PracaGrupypl.praca.dyskusjeZamiast krytyki › Re: Zamiast krytyki
    From: flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zamiast krytyki
    Date: Mon, 27 Jan 2003 23:32:21 +0100

    wer wrote:

    > W nowych firmach instalacja telefoniczna i komputerowa jest na tych
    > samych kablach i wtyczkach. Po prostu wpina sie w sciane albo rj-45 albo
    > wtyczke telefoniczna. Podobnie na patchpanelu.

    Wiem, ale rzecz dotyczy handlu - akurat mialem z tym przygode i nie
    moglem znalezc odpowiedniej wtyczki RJ-(ani RJ-45 zdatna do montazu
    "domowego"), a narzedzia do tych wtyczek nie zamierzam kupowac. Ja sobie
    poradzilem, ale patrzac na to co jest w sklepie, brakowalo mi tej jednej
    pozycji. Zysk moze i maly, ale zawsze warto pomyslec.

    > Problem lezy gdzie indziej, w zbyt wysokich kosztach zatrudnienia, w
    > zbyt duzym podatku CIT. Poza tym w firmie gdzie pracuje 1000 osob sa
    > odpowiednie budzety. Tyle na materialy biurowe, tyle na pracownikow,
    > tyle na informatyke. Pracodawca ustala ile idzie na co, a nie bawi sie w
    > szczegoly. Albo prowadzi firme, albo bawi sie. Taki oszczednosciami
    > zajmuja sie odpowiednie dzialy, a nie pracodawca.

    Abstrachujac od innych obciazen, nie zapominam o nich. To co napisalem
    mozna odbierac jako mozliwosc obserwacji pracownika zatrudnionego
    wewnatrz organizacji i zwrocenie uwagi rowniez na inne apekty kosztow.

    W firmie, w ktorej bylem zatrudniony istnial np. ped do wymiany
    komputerow, bo pracownicy tak sami (podkreslam) sie motywowali
    mozliwoscia dostania czegos nowego, a po drugie wplyw na to miala
    nerwowa atmosfera w pracy --> pracownik dostawal polecenie i z
    nerwowoscia wyczekiwal az wreszczie dostanie efekt czegos tam na
    komputerze czy na papierze (pomijam milczeniem fakt, ze w/w polecenie
    bylo czasami "zburzeniem" blogiego spokoju pracownika --> tym nerwowiej
    to odbieral ;) ). Naprawde - i na Platniku, Office 97, W95/98 itp.
    spokojnie dalo sie pracowac na kompie z procesorem PI 133. Dodatkowo,
    jako osoba pracujaca kiedys na PC XT bez dysku twardego ( ;) ) mam
    mozliwosc porownac zmiany w zapotrzebowaniu na wydajnosc kompow. Nowe
    systemy w zasobozracej JAVIE - a komu to potrzebne, skoro wiekszosc
    systemow pracuje na platformie PC lub innych internetowych standardach
    (HTML itd).

    A na zakonczenie - to wpomniane ustalanie przez pracodawce mialem
    mozliwosc sam trenowac. Tragedia ;).

    Flyer