PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytania nt stażu

  • 1. Data: 2007-05-01 07:12:34
    Temat: Pytania nt stażu
    Od: "fatrix" <f...@p...neostrada.plWYTNIJ_TO!!!>

    Witam,

    Mam kilka pytań związanych z odbywaniem stażu, a na googlach na ten tema
    raczej mało informacji jest (pomijając teoretyczne).

    Kolega prowadzi DG i przysługuje się mi biorąc mnie na staż. Zajmuje się WWW
    i takimi rzeczami. Pracuje raczej nienormowanie, tj. przychodzi do firmy na
    10, a wychodzi przed 15 czy 16.

    I tutaj pierwsze pytanie: czy będzie wszystko OK? Z tego co czytałem na
    stronach UP to stażysta wykonuje to samo co pełnoetatowy pracownik (czy
    powinienem pracować 8 godzin?).

    Drugie pytanie: czy UP albo ktoś od nich może zrobić kontrole u kolegi w
    celu sprawdzenia jak pracuje, czy pracuje, co robię itp?

    Proszę o odpowiedź na nurtujące mnie pytania

    Pozdrawiam
    Fatrix

  • 2. Data: 2007-05-02 05:34:17
    Temat: Re: Pytania nt stażu
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 1 May 2007 09:12:34 +0200, fatrix napisał(a):

> [...]
    >
    > I tutaj pierwsze pytanie: czy będzie wszystko OK? Z tego co czytałem na
    > stronach UP to stażysta wykonuje to samo co pełnoetatowy pracownik (czy

    Stażysta wykonuje swoje obowiązki tak jak "normalny" pracownik firmy.
    Czyli, teoretycznie 8 h.

    > Drugie pytanie: czy UP albo ktoś od nich może zrobić kontrole u kolegi w
    > celu sprawdzenia jak pracuje, czy pracuje, co robię itp?

    Tak, osoba upoważniona (pracownik PUP) może dokonać takiej kontroli.
    Sprawdza się wówczas czy stazysta jest na miejscu pracy, czy podpisuje
    listę obecności, przeprowadza się rozmowy zarówno ze stażystą jak i
    przedsiębiorcą czy nie wnoszą jakiś zastrzeżeń, czy stażysta wykonuje
    obowiązki zgodnie z programem stażu, itp.

    Umowa o staż jest uwmową cywilno-prawną, więc różnie mogą ją formułować
    różne urzędy. Może, ale nie musi być podane w jakich godzinach wykonywany
    jest staż, na pewno musi być wskazane miejsce wykonywania stażu, itp...

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 3. Data: 2007-05-02 12:43:28
    Od: "fatrix" <f...@p...neostrada.plWYTNIJ_TO!!!>

    Użytkownik "Waldek "Jakec" Bulkowski" <j...@o...pl> napisał

    > Stażysta wykonuje swoje obowiązki tak jak >"normalny" pracownik firmy.
    > Czyli, teoretycznie 8 h.

    a praktycznie jak to jest?? Ktoś może się doczepić, że jestem u niego między
    10 a 15, czyli raptem 5 godzin?

    Pozdrawiam
    fatrix

  • 4. Data: 2007-05-04 05:21:01
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 2 May 2007 14:43:28 +0200, fatrix napisał(a):

    > Użytkownik "Waldek "Jakec" Bulkowski" <j...@o...pl> napisał

    > a praktycznie jak to jest?? Ktoś może się doczepić, że jestem u niego między
    > 10 a 15, czyli raptem 5 godzin?

    Jeśli nikt "życzliwy" nie doniesie, jesli nie popadniesz w konflikt z
    firmą, w której odbywasz staż to praktycznie nie ma możliwości, żeby
    stwierdzić, że jesteś w firmie 5 godzin.

    3m się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 5. Data: 2007-05-04 12:02:31
    Od: "fatrix" <f...@p...neostrada.plWYTNIJ_TO!!!>

> [...]

    > firmą, w której odbywasz staż to praktycznie nie ma >możliwości, żeby
    > stwierdzić, że jesteś w firmie 5 godzin.

    Konlikt z olegą narazie wykluczam, a co jeśli np. wpadnie kontrola i nikogo
    nie będzie??

    Pozdro
    fatrix

  • 6. Data: 2007-05-04 12:06:56
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    fatrix wrote:

    > Użytkownik "Waldek "Jakec" Bulkowski" <j...@o...pl> napisał

    > Konlikt z olegą narazie wykluczam, a co jeśli np. wpadnie kontrola i
> [...]

    Kaplica!

  • 7. Data: 2007-05-04 14:53:45
    Od: "fatrix" <f...@p...neostrada.plWYTNIJ_TO!!!>

    Użytkownik "Herakles" <h...@b...pl> napisał

    > Kaplica!

    CZyli??......

  • 8. Data: 2007-05-06 00:08:08
    Od: "Konrad" <p...@o...pl>

    Użytkownik "fatrix" <f...@p...neostrada.plWYTNIJ_TO!!!> napisał w
    wiadomości news:f16pdp$si1$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > Mam kilka pytań związanych z odbywaniem stażu, a na googlach na ten tema
    > raczej mało informacji jest (pomijając teoretyczne).

    Tak!stażysta pracuje tak samo jak normalny pracownik 8h

  • 9. Data: 2007-05-06 13:17:25
    Od: "fatrix" <f...@p...neostrada.plWYTNIJ_TO!!!>

    Użytkownik "Konrad" <p...@o...pl> napisał

    > Tak!stażysta pracuje tak samo jak normalny >pracownik 8h

    To wiem, ale co jeśli kolega nie pracuje dziennie po 8 godzin, tylko tak jak
    pisałem około 5-6 godzin? I np. po 15 go już nie ma w biurze? Czy jeśli
    zapytam o to przed poppisaniem papierków dotyczących stażu to UP
    niemoże/może się zgodzić na staż w wymiarze np. 6 godzin dziennie??

    Pozdrawiam
    fatrix

  • 10. Data: 2007-05-10 18:40:26
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    O czasie 2007-05-04 14:02, taki ktos jak fatrix napisac raczyl:

    > Konlikt z olegą narazie wykluczam, a co jeśli np. wpadnie kontrola i
    > nikogo nie będzie??

    To może się dowiedzieć na przykład, że poprosiłeś o wcześniejsze wyjście
    z pracy, co odpracujesz w dniu następnym.

    Pozdrawiam,
    Waldek