PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zamiast krytyki

  • 1. Data: 2003-01-27 02:39:29
    Temat: Zamiast krytyki
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Poniewaz tylko ganie pracodawcow, postanowilem zapuscic dwa pomysly
    (oparte na moich wlasnych doswiadczeniach) jak mozna zmniejszyc koszty
    bez zmniejszania kosztow osobowych:

    Przyklad 1 Przedluzacz telefoniczny z wtyczka

    W sklepach mozna dostac przedluzacze dual-gdniazdkowe lub
    mono-gniazdkowe (rzecz dotyczy starych gniazd telefonicznych lub nowych
    RJ-11), ale zawsze wystepuja one w opcji mono-wtyczkowych. Nie wiem jak
    dla producenta, ale dla sieci handlowych opracowanie wtyczek i
    przedluzaczy z wtyczkami dual jest chyba z racji kosztow magazynowania
    i logistyki tanszym rozwiazaniem. Oczywiscie trzeba rozpatrzec tutaj tez
    problem estetyki i ewentualnie mozliwosci zmiany wtyczki z dual na mono.
    Ale patrzac oczami producenta - ten problem przy cenach sklepowych nie
    jest wielkim kosztem.

    Przyklad 2 Zaopatrzenie w pisaki

    Pracujac w poprzedniej firmie spotkalem sie z "problemem" pisakow.
    Mianowicie kazdy Departament byl zaopatrywany comiesiecznie w
    niezliczona ilosc pior kulkowych jednorazowych. Powiedzmy, ze kazdy
    pracownik pobieral miesiecznie 2 piora kulkowe co dawalo w efekcie
    (rachunek przyblizony -- 1000 os x 2 razy x 3 zl = 6000 zl), a
    wystarczyloby zamienic modne piora na dlugopisy wielorazowe i kupowac
    dodatkowo do nich wklady (rachunek przyblizony bez wkladow i z
    zalozeniem jednego dlugopisu na m-sc -- 1000 os x 1 zl = 1000 zl).
    Oczywiscie ten model wymaga jeszcze szczegolowej obrobki. Tak samo
    zreszta zauwazylem, ze ekonomicznej byloby dawanie tzw. wkladow
    kartkowych do piornikow w mniejszej ilosci a nie w standardowym
    szescianie. Itd. Itd.

    Flyer

  • 2. Data: 2003-01-27 08:49:18
    Temat: Re: Zamiast krytyki
    Od: wer <w...@w...pl>

    flyer wrote:
> [...]
    > RJ-11), ale zawsze wystepuja one w opcji mono-wtyczkowych. Nie wiem jak
    > dla producenta, ale dla sieci handlowych opracowanie wtyczek i

    W nowych firmach instalacja telefoniczna i komputerowa jest na tych
    samych kablach i wtyczkach. Po prostu wpina sie w sciane albo rj-45 albo
    wtyczke telefoniczna. Podobnie na patchpanelu.

> [...]
    > dodatkowo do nich wklady (rachunek przyblizony bez wkladow i z
    > zalozeniem jednego dlugopisu na m-sc -- 1000 os x 1 zl = 1000 zl).

    Jest oszczednosc rzedu 5 zl na osobe. Moze przy 1000 pracownikow ma to
    sens, prezes bedzie mogl sobie wziac premie 2500 zl za oszczednosci.
    Zwolnienie dwoch osob z pensja brutto 3000 zl da wieksze oszczednosci.

    Problem lezy gdzie indziej, w zbyt wysokich kosztach zatrudnienia, w
    zbyt duzym podatku CIT. Poza tym w firmie gdzie pracuje 1000 osob sa
    odpowiednie budzety. Tyle na materialy biurowe, tyle na pracownikow,
    tyle na informatyke. Pracodawca ustala ile idzie na co, a nie bawi sie w
    szczegoly. Albo prowadzi firme, albo bawi sie. Taki oszczednosciami
    zajmuja sie odpowiednie dzialy, a nie pracodawca.

    wer

  • 3. Data: 2003-01-27 22:32:21
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    wer wrote:

    > W nowych firmach instalacja telefoniczna i komputerowa jest na tych
    > samych kablach i wtyczkach. Po prostu wpina sie w sciane albo rj-45 albo
    > wtyczke telefoniczna. Podobnie na patchpanelu.

    Wiem, ale rzecz dotyczy handlu - akurat mialem z tym przygode i nie
    moglem znalezc odpowiedniej wtyczki RJ-(ani RJ-45 zdatna do montazu
    "domowego"), a narzedzia do tych wtyczek nie zamierzam kupowac. Ja sobie
    poradzilem, ale patrzac na to co jest w sklepie, brakowalo mi tej jednej
    pozycji. Zysk moze i maly, ale zawsze warto pomyslec.

> [...]
    > szczegoly. Albo prowadzi firme, albo bawi sie. Taki oszczednosciami
    > zajmuja sie odpowiednie dzialy, a nie pracodawca.

    Abstrachujac od innych obciazen, nie zapominam o nich. To co napisalem
    mozna odbierac jako mozliwosc obserwacji pracownika zatrudnionego
    wewnatrz organizacji i zwrocenie uwagi rowniez na inne apekty kosztow.

    W firmie, w ktorej bylem zatrudniony istnial np. ped do wymiany
    komputerow, bo pracownicy tak sami (podkreslam) sie motywowali
    mozliwoscia dostania czegos nowego, a po drugie wplyw na to miala
    nerwowa atmosfera w pracy --> pracownik dostawal polecenie i z
    nerwowoscia wyczekiwal az wreszczie dostanie efekt czegos tam na
    komputerze czy na papierze (pomijam milczeniem fakt, ze w/w polecenie
    bylo czasami "zburzeniem" blogiego spokoju pracownika --> tym nerwowiej
    to odbieral ;) ). Naprawde - i na Platniku, Office 97, W95/98 itp.
    spokojnie dalo sie pracowac na kompie z procesorem PI 133. Dodatkowo,
    jako osoba pracujaca kiedys na PC XT bez dysku twardego ( ;) ) mam
    mozliwosc porownac zmiany w zapotrzebowaniu na wydajnosc kompow. Nowe
    systemy w zasobozracej JAVIE - a komu to potrzebne, skoro wiekszosc
    systemow pracuje na platformie PC lub innych internetowych standardach
    (HTML itd).

    A na zakonczenie - to wpomniane ustalanie przez pracodawce mialem
    mozliwosc sam trenowac. Tragedia ;).

    Flyer