudniejszy niz pisanie 1000 blogoslawionych nowych
    linii kodu dziennie)
    - komunikacja w jezyku angielskim (tak! to jest problem dla wielu -
    wystarczy zobaczyc jak czesto ludzie tu pytaja "A rozmowa kwalifikacyjna
    jest po angielsku?")
    - wieksza odpowiedzialnosc

  • 16. Data: 2007-05-10 19:44:05
    Od: "Kroket" <kroket@BEZ_MIELONKI_op.pl>

    Użytkownik "Ori" <o...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > ALbo ludzie po prostu sie nie dostali do tych zlych, bardzo zlych
    > korporacji.

    Dla scislosci, nie mowimy o korporacji w stylu globalnych firm doradczych.
    Mowimy o niszowej ale w pewnych kregach znanej firmie z oddzialami w kilku
    krajach.

    > No chyba, ze po prostu stoi za tym strach, ze ktos sobie nie poradzi.

    Obserwacje wskazuja, ze ten strach czesto nie jest bezpodstawny. Dotyczy to
    takze znajomosci j. angielskiego.
    Ja podejrzewalbym jeszcze myslenie: "jezeli teraz tak dostaje po glowie za
    pensje X, to co bedzie sie dzialo, kiedy beda mi placic 2X".

    Ogolnie, chyba skrzywil sie nam rynek.

    Pozdr. Filip

  • 17. Data: 2007-05-14 19:59:55
    Od: "24latka" <2...@p...pl>

    dokładnie skrzywił się,
    ja powim tak nie dajcie z siebie robić murzynów.
    Ja się nie pieszczę z pracodawcami i co parę miesięcy
    dostaję o 1000 zł więcej. Obecnie doszedłem
    do 6000brutto. Doświadczenia około mam 2 lata,
    23 i pół wiosny ;-) na karku. Miasto nie tak dobre jak Kraków.
    A jak moja skończy studia to i tak pewnie spakuję walizki heh.
    Po prostu mnie to wkuża jak ktoś pisze że 8 to dużo, dla kogoś
    z doświadczeniem. Jeszcze mi się nie zdarzyło żeby mi odmówili podwyżki,
    naprawdę.
    Natomiast tak jestem dobrym programistą i zawsze robię wszystko
    co jest potrzebne tak jak powinno być zrobione. Oczywiście ciągle
    się przy tym uczę od bardziej doświadczonych.