PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zakaz konkurencji bez zakazu?

  • 1. Data: 2005-04-21 16:12:21
    Temat: Zakaz konkurencji bez zakazu?
    Od: "MF" <s...@o...pl>

    Witam serdecznie.
    Do niedawna pracowałem w firmie informatycznej jako specjalista ds.
    oprogramowania. Sprzedawaliśmy tylko oprogramowanie COMARCH-CDN i w tym
    oprogramowaniu zrobiłem wszystkie możliwe szlify (bez całości XL ale o tym
    później). Za szkolenia płaciłem sobie z własnej kiesy, bo pracodawca nie
    chciał "dopłacać do interesu". Po trzech latach pracy u tegoż pracodawcy
    wygasła mi umowa i nie chciałem jej przedłużyć. Żona miała otwartą własną
    działalność, więc chciałem razem coś z nią podziałać. Ona zajmowała się
    projektowaniem stron www, hostingiem, promocją itp. Dlatego że pracowałem i
    szkoliłem się tylko w CDN wystąpiłem do firmy CDN o przyznanie mi statusu
    partnera, żebym mógł sprzedawać ich oprogramowanie. I tu pierwszy zonk - przez
    trzy lata po odejsciu od partnera firmy CDN ja, ani osoby ze mna spokrewnione
    (żona, szwagierka) nie możemy sprzedawać orpgroamowania CDN, bo obowiązuje
    umowa o zakazie konkurencji podpisana przez firmie w której pracowałem i firmę
    COMARCH. Przez trzy lata nie mogę się legalnie zajmować czymś, czym umiem.
    Nikogo nie zmuszę żeby sprzedawał mi oprogramowanie ale chcę nawiązać do wątku
    kilka linijek niżej, odnośnie zakazie podejmowania jakiejkolwiek pracy, z tym
    że na mojej umowie nie ma żadnych zapisów odnośnie tej sprawy.

  • 2. Data: 2005-04-21 17:11:34
    Temat: Re: Zakaz konkurencji bez zakazu?
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    MF napisał(a):
> [...]
    > umowa o zakazie konkurencji podpisana przez firmie w której pracowałem i firmę

    MSZ naciągane to, tzn. nie jestem prawnikiem, ale wygląda to tak, że
    umowa dwóch osób prawnych ogranicza prawa osób trzecich - jak dla mnie
    to Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji mógłby się tym zainteresować.

    > Przez trzy lata nie mogę się legalnie zajmować czymś, czym umiem.

    No właśnie...

    > Nikogo nie zmuszę żeby sprzedawał mi oprogramowanie

    Nie jest to takie oczywiste, patrz wyżej

    ale chcę nawiązać do wątku
    > kilka linijek niżej, odnośnie zakazie podejmowania jakiejkolwiek pracy, z tym
    > że na mojej umowie nie ma żadnych zapisów odnośnie tej sprawy.

    Ha, więc domniemuję że nie dostajesz również jakiegoś za to
    odszkodowania? Więc nie może być mowy o "zakazie konkurencji" na podst.
    przepisów KP, a cała sprawa jest o kant qhcl potłuc...
    UOKiK jak w mordę strzelił. Howgh.

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 3. Data: 2005-04-21 17:13:11
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    PS. A tak swoją drogą... Skąd CDN wie/ma wiedzieć, że pracowałeś w ComArchu?

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 4. Data: 2005-04-21 17:20:28
    Od: "dres, dresik" <d...@B...SsPpAaMaUu.op.pl>

    CDN ( COMRACH-CDN ) to bardzo dziwna firma.

    Jak chcesz się kopać z koniem, to mam prawie komplet 'dokumentacji' , który
    może pomóc w skierowaniu sprawy do UOKiK. ( tylko na priv. )
    Jednak nikt nie zmusi CeDeeNiarzy do współpracy - zapora istnieje na bazie
    nieformalnych układów personalnych.
    Radzę zapomnieć o tym 'sofcie' oraz 'niewolnikach-klientach' CDN-u i
    skierować swoje zainteresowania w kierunku normalnych producentów
    MSP/ERP/CRM
    Jest w czym wybierać.

    pozdr.
    Krzysztof