PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ustawowe dni wolne od pracy, a otwarte fastfoody?

  • 1. Data: 2009-05-23 20:53:28
    Temat: Ustawowe dni wolne od pracy, a otwarte fastfoody?
    Od: Paweł <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    Witam wszystkich

    Z tego co mi wiadomo, to w ustawowo wolnych dniach(np I i II dzien swiat
    bozego narodzenia)nikt nie moze pracowac, chyba, ze wlasciciel sam stoi
    za kasa. A jak to jest w przypadku MC'Donalda? bo jak bylem np II dnia
    swiat Bozego Narodzenia w 2008 w Czestochowie, to tam MC'Donald
    normalnie pracowal, poomimo, ze cala reszta byla pozamykana. Czy
    MC'Donalda tycza sie jakies inne przepisy, czy co? Tam raczej nie stał
    za kasa wlasciciel?

  • 2. Data: 2009-05-23 21:29:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-23, Paweł <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> wrote:

    [...]

> [...]
    > normalnie pracowal, poomimo, ze cala reszta byla pozamykana. Czy
    > MC'Donalda tycza sie jakies inne przepisy, czy co? Tam raczej nie stał

    Z KP:
    -------
    Art. 151^10.

    Praca w niedziele i święta jest dozwolona:

    [...]

    9) przy wykonywaniu prac koniecznych ze względu na ich użyteczność
    społeczną i codzienne potrzeby ludności, w szczególności w:
    a) (uchylona),
    b) zakładach świadczących usługi dla ludności,
    c) gastronomii,
    ^^^^^^^^^^^^^^
    d) zakładach hotelarskich,
    e) jednostkach gospodarki komunalnej,
    [...]
    h) zakładach prowadzących działalność w zakresie kultury, oświaty, turystyki i
    wypoczynku,

    [...]

    Więc odpowiadając:
    - w święta jak najbardziej pójdziesz, i do kina podpkt. h), i do restauracji podpkt.
    c)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2009-05-23 22:30:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrnh1gql2.je.proteus@pl-test.org Wojciech Bancer

> [...]
    > turystyki i wypoczynku, [...]
    > Więc odpowiadając:
    > - w święta jak najbardziej pójdziesz, i do kina podpkt. h), i do
    A jak już nic z tego się nie da wykorzystać, to niektórzy zawierają na
    "zakazane dni" "niesłychanie korzystne dla pracowników i nie do odrzucenia"
    umowy cywilno-prawne, do czego KP nic nie ma.
    I co nie jest przecież zakazane.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2009-05-24 11:54:22
    Od: Paweł <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    Jotte wrote:
> [...]
    > "zakazane dni" "niesłychanie korzystne dla pracowników i nie do
    > odrzucenia" umowy cywilno-prawne, do czego KP nic nie ma.

    Dzieki

  • 5. Data: 2009-05-24 20:26:35
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    bo jak bylem np II dnia
> [...]
    > pracowal, poomimo, ze cala reszta byla pozamykana. Czy MC'Donalda tycza
    > sie jakies inne przepisy, czy co? Tam raczej nie stał za kasa wlasciciel?

    Po pierwsze skąd wiesz że nie stał właściciel z rodziną? Po drugie, te
    zakazy dotyczą handlu. Usługi a tak klasyfikowana jest gastronomia nie są
    nimi zobligowane.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2009-05-25 07:19:29
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Paweł pisze:
    > Witam wszystkich
    >
    > Z tego co mi wiadomo, to w ustawowo wolnych dniach(np I i II dzien swiat
    > bozego narodzenia)nikt nie moze pracowac,

    Nie prawda - dotyczy to tylko wąskiej grupy osób, tak idiotycznie
    starano się wprowadzić idiotyczne prawo, które daje to, że niektóre
    placówki muszą być zamknięte.