PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zakaz konkurencji

  • 11. Data: 2002-08-20 14:25:00
    Temat: Re: Zakaz konkurencji
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "leszek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:ajt16l$k0h$1@news.gazeta.pl...
> [...]
    Oczywiscie nie moze... jesli dochody z twojej drugiej pracy +pierwsza nie
    przekraczaja progu podatkowego (czyli jest taki sam jak jak bys pracowal
    tylko w pierwszej) to nawet nie musi wiedziec.
    Jesli zmienia sie prog (to pewnie podpisywales takie cos ze bedziesz
    informowal o uzyskaniu innych zrodel dochodu) wtedy pracodawca tn pierwszy
    placi wiekszy procent zaliczki na podatek i musi o tym wiedziec) Chyba ze
    masz pelna dyspozycyjnosc tzn na telefon- wezwanie musisz jechac do pracy.
    TMK

  • 12. Data: 2002-08-20 14:38:53
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Czy jestes w stanie poprzec to w jakis formalny sposob?

    nie, ale jestes wolnym czlowiekiem, wiec wolno Ci robic co zechcesz ;-),
    o ile nie jest to niezgodne z przepisami.
    Nie ma nigdzie przepisu, ktory by mowil
    'kazdemu wolno pracowac na tylu etatach ile zdola obsluzyc',
    ale tez nie ma takiego, kotry by mowil ze mu _nie_ wolno.
    Wolno wszystko, co nie jest zabronione.
    Wiec jesli pracodawca chce Ci zabronic pracy na kilku etatach,
    to ON musi Ci podac przepisy na ktorych podstawie chce ten zakaz
    wprowadzic. Jedyne tego typu przepisy sa w KP i dotycza dzialalnosci
    konkurencyjnej.

    Byc moze policja/wojsko/??? ma jakies osobne przepisy na ten temat.

    pozdrawiam

    romekk

  • 13. Data: 2002-08-20 21:01:27
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    wiedziec) Chyba ze
    >masz pelna dyspozycyjnosc tzn na telefon- wezwanie musisz jechac

    pierwszy raz slysze o koniecznosci informowania pracodawcy/ow o
    przekroczeniu progu podatkowego

    jakas podstawa?

  • 14. Data: 2002-08-21 04:57:49
    Od: "mites3" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiedziec) Chyba ze
    > do pracy.
    >

    > pierwszy raz slysze o koniecznosci informowania pracodawcy/ow o

    zgadzam sie - jedyne co, to PIT-2 (ulga)
    a tak pracodawca tlucze 19 % bez wzgledu na inne dochody...
    IMHO oczywiscie

    pozdr. R.

  • 15. Data: 2002-08-23 19:00:57
    Od: "Don Desperado" <d...@s...us>

    > tego.
    > jednak

    > moi
    > możliwosci
    >
    > Pracodawca nie może ciebie w niczym ograniczać poza czasem pracy, nie
    jesteś
    > przecież niewolnikiem. Jedyne sytuacje dotyczą działalności konkurencyjnej
    > są przewidzianie w kodeksie pracy. Jakiekolwiek inne ograniczenia (o ile
    nie
    > są związane ze specyfiką branży i regulowane przez inne przepisy) są
    > niezgodne z prawem i wręcz są gwałceniem twoich swobód obywatelskich.

    Nie mogę się w tym miejscu zgodzić. Radzę dobrze przeczytać treść umowy o
    pracę. Może się okazać
    że jest tam klauzula przewidująca zakaz podejmowania dodatkowego
    zatrudnienia ( nawet jeżeli zatrudnienie nie jest
    działalnością konkurencyjną) bez zgody pracodawcy i to nie tylko
    zatrudnienia na umowę o pracę, ale na podstawie umowy o dzieło czy zlecenia.