PracaGrupypl.praca.dyskusjeZakaz konkurencji bez zakazu? › Zakaz konkurencji bez zakazu?
    From: "MF" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Zakaz konkurencji bez zakazu?
    Date: 21 Apr 2005 18:12:21 +0200

    Witam serdecznie.
    Do niedawna pracowałem w firmie informatycznej jako specjalista ds.
    oprogramowania. Sprzedawaliśmy tylko oprogramowanie COMARCH-CDN i w tym
    oprogramowaniu zrobiłem wszystkie możliwe szlify (bez całości XL ale o tym
    później). Za szkolenia płaciłem sobie z własnej kiesy, bo pracodawca nie
    chciał "dopłacać do interesu". Po trzech latach pracy u tegoż pracodawcy
    wygasła mi umowa i nie chciałem jej przedłużyć. Żona miała otwartą własną
    działalność, więc chciałem razem coś z nią podziałać. Ona zajmowała się
    projektowaniem stron www, hostingiem, promocją itp. Dlatego że pracowałem i
    szkoliłem się tylko w CDN wystąpiłem do firmy CDN o przyznanie mi statusu
    partnera, żebym mógł sprzedawać ich oprogramowanie. I tu pierwszy zonk - przez
    trzy lata po odejsciu od partnera firmy CDN ja, ani osoby ze mna spokrewnione
    (żona, szwagierka) nie możemy sprzedawać orpgroamowania CDN, bo obowiązuje
    umowa o zakazie konkurencji podpisana przez firmie w której pracowałem i firmę
    COMARCH. Przez trzy lata nie mogę się legalnie zajmować czymś, czym umiem.
    Nikogo nie zmuszę żeby sprzedawał mi oprogramowanie ale chcę nawiązać do wątku
    kilka linijek niżej, odnośnie zakazie podejmowania jakiejkolwiek pracy, z tym
    że na mojej umowie nie ma żadnych zapisów odnośnie tej sprawy.